bbq

Hejsan alla fina människor!
Det har hänt lite saker som jag ska berätta för er nu. Bli inte rädda, inget hemskt!

Ni kommer ihåg att jag skrev i förra inlägget att jag skulle ut och springa? I alla fall, så blev det inte. Utan Monica och Norby (mina värdföräldrar) kom hem (Norby blev tvungen att åka tillbaka till jobbet och göra något). Och det var något stort sjärnfall eller något som händer bara vart 10:e år. Så hela familjen åkte ut med hans stora truck, ut till ingenting och satt där i ca 20 minuter en halvtimme och väntade. Ingenting hände, månen lyste för starkt. Tror även det var fullmåne. Men det var jättetrevligt. Förutom första middagen, dagen då jag kom, tror jag att detta var första saken vi gjorde hela familjen. Vi pratade om när vi ska åka till San Antonio, näst största staden i Texas.

Vi kom hem vid två tror jag. (åkte halv ett) Jag har kommit till en natt-familj. Så när vi kom hem gick jag och la mig efter ett tag.

Klockan 2 nästa morgon vaknade jag, samtidigt som Monica och Norby kom hem efter att ha handlat. De hade handlat en massa kött, för BBQ. Så vad jag har gjort idag är varit ute, (det var inte så varmt, för de blåste). Haha, det är så kul, hemma vi gömmer oss för blåsten, här sätter de bordet mitt i blåsten för att de ska svalka lite. Men ca klockan halv fyra, (gick upp från frukost klockan 3) så satt jag där ute och pratade. Norbys pappa och hans typ "flickvän", vet inte riktigt vad de är vän kanske, kom. Så Norby grillade hela eftermiddagen typ. Bilden under visar köttet vi åt. Gissa OM det var mycket. Revbenspjell, korv, kycklingben, ett annat kött, ännu ett annat kött, och ännu ett som inte visas på bilden. Bilden är inte rättvid, det var mycket mer än vad de ser ut att vara. Och -nej, vi åt inte upp allting-. Men mycket åt vi, eller jag. Smakade alla olika sorters, plus en bakpotatis, plus tre tackosar med de -köttet som inte visas på bilden- med avocado och grillad lök, PLUS tre kokta ägg. -JA, min mage är riktigt upppblåst just nu! Men kunde inte riktigt motstå, det var ju så gott!!!

 

Sedan vill jag visa er vovven som jag bor med, just nu är han i en bur, eftersom han har så långa naglar. Vi ska ta honom till någonstans för att klippa dem. Men när de släpper ut honom springer han som en kanonkula runt, runt matbordet. Mycket goda skratt! Han är inte ens ett år och är så full av engegi! Har ni någonsin hört om en inomhus-hund? Nu har ni, Zac är en inomhus-hund. Han har typ blåa stora servetter som han gör sina behov på, haha så knasigt. Ta det lungt mamma, Monica byter dom hela, hela tiden! Det är som en kattlåde liksom, utan sanden, och utan lådan, men ni fattar poängen.
Här har ni sötnosen:


En berättelse från idag: 
För er som inte visste, Christina har en pojkvän. --- förlåt, mikkipaus, ni vet måste berätta om detta. Christina är riktigt kort, tänk er så här. Jag är ett huvud längre än hennes pojkvän. Och hennes pojkvän är ett huvud längre än Christina!!! Ja, jag känner mig väldigt lång här! --- Men till saken, han ville vara med på BBQ:n, men jobbade. Och Monica brukar "ge bort en tallrik" av det som blir över, till honom, grannar och så vidare. Så eftersom han inte kunde vara med så tog jag och Christina bilden bort till hans jobb och lämnade tallriken till honom. Och på vägen hem så var det värsta bilkön. V i vi genade, bilvägarna ser annorlunda ut här än i Sverige. Det är en huvudväg (motorväg) och på båda sidorna är det gräs och sedan kommer två filer till. Liksom avfarter till sakerna som är på sidan. Så vi var på huvudvägen, och på de två filerna var det inte någon kö. Så vi följde alla andra bilar och åkte över gräset till de två filerna. Efter vi hade åkt några 100-meter, så kom kön ikapp oss. Och Christina upptäkte att barometern för bensin var på noll! Haha, gissa vad jag tänkte: -"Vilket äventyr" skulle mamma säga om hon var här - haha! Mina tankar är hos er! Så när vi kom till en avfart, där alla körde rakt fram så svängde vi höger. Christina: "Mikaela, i have no idea where we are". Haha, jag bara skrattade. Vi hittade en bensin mack. Och när vi hade tankat, så körde vi ut och körde i en cirkel för att den riktingen Christina ville åka i var en "one way-väg". Efter att ha åkt i en och en halv cirkel, så åkte vi rakt fram, ja vart leder det? Varken jag eller Christina visste. Tillslut kom vi fram till ett "Deli's" och Christina visste var vi var. Och vi kom tryckt hem.
--Kul (läs: riktigt snabbt och tråkigt) slut på den historien. --

Men det är pretty much it, vad som har hänt.

Imorn ska jag ut och springa 10 minuter när jag vaknar. OAVSETT VÄDER! förhoppningsvis blåser det och är molningt - fattar ni att jag säger det här? - haha!



Rolig kommentar:
när vi var ute och försökte titta på stjärnorna: Har ni fallande stjärnor i Sverige också? - em ja, vi har också en himel, jorden är rund och runt om joden är rymden, och i rymden finns det stjärnor. Och då och då är det stjärnor *solar* som -sprängs- eller vad de är, så vi ser en fallande stjärna. Det händer var du än är på jorden! ---Nej jag sa inte det, men jag tänkte det ---



Usch, får ångest när jag tänker på vad jag ska ge mig in på imorn, men jag behöver det! Mina ben är så ovältränade, och om jag ska ha någon chanse att komma med i något skol-team, så behöver jag kunna springa en liten bit i alla fall!

Nu - snart - ska jag sova. Klockan är halv ett, så jag ska väl gör mig iordning och sedan lägga mig och läsa. läste 100 sidor ut boken igår. Och idag har jag inte läst någonting.

OM EN VECKA BÖRJAR SKOLAN!!! SÅ FÖRVÄNTANSFULL!!! :D

Förlåt för alla mina super-långa och supet-sega inlägg. Blir glad varje dag när jag tittar på statestiken och ser att det är 15 - 20 personer varje dag som tar sig tid att titta in här. Trots mina superduper långa inlägg! Puss och kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Din blogg är dagens höjpunkt. Glöm inte det. Fick många härliga skratt när jag läste det här. Du skriver fantastiskt och jag kan riktigt se det framför mig det du beskriver. Massor med kramar

2011-08-15 @ 09:55:41
Postat av: pappa

Du har väl berättat om att vi har isbjörnar på gatorna, att vi bara äter rått kött o sånt. Kyrksaken igår! 500 tickets? Innebär det att du vunnit 500 sleep-over. Halleluleja. Kram pappa

2011-08-15 @ 23:23:00
Postat av: Madeleine

Jag tycker bara att det är extra bra med super-dupera långa inlägg.

Hunden är ju såå söt ! Älskar den !!

Jag vat inte vad jag mer ska säga så Puss och saknar dig jätte mycket <3

Puss Madeleine :-) <3

2011-08-16 @ 18:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0