prioritering

Hejsan allihoppa,

jag har lite tråkiga nyheter. Jag lägger ner bloggen. Tyvärr så är det så att jag har börjat stenhård bantning, vill gå ner 30 kilo det här året. Så jag kommer springa två timmar varje kväll. Och jag måste upp klockan halv 6 för att springa en timme varje morgon. Sedan ska jag göra 500 sit-ups varje dag och 100 armhävningar. Så jag lägger tyvärr ner bloggen...

Om ni tror på det där så har ni riktigt tråkig humor! Ta det lungt jag planerar inte på att gå ner ett enda kilo, och inte upp heller. Och inte några pound heller. Och om ni trodde på det så känner ni mig inte så bra. Jag har kommit på en sak - förutom att jag svävar bort och börjar på nya ämnen hela hela hela tiden - men saken är i alla fall att jag ÄLSKAR mat!!! Kan äta hur mycket som helst, glad att jag har någon förmåga av att säga stopp och veta när det är för mycket i alla fall. 

Men jag (kanske) har en tråkig nyhet till er. Det är så att jag har mycket saker som händer hela tiden. Och jag kommer inte prioritera bloggen i första hand. Jag kommer prioritera - just nu- sömn! eftersom vi går upp 6/ halv sju varje morgon så behöver jag sova vid 10 /halv 11. Så det är redan för sent för mig.

Så dagen välrigt kort.

Teater - hade inte detta igår. Men det var jätte kul! gjorde massor av namnövningar, men mitt minne är som en guldfisk så det försvinner på en gång! Ska byta grupp för den gruppen jag är i nu är SATSAR grupper, och man måste göra ett test för att komma med och lärar rekomendation m.m. plus att vissa dagar kommer gruppen öva klockan 6 på morgonen, NO WAYYYYYY!!!!!

Foto Jounalism - Här ska min teater ligga senare. Och den här klassen skriver til news paper, och jag är inte intresserad. Jag är intresserad av FOTO! Inte skirva, därför har jag engelska.

Sedan är det som igår.
Matte - vi berättade om oss själva. och sedan ställde läraren massor av frågor och tittade på en karta på sverige och stockholm. (uppifrån karta) Jag är hans första utbytes student, och han är jätte trevlig. En av mina favoritlärare, men alla lärare är typ bra så! Han är vollyboll coachen, så ska fråga honom, när jag vågar, om jag kan gå med i deras team.

Lunch - iiiinnnnnnggggggeeeeeeennnn komentar

physics -
vet inte om jag ska behålla eller inte, ska prata med ledningen imorgon bitti. vi så åka dit tidigt så jag kan ändra mina klasser och sånt. Det verkar som om vi kommer göra mycket hemma, och det orkar jag inte, är inte här för att plugga. Ni förstår!

Us History - det var väl okej, vi gjorde inte så mycket. Typ någonting om regler och hur man får höga poäng. Den läraren är också trevlig, och han ser fram emot att ha mig i klassen eftersom ... svårt att förklara... hoppas ni förstår vad jag menar!

Engelska 3 - Den där tjejen som bara pratar spanska, jag vet inte om hon typ "kan" prata engelska... Men vi fick i alla fall skriva om oss själva, vår bakrund, framtid, familj allt. Och sedan placerade läraren oss två och två och vi fick läsa varandras och ta ut de 4 viktigaste sakerna om personen. Imorn ska vi typ berätta för klassen de viktigaste sakerna om den anra personen. Hamnade med någon kille som åkte samma buss som mig hem.

Fashion Design - ska byta! Vi var 6 stycken idag, woho! Men har redan haft syslöjd och jag gör hellre något annat som jag inte har gjort, och som inte går att göra i sverige. Läraren är trevlig dock, idag pratade vi mer, hela lektionen om allt. Och läraren, hon frågade massor av frågor om sveige. och vi gick igenom mitt efternamn.... igen, haha!

Sedan var det skolbuss hem och sedan mat, mexcanskt tror jag. Vi hade ris som hon hade blandat med tomatsås och tortilljas i någon sås med inrullad köttfärs och ost. Super gott! Visst är jag duktig! Jag vill bli matkritiker när jag blir stor! Sedan fixade jag med lite överraskningar. Berättar senare när jag kan.

Sedan sprang jag! Dukrig mikaela! Mina två utbytes kompisar följde med första varvet, sedan sprang jag de 4 själv. Ännu 30 minuters springning. Skulle vilja veta hur långt det är... Strunt samma.

NU ÄR KLOCKAN 20 ÖVER 10!!! Ser ni vad ni får mig att göra! Så prioritering 1 - sömn!
Godnatt alla underbara!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjölund. Under alla år så har i princip ingen kunna uttala namnet utomlands. Många skrattar. Har du nu som man ser på alla filmer att du åker en gul skolbuss. Om man skall ta sig till någon annan kompis, hur gör man då. Finns det bussar eller. Ta gärna något kort på skolan så får man se hur den ser ut. Förresten, jag har varit duktig i sommar. Också matglad. Gått ner från 105 till 101. Skall ta ett kg till. Har också lärt mig klippa håret själv. Maskin. Är det typ hamburgarlunch eller finns det sallader etc och köper du typ det du vill ha. Nu blir jag också taggad och skall börja springa. Vi får se när jag kan göra det. Skall försöka fixa foten i nästa vecka så att den inte gör ont när jag går. Kram

2011-08-24 @ 07:14:25
Postat av: Mamma

Kul att höra att actiontime åter är i vardagen.Det är alltid bäst då det är händelserikt runt omkring vardagen. Hur är det tittar, du på TV´n i ditt rum eller sitter ni ihop och tittar? Och vilka kanaler är det som man ser på?

Du peppar verkligen både mig, och pappa som jag ser på hans kommentarer men även dem i din närhet. Du ska se vilken hälsans område det blir. Kanske hundarna ska med på tur de också...Lycka till med ämnesbytena, dina lärare verkar ju toppenhärliga. Det blir Taco´s hos oss i kväll med makaroner - det skiljer sig säkert från hur ni äter Taco´s!.

Kram mamma Celin - som är enkelt att uttrycka.

Ps) Jag skulle väl stormtrivas med att få gå på den kursen, "foto och journalistik", vi kanske ska byta??.

2011-08-24 @ 18:48:16
Postat av: Linnéa

Jag ba ooooooooohhhhhhh noooo!! Hon lägger inte ner bloggen!!! Men sen när du skrev 30 kg så tänkte jag näe nu har hon skrivit fel... men du skojade ju bara ^^ Hahaha hoppas du har det bra iaf^^love you<3

2011-08-25 @ 15:31:09
URL: http://linneatullberg.wordpress.com
Postat av: familjen bergman

Hej Mikaela!



Det verkar som du har det toppen!

Härligt! Vi får rapporter ibland av din mamma och pappa och försöker hålla oss uppdaterade.

Men nu kan vi ju läsa din blogg :o)!

Tur att du är i Texas så att du inte blåser bort i orkanen som tydligen går fram hårt därborta...



Stora kramar



Mats, Yukiko, Kei, Moe och Miki

2011-08-26 @ 18:40:01
Postat av: Miranda

Hej på dig du! Vad e det som ni får för mat i skolan egentligen? Lägg upp en bild på maten så får jag se vad det e för något! Puss o kram

2011-08-31 @ 16:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0