Corpus christi

Hej alla underbara,
jag tänkte börja med att säga att jag ska skriva väldigt kort, för jag behöver packa och sova... (berättar snart). Men sen kom jag på att jag har tänkt så varje inlägg jag har skrivit. Så här kommmer (troligtvis) ännu ett alldeles för långt inlägg. Enjoy!

Vaknade klockan 12 och fick veta av Monica att de hade någon familjekris. (förlåt fick bok-känsla nu, ni vet när de skriver: senare skulle hon få reda på att...) Så: Senare skulle jag få reda på det var Monicas father in law, som hade åkt in til sjukhuset pga något med hjärtat. Han är ca 85 år, men pigg han med. Men klockan 2 satte vi oss i bilen och åkte till Corpus Christi igen. Där spenderade vi ca 2 timmar på sjukhuset. (tog tre timmars körning). Sedan åt vi pizza och sedan åkte vi tre timmar hem igen.

På vägen hem så blev vi stoppade av polisen pga. något med baklyset. Och jag upprepar mig själv: Det är som i en film. Mer behöver jag väl inte säga? Tänk er precis som en film, och det är helt mörkt ute.



Till en helt annan sak. Imorse kom Norby in i mitt rum med ett paket.

Den passar på min högra tumme, hehe. Jag har super smala fingrar. 
Och detta super fina halsband.

Detta fick jag av VÄRLDENS BÄSTA SYSTER!!! När jag öppnade det så började jag nästan gråta. Så himmla gulligt av dig att skicka det till mig! Mer kan jag inte säga. Har haft på mig båda hela dagen! älskar dig syster! och jag saknar dig sjukt mycket! <3<3<3



Imorn så åkte vi tilbaka till Corpus för att åka till sjukhuset igen. Ni vet att vissa är rädda för att gå till tandläkan. Jag är rädd för att åka till sjukhus. Jag är riktigt glad för att de finns, och så tacksam för alla som jobbar där. Men jag skulle aldrig kunna jobba på ett sjukhus! Det går inte riktigt att förklara men sjukhus tycker jag lite hör till "livet efter detta". Nej usch, nu ska vi inte prata om det, då blir jag bara ännu mer ledsen! (INGET HAR HÄNT, var inte oroliga, bara lite hemlängtan. Eller mer undran vad jag gör här, och varför min underbara familj inte är här med mig. - saknar er för mycket just nu helt enkelt -)

Men sover nog över i corpus, för i över morgon beger vi oss mot San Antonio. Ska vara där över helgen tror jag. Jag har inte riktigt koll vad vi gör i familjen...



Kort sak bara. Den här familjen är sengångarna nummer 1! Det tar en evighet för de att flytta på sig. som när vi skulle lämna sjukhuset och åka och äta. Norby, kom så åker vi och äter. 5 minuter senare har vi inte flyttat på oss. Eller jag och Norby har ställt mig upp och står och väntar på de andra. Jag som är van att gå fort - snigeltakt hela tiden - och saker ska gå fort. Nepp så är det inte här.



Nu ska jag sova. Ska upp tidigt (typ 9) imorn. Ska åka senast 10.30 för Norby måste vara i Corpus för någonting klockan 1. Så Godnatt allesammans, sov gott!

ps. jag kommer inte ta med mig datorn till San Antonio, så ni hör från mig på söndag förhoppningsvis. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0