no outlet

Hejsan,
har inte hänt så mycket idag. jag vaknade klockan halv ett typ, tog en dusch och gick ner och åt frukost, och sedan lite mexicanskt godis. Satt på samma stol i ca 3 timmar eller något.

Sedan åkte vi iväg och storhandlade. Vi köpte typ bara frysmat, sånt som man äter här. Så köpte vi yoghurt, som jag åt till middag. Super god, var inte söt över huvud taget. Allt här är SUPER SÖTT!!!

Efter middagen så tittade jag och Monica på Bilar 2. Riktigt rolig film! Bilar 1 var bättre, men den här var riktigt, riktigt nära att vara lika bra.



kommentarer:
vill bara berätta för er att en IEC är en person som ska kolla mig typ. Varje månad kommer hon ringa mig och kolla så jag har det bra. Och om jag har något problem som jag inte vill prata med mina värdföräldrar med så ska jag rikta mig till henne. Vet inte riktigt hur jag ska förklara... Hon är en hjälp person. Min IEC är jätte rolig, hon är typ hyper, och hon ska flytta bara några hus ifrån där vi bor. Hon och Monica är bra kompisar.

Juste och angående passkontrollen, jag glömde det igår. Det gick bra, visade mitt pass och så kollade dem och de frågade var jag var ifrån och sedan typ varför jag var här. Han såg lite skeptisk ut... Uppklädd i uniform och allt, så man blir ju lite rädd. Men jag har ju faktiskt tillstånd att vara här!!!



Har två saker jag vill berätta. För de första så dricker, min familj i alla fall, inte vanligt te. Utan de dricker bara is-te. Allting här kan man köpa färigt, bara tillsätt vatten, eller bara micra ca 3 minuter. Och is-te:t gör de utav pulvet som de blandar med vatten. Ni vet de drickorna vi har hemma i Sverige, de man blandar med vatten? Här har man pulver. Till de stora så tillsätter man pulvret och 1 kopp socker. (ALLT ÄR SOCKER HÄR!). Men de finns små också, som jag dricker som en galning av, de är sockerfria. Smakar massor av socker dock...

Och till den andra saken: Det finns ingen riktig ost. Allt är färdig skuret, som skinkan i Sverige, fast mycket tjockare skivor. Och de har även skink-skivor som är 1/3 cm tjocka, som har ostbitar inuti. OST INUTI SKINK-SKIVOR! Lata människor amerikanarna, haha!

Och nu vill jag visa:
 
Min säng! Underbar!


Resten av rummet. Dörren ni ser till vänster leder in till en gaderob. Där JB:s alla leksaker är (eller typ förra leksaker). Men har mina klänningar hängande där inne. Tv:n har jag inte använt. Och nu sitter jag lutad mot mitten av byrån.

- Ja, det är helteckningsmatta -

Imorn kanske - tror jag - att vi ska åka till Palmview och registrera mig. Imorn om två veckor börjar jag skolan. Och vet ni vad? Jag är jätte förväntansfull, vill börja nu!!!

och jag har inte sprungit idag. Skulle ni ge er ut och spinga om termometern visade över 100 grader??!?! Nä tror inte det!

Nu ska jag krypa ner i min stora mysiga säng och läsa min bok - The Lucky One, Nicolas Sparks - hoppas den är lika bra som den andra. Puss och kramar på er. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilket konstigt golv. Inga fällor att halka eller gå på, hehe. Ser bara din kameraväska på golvet. Måste kännas ovant. Nä det ser ju riktigt mysigt ut. Kram.

2011-08-08 @ 14:02:45
Postat av: Linnéa

Åhh vad fint! :D <3

2011-08-08 @ 17:43:37
URL: http://linneatullberg.wordpress.com
Postat av: Madekeine

Vad fint du har det! Jag har det jätte fint här i alla fall. Ska dra ut en tand imorn. Hoppas det går bra ! Ditt vykort som du skickade har faktist inte kommit ännu, men jag har skickat ett packet till dig. Hoppas värkligen att det kommer fram. Saknar dig värkligen.  

Puss Madeleine



2011-08-08 @ 22:37:19
Postat av: Mamma

Ditt rum ser väldigt hemtrevligt ut. Förstår att du trivs där. Förstår också att du verkligen längtar till skolstart-det händer helt enkelt för lite just men passa på att vara lite uttråkad för snart blir det nog intensivt igen. Jag har på google maps sett att det finns en jättestor golfanläggning i närheten där du bor- kanske kan vara något ? Hoppas det blev besök i skolan idag - så nyfiken på vilka ämnen som finns att välja... Kram mamma

2011-08-08 @ 22:51:42
Postat av: Mamma

Vet inte vad spm hände men varken mitt eller Madeleines kommentRer kom fram. Jag gör nu ett nytt försök. Förstår att du trivs väldigt bra i ditt rum. Jätte fint känns som det är ålanerat med omsorg. Förstår också att du har lite långtråkigt men pass på snart är det intensiva dagar igen så låt dig få vara lite uttråkad. Har sett på google maps att det finns en stor golfanläggning i närheten - kanske kan vara en ide'. Hoppas du varit i skolan idag - så nyfiken på vad du ska börja plugga... Kram mammma

2011-08-08 @ 23:02:49
Postat av: Sofia

Nu fattar jag vad en IEC person är !!! :D

2011-08-09 @ 09:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0