En vecka har gått...

... och det känns som jag har gått i skolan i evigheter. Det är alltid så.

nu ska jag berätta om min dag. Spännande va?

När vi stod och väntade på bussen så kom Marissa som lämna av Heyley and Alessia för de skulle ändra sina scheman. Så vi åkte inte buss, och när vi kom fram så gick vi och åt frukost. Var typ tacos med ägg och korv i, har ätit det mycket här hemma. Det är rikigt gott!

Och nu tar vi lektion för lektion för då får jag använda tjockisstilen, och då blir inlägget inte lika tråkigt!

Engelska 3 - Min lärare är jättebra tycker jag! Och vad gjorde vi, jo vi har börjat skirva på papperstallrikar och ska skriva de olika orklasserna. Det är alltid bra och veta och jag lärde mig en super bra sak idag:
thir - ownership
there - place/direction
they're -they are.
(de tre there:n, som det är jättemånga som blandar ihop hela tiden)

Theater - Detta var komplicerat. Vi började med en skrivövning, och jag har nu "lärt" mig några nya ord på engelska. Som jag inte kommer ihåg för tillfället. Sedan, gissa vad vi gjorde? vi lekte en lek. Jag ska förklara, vi hade från början en boll som vi skulle kasta och säga personens namn vi kastade till. Sedan tog vi en till boll på samma gång som vi skulle studsa och sedan en tredje som vi skulle rulla. När vi hade gjort det så började vi kasta ärtpåsat till varandra, i ring, åt två olika håll. Sedan kom de kluriga, vi fortsatte att kasta ärtpåsar, plus att vi kastade den första bollen. Och efter ett tag kom även den andra in. Det var ganska kaos, men många skratt!

Algebra 2 - Det var jäääääättttteeeeekkkuuuull! jag är 100 % seriös! - Nej det är jag inte, för vi gjorde exakt samma sak som igår *läs inlägget nedan* Men pratade med en tjej, som är i cheerleading, hon är jätte trevlig! Så lektionen gick förbi ganska fort.

Lunch - jag åt: kykling, kokta grönsaker, bröd - lite som gravhamsbröd - och chokladmjölk. Maten är väl god, men det är liksom äckligt och nasty. Ska nog börja ta med mig hemmifrån snart...

Physics - Vi skrev och lärde oss om skitsaker. Nejdå men det var tråkigt. Det var typ matte med massa konstiga saker. Orkar inte förklara. Och till Pappa: Jag kommer ringa dig imorn/söndag, för jag behöver hjälp med en läxa som jag inte fattar ett skit av! Bara så du vet *leende Mikaela*.

US History - vi skulle skiva vad vår åsikt var om "you can never get a second change to do a first impression". Sedan kommer jag inte ihåg. Det är så roligt, speciellt i fysik, så har de planerat att bara sida 9 och 10 är för ett ämne. Och inte gå över det! Haha, och det är typ 40 % av betyget ät antecningsboken.

cooking - Vi skrev upp frågor i antecningsboken, och sedan sa hon svaren och vi skrev ner dem. Woaw!

Pe (sport) - vi ropades upp, jag gick och satte ett lås på ett skåp och sedan så satt vi i gymet och pratade hela lektionen. Det börjar på riktigt på måndag. Då ska vi ha idrott utomhus - önska mig stooooora lycka till!

Den här dagen var alla lektioner kortare, vi slutade klockan 3 sista lektionen. Men sedan var der pepreally, typ peppa skolan. Laganda. Så cheearleaderna uppträde, dansarna dansade, orkestern spelade, de hade några tävlingar mm. Det var coolt! Sedan åkte vi bussen hem.

Och igår sprang jag inte föresten, Marissa och Hayley och Alessia plockade upp mig så åkte vi till Walmart för att leta efter skoltröjor. För man måste ha det på pepreally. Lånade en av Christina tillslut, men man behövde inte ha någon idag, för vi har bara varit i skolan en vecka.

Sedan var det en amerikansk forbollsmatch idag. Jag gick inte på den för jag hade ingen som kunde skjutsa mig... Rikitgt synd. Och tyvärr var det så att jag sprang, 10 minuter fick supr mycket håll så gick in och duschade. Och precis när jag stod i duschen så kom Marissa och skulle plocka upp mig för att skjutsa och alla till matchen. Men det hade jag ingen aningen om. Så de åkte utan mig. Så jag har suttit här hemma och pratat för mig själv, kännt mig som en grottmänniska och ... Nej jag har gjort läxor, eller försökt. Det slutade med att jag ritade (vi skulle ha gjort det under lektionen någon dag sedan, men vi pratade om Sverige istället, haha!)

Men jag pratade med mamma och pappa per telefon också, riktigt mysigt! Saknar er verkligen, men inte på ett dåligt sätt!

Jag har myggbett överallt, men jag har inte sett en enda mygga! Och jag har de på alla möjliga konstiga ställen, på ryggen, i naveln och i näsan! Hallå I NÄSAN?!?!?

Tror det var allt som jag kan komma på. Imorn åker vi till Corpus tror jag, ska vara med på en kinzinjera (vet inte hur det stavas) Och sedan kanske ska vi åka till någon BBQ sak, om det inte är för dyrt. Ha det bäst under helgen så skriver jag på måndag tror jag, eftersom vi kommer hem sent. Och pappa se till att min kamera inte exploderar. Och förvänta dig ett samtal imorn.
Puss och kram allihoppa!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag väntar. Det blir perfekt o köra laxlasningen över Skype. Kram

2011-08-27 @ 12:47:47
Postat av: Mamma

Det här mef Min lycka med IT !. Skrev & det försvann- ingen uppkoppling. . Ha tålamod. Gör ett nytt försök att komma ihåg vad jag skev.

Kommunikation är alltid svårt - men det kommer säkert fler gånger mez fotboll ocj då undrar jag inte om det är så i Texas att 16 åringar kör bil ovh kan plocka upp dig när du lärt känna fler människor.

Jag skickar över godkännande till EF om flickan från Österrike Som får bo hos er tillfälligt tills hon hittat en familj. Tänker på dig att du fick plats så snabbt måste ju kännas skönt och att slippa oron som den tyska eller östeerikiska flickan som varken har ett hem och i sista minut skolplats.

Du får recepten via mms. Ha det så bra i Corpus. Kram mamma

2011-08-27 @ 14:04:22
Postat av: Pappa

Kee. Hur skall jag se till att inte din kamera blir full. Jag vet. Jag lägger en kameraoverload förbannelse på den kamera så vågar den inte sprängas. Klart nu. Va bra. Kram

2011-08-28 @ 14:30:19
Postat av: oc

2011-08-28 @ 22:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0