böcker, mera mera böcker

Heeeej,
jag vet inte varför men jag är på hur bra humör som helst. Inget speiellt har hänt eller någonting, bara superglad.

Vad har jag gjort idag då? Jo inte så mycket. Gick upp vid circa 12. La mig och läste och tog en dusch. Sedan var klockan två, och då gick jag ner och åt frukost. Yoghurt och flingor om ni är intresserade. Samtidigt så pratade jag med världens bästa pappa via telefon, riktigt rolig att hör hans röst igen (och Markus i bakrunden).

Efter det gjorde jag mig i ordning, och när jag var vacker som en saga... haha!... så satte jag mig och läste igen.

Som planerat så åkte vi vid halv fyra, lagom i tid för att släppa av Christina till hennes jobb på biografen. Och sedan åkte vi till bokaffären. Jag köpte The Notebook (Nicholas Sparks) och The Host (stephenie Mayer). Så nu har jag 1000 sidor att läsa! Sedan köte jag även ett bokmärke. Silver metal bricka, där de är en grön blomma i en orange vas. Mamma, din favorit gröna. Och så står de LEARN from yesterday LIVE for today HOPE for tomorrow, i organge. Tänkte på din mamma när jag köpte de. Det är jättefint! Allt detta fick jag för under 170 kronor! Älskar priserna här i USA!!!

The Lucky One av Nicholas Sparks läste jag ut när vi satt på ett tvättställe och väntade på en tvättmaskin att bli klar. Monica tvättade någon filt eller något som kanske inte fick plats i tvättmaskinen här hemma. Bra bok, verligen. Och man märker verkligen att det är Nicholas Sparks som har skrivit, han har sina favorit ord som återkommer, och man märker hans sätt och allting. Den här "talade" inte till mig som The Last Song gjorde. Men det var en bra bok. Och om ni inte tror mig, om man läser en bok på 350 sidor på typ 4 dagar så är boken bra!!!

När vi kom hem åt vi mat... Och sedan har jag läst. Har läst ca 100 sidor idag. Och det går riktigt fort att läsa på engelska nu! Underbart!

Ska läsa mer och gå och lägga mig snart. Ha det bra allihoppa! Ni är bäst, glöm inte det! <3



Kommentarer
Postat av: Mamma

Den bästa lyckan är nog den som du beskriver - naturlig, självklar och finns inom dig alldeles kostnadsfri. NJUT fullt ut av att du är så superglad. Löprundan i 32.grader - gav den mersmak är det ju värmande... Textens Budskap är toppen - klockrent och så med grön färg !. Jag Glädjs åt att din tankar svävar förbi mina intressen; färg, form,design,ord och långa kjolar...kram från en höstlikt Ljusterö Mamma

2011-08-12 @ 22:15:10
Postat av: Linnéa

Åhh the host är min favorit bok!!:D<33

2011-08-14 @ 00:23:05
URL: http://linneatullbergwordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0