passkontroll påväg mot corpus

Hejsan allihoppa,

Hade det jättebra i Corpus, utom där vi sov, fick kanpt någon somn alls. Så är riktigt trött just nu...

Där vi sov var inte i Corpus, utan någon annan stans. Men jag har fått reda på att Monica är uppvuxen i en stad, ganska nära Corpus, som heter Alice. Ganska kul tycker jag!

Men jag och Monica åkte till Corpus igår, fint men väldigt blåsigt. Men eftersom det är så varmt var det bara skönt! Vi gick runt i massor av "gift-shopps" Hur mycket fina snäck-saker som helst!

När Monica var på toa, så kom det en man som skulle äta en macka (utanför en resturant). Eftersom alla amerikanare är jättetrevliga så började vi prata lite smått. Och han frågade om jag väntade på min man... (SER JAG SÅ GAMMAL UT?) Och när han fick reda på att jag var från Sverige så frågade han om jag hade flugit över hit... Sa på skämt att jag hade åkte bil.

Köpte en jättefin häng sak, som jag ska ha i mitt rum! (hemma i sverige asså)


Snäckorna är Lila!!! Och för denna betalade jag inte ens 100 kronor för!! 12 dollar! Helt galet underbart billigt!

Hade en jättetrevlig dag med Monica, så himla glad att jag hamnade i den här familjen!

Vi har varit och handlat lite smått - åt lasange till middag. Juste, de äter ALDRIG tre mål mat i den här familjen. Under sommaren är det Frukost och middag typ... Och det är aldrig på speciella tider. Utan man äter när man känner för det. Och de brukar inte äta frukost när de ska till skolan, men jag typ MÅSTE, annars blir jag så tjurig!

Måste även berätta - speciellt för er som vet att jag alltid har vait kinkig när det gäller mat - Monica sa typ tre gånger att jag inte var rädd för att testa någonting, när det gällde mat. Var stolt över mig!

Imorn tror jag vi ska åka tillbaka till Outlet:et. Mer shopping här kommer jag. Behöver köpa ett par nya skor - CONVERSE - eftersom mina börjar slitas inuti. I hälen är allt tyg bortskrapat och det är en vit plastbricka som syns. Fortfarande användbara, såklart, de är så snygga! Men vill även ha ett par nya, gärna ett par röda, eller några coola! Kanske följer Christina med, om hon är ledig. Och kanske få följer min IEC två exchange studens med.

Vi var även och mötte upp en annan student från China, hans namn är Sang, och ska bo nära outlet;et. som jag förstod det som... Stackarns bagage kom aldrig. Trodde de skulle hända mig, men som tur kom mitt. Hoppas allt gick väl för honom!

Vilket rörigt inlägg det här blev! Men jag måste berätta: Jag har planeter över mitt huvud när jag sover! De lyser i mörkret! Precis som stjärnorna i mental-sjukhus-campus:et. Jag vill ha lyser-i-mörkret-saker i mitt rum hemma i Sverige!

Alla tycker jag är super lång, och under den veckan jag har varit här, har jag sett ungefär, sisådär 5 personer som är längre än vad jag är. Kul va? Jag har alltid kännt mig lång, men här känner jag mig som en jätte! När jag berättar att Pappa är 30 cm längre än mig så blir alla helt paff! Riktigt kul att se allas miner. Hoppas bara jag inte är längst i skolan!!!

Ska snart åka och registrera mig, måndag tror jag - båda studenterna som bor med min IEC blev Seniorer, så hoppas på det också. Ska bara säga att jag har avslutat klass 11 i Sveige. Så ingen får skvallra till skolledningen här om det.

Och som en sista sak, måste jag bara säga att ni som har tråkigt, eller är bok-fantaster, som jag. Borde läsa "The Last Song" av Nicolas Sparks! Helt underbar bok, har suttit och förökt hålla tårarna inne genom de 200 sista sidorna (av 390). Har läst hela boken under mindre än en vecka. Nicolas Sparks är min nya favorit skrivare, (han och r.k.Rowling). Hans böcker är för typ min ålder och uppåt, tills du inte kan se mer. Med den här boken har jag verkligen fått insikt om hur underbar och fantasktisk du är Pappa! Älskar dig så himlans mycket! Glöm aldrig det!

Ska börja på nästa bok jag har med mig nu, och snart sova (klockan är snart två). Och jag har inte sovit mycket de två senaste nätterna. Ska försöka hitta en bokstore på outlet:et imorn så jag har en eller ett par böcker i reserv!

God natt på alla er kära.
Det är så många underbara människor i mitt liv som gör det till den prinsess-saga som det är! Vill bara återigen säga, PAPPA JAG ÄLSKAR DIG!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Läser din blogg med glädjetårar rinnande nerför kinderna. Det är härligt för en pappa att få så fina ord. Du skall bara veta vilken tillfredställelse det är för mig och Carina när våra älskade barn utvecklas och trivs. Din princessa resa i USA har bara börjat och verkar ha börjat så fantastiskt som vi alla hoppats på. Massor av kramar från en stolt pappa

2011-08-07 @ 10:44:02
Postat av: Pappa

Glömde fråga. Vad för passkontroll - "passkontroll på väg mot Corpus"

2011-08-07 @ 10:46:35
Postat av: Mamma

Vilket händelserikt dygn... Du få med dig så mycket i ditt livsbagage hela tiden - så härligt att få ta del av och som Martin skriver, tårarna rinner - av glädje - med allt du uttrycker och är med om. Om du hade bott något norr ut hade du varit lika lång som alla andra - var så säker och att våra lång är väldigt stiligt och av många önskvärt. Umderbart att Monica är så härlig som människa, det känns tryggt för mig som mamma. Kram

2011-08-07 @ 11:10:51
Postat av: Madeleine

Vad trevligt att du trivs! Hur är resten av familjen ??

Saknar dig jätte mycket<3

Puss Madeleine 

2011-08-07 @ 11:59:19
Postat av: Linnéa

Hahaha, skön kille som trodde att du var gift och tagit bilen till texas xD



Åhh jag älskar filmen The last song!!! Har du sett den ?? <3

2011-08-07 @ 21:32:26
URL: http://linneatullberg.wordpress.com
Postat av: Linnéa

Vad kostar converse där?? <3:D

2011-08-07 @ 21:34:48
URL: http://linneatullberg.wordpress.com
Postat av: Clara

Du verkar haft ett roligt och händelserikt dygn :) visst kan man ju tro att du är äldre än 16, men gift. naaaa... hahah! måste köpa fler nicholas sparks böcker!! älskar allt han gör! lycka till med skoletandet. <3

2011-08-07 @ 22:16:53
URL: http://clarahednert.tumblr.com
Postat av: sofia

Har också läst the last Song och sett filmen, men boken är helt klart bäst. Det är en av mina favvo böcker. Förstod att du grät , det gjorde jag också.

Vilken kul kille !!!!



Kram Sofia

2011-08-07 @ 23:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0