jag önskar skolan i sverige var som här

Hejsan allihoppa,
hade lite problem med internett igår, så därför blev de inget inlägg. Men nu funkar det!

Ígår satt vi och väntade ytterligare 3 timmar för att bli registrerade på själva skolan. Sedan var det massor av krongel, som vi inte behöver gå in på. Men tillslut kom vi fram till stället där man väljer ämnen. Han började med att jag skulle läsa engelska och matte och historia, och fysik. Nej stopp vänta! Jag vill inte plugga ihjäl mig! "Har nu inga roliga ämnen?" så utöver matte, historia och amerikans historia, så ska jag ta foto, teater, dans med massor av stora klänningar (som mamma gillar) och lära mig spela gitarr! Jag önskar verkligen man kunde ta de här klasserna i Sverige. Inte plugga massor av "viktiga" saker. Utan lära sig laga mat, dansa...

Sedan måste jag berätta, att när vi hade satt oss längst upp på läktaren (vi var i gymnasiksalen) och väntade så kom det en tjej upp till mig och frågade om jag ville vara med i vollyboll teamet. Hennes coach hade frågat. Jag sa typ ja, vet inte rikgtigt hur det blir vi får se.

När vi stod och fick underskrifter av någon, så kom tjejernas Basketboll coach fram och sa "du ska väl spela basketboll?". Jag vet inte det heller. Som sagt vi får se. men de roliga var att han var lång, eller typ. Inte längre än pappa. Men han var väl medveten om det och ställde sig nära och buffrade upp sig och verkligen visade att han var lång. Och han var riktigt stolt över det! Lite kul att se, jag är lång själv, har en lång familj, så jag är van... Men han tycktes vara något märkvärdigt. Haha!

Och vetni? Jag var jätteduktig, jag var ute och sprang! Phu, usch vad varmt! 32 grader ute, klockan 9 på kvällen. Och förutom gatulycktorna var det helt svart. Jag sprang i alla fall i 30 minuter. Höll på att ge upp efter 5. Och när jag väl kom innanför dörren igen så satte jag mig på golvet och pustade ut, äntligen inne i AC igen!

Haha, juste, när jag precis började, så var några grannar ute, och de sa " äntligen kommer du ut!" Haha! Lite för varmt ute för en tjej från kalla sverige, som är blek som ett lakan jämfört med alla andra.

Och eftersom jag vet hur kul ni tycker det är med bilder...


så kan ni titta på denna otroligt söta apa. Fotat på Parkens zoo, där jag och världens bästa lilasyster var för ett antal veckor sedan. Har inga bilder härifrån, är inte så fotogalen som alla tror. Men de kommer.

Nu ska jag hitta på något roligt, hjälpa till med maten, eller läsa min bok. Imorn ska vi åka (förhoppningsvis) någonstans där jag kan köpa en ny bok (eller typ 3) för jag har bara ca 80 sidor kvar i min andra. Har läst 2 böcker på 350 sidor vardera 1 och ½ vecka. Har många böcker på lisatan som jag vill läsa, så oroa er inte! Sedan ser jag verkligen fram emot att starta skolan. Tänk att man säger så - ser fam emot att starta skolan! -

Ha det superbra, och ännu ett stort grattis till Malin! Och till sist, jag uppskattar verkligen att ni läser och kommenterar min blogg! Ni är så himla underbar! Fastän mina inlägg ät hur långa och bara massa text -tråkiga- med andra ord. Ni gör verkligen mitt liv underbart! Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du skriver så roligt och bra - skrattar hjärtligt åt dina berättelser vid flera tillfällen. Du vet väl att när spanjorena intog land kallades dem - blekansikterna -. " Missio is åossible" nu snart börjar det på riktigt när skolan nu snart börjar. Flamenco är det som jag gillar & som no fick prova på då jag fyllde år. Jag och Lotta kommer åka till Sevilla i oktober och prova på mer dans med lång kjol...vi kanske kan jämföra senare vad vi lärt.. Hans Engstöm blev så imponerad av att du gjort din blogg själv så Caroline fick din blogg i går som ju är iParis tom september månad. Hans önskar att hon också skapar en !. Kram från din stolta mamma som fått den stora äran att få vara just din mamma

2011-08-11 @ 09:37:19
Postat av: Mamma

" Mission is possible "

Menar jag och inget annat!.

2011-08-11 @ 09:40:11
Postat av: Pappa

Vid inregistreringen. Var det då alla elever, över 1000, eller vad. Vad är mixen, blekansikten och andra. Basket. Vollyboll. Ja du är direkt uppmärksammad. Kram pappa

2011-08-11 @ 13:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0