mat mat och mera mat

Hej igen allihoppa,
Idag har jag ätit mat! Till frukost/brunch åt jag pannkakor och ägg och bacon. Till middag delade jag och Monica på en stor tallrik med massor av olika saker på. Vi var på resturange, och så tog man den och la över på sin egen tallrik, ni förstår? Och igen är jag super mätt!

Nu förstår ni rubriken i alla fall.

Till en rolig sak, jag drömmer alla möjliga roliga saker just nu. Bland annat så drömmde jag inatt att jag gick ut och hämtade posten (har aldrig gjort det). Men det var i alla fall ett brev från Madeleine. Och nästan rätt gissat. När jag åt frukost så såg jag att det var ett brev vid diskhon med två svenska flaggor som frimärken. Öppnade det och det var ett brev från farmor och farfar. Och även ett bifogat brev från Vilhelm och Mirande, haha verkligen nödvändig information jag fick (om ekonomin i Sverige)... 
 
Madeleine, du skulle älska Monicas bacone, de är hur knapriga som helst!!!

Ni vet att man får huvudvärk om man inte dricker tillräkligt och är ute i solen för mycket... något sånt. Ta det lungt, jag dricker som en kamel inför en lååååång resa. Jag får inte så orfta huvudvärk, men det händer. Imorse, före jag drack någonting fick jag det. Och vet ni vad? Jag var inte ens utomhus, jag öppnade bara gardinerna i köket en liten bit för jag trodde det var mulet. Nepp det var det inte, inte ett moln på himlen (som alltid typ). Och om jag inte redan har sagt det. ALLA fönster här är helt fördragna, alltid. Så kul, tänker hela tiden på vad ni sa, mamma och pappa. våran granne som har det så, det ser ut som om ingen bor där. Så, fast värre, ser det ut i varenda hus här. Haha!

Till min dag då... Jag har inte gjort så mycket. Vaknade vid 12. Åkte ut vid ca 5 tror jag eller något liknande till Conn's igen och lämnade in en dator för koll eller något. Sedan åkte vi och åt, berättade jag om i början av inlägget. Och sedan på väg hem lämnade vi in trucken. (Norby har den från jobbet, och eftersom vi ska åka till San Antonio på fredag, vill han hellre ha den stående där än här hemma. Något sånt sa Monica.)

Sedan tog vi kurs hem, men Monica skulle prata med Marissa. (Mamma hon la till dig på fb, så bli inte för rädd om du får en konstig vän-försfrågning.) Aleshia (italjenska studenten) kom ut efter ett tag, och så fastnade jag hos dem. Monica kom och hämtade mig och JB vid 12, när hon hade plockat upp Chriatina från arbetet.



Till en helt annan sak. Var och köte tandkräm igår, som ni vet. Och den är stoooooooor! Kommer räcka hela året. Och jag som alltid tröttnar på tandkrämarna (hur säger man?). Jag får hålla mig fast vid den här. Jag ska inte slösa mina värdefulla shoppingpengar på tandkräm!


Mer vet jag inte vad jag ska säga. Jag har det bra! Ska försöka vända tillbaka på dygnen så jag inte är en zombie när jag börjar skolan. Puss och kram på er alla! <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hemma i Sverige igen efter en händelserik resa till norra Tysklan med Janne på Dentamel. Massor nytt med det besöket som jag ska ta tag i nästa vecka. Kunde inte koppla upp mig så först nu har jag läst dina blogginlägg. Så glad att du vill berätta allt du berättar och snart kanske dina intryck du har - vardagsintryck- och då har du fått ner det i skrift vilket jag är så härligt att följa. Och sedan när du kommenterar mig el pappas olika åsikter som du känner igen som skitiga hus & den känslan, hundbajs inomhus, eller neddragna gardiner så värmer det att vi finns nära dig i vardagen även om avståndet är långt. Förstår att du verkligen längtar efter lite ny action. Har du fått besked om du blev junior el senior & ämnena ? Jag kan konstaera att min tyska är umdermålig då jag inte ens kan beställa på restaurang längre..ville du ha mitt recept i ugnen på lax ? Busenkelt.. Lax i ugnsfast form häll på kikkomansoya, olivolja och lite vatten så det täcker botten- in ugnen 225 grader i ca 40 minuter. Good luck !. Vilken tid på dagen är bäst för

Dig att jag rimger - längtar att få prata med dig och höra din röst. Kram & älskar dig min kära dotter. Mamma

2011-08-17 @ 20:47:13
Postat av: Mamma

Tänker ibland på din stavning - när jag sedan läser vad jag själv skrivit och hur jag stavat blir jag mörkrädd av min egen stavning. Måste skärpa mig - pekar fortfarande med ett finger på hela tangentbordet och snubblar över bokstäverna.. Har du några utvecklingstips till mig ? Kram igen mamma

2011-08-17 @ 20:55:20
Postat av: Mamma

Hej igen, gått igenom mina mail&facebook. Har sagt JA till din kompis på facebook nu ... kram

2011-08-17 @ 21:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0