registrering

Hej,
som jag berättade var jag och registerade mig idag. Skolan är så mycket enklare i Sverige! Vi kom dit vid ca 1pm. Sedan stod/satt vi i kö tills klockan var 4! Kul! Sedan började registreringen. Inga konstigheter. Jag har inte valt klasser, det ska jag göra imorn. Jag blev Junior, för de är de man är i min ålder. Men jag ska prata med dem imorn på skolan och berätta att jag borde vara en Senior. Förhoppningsvis lyckas jag med det! Vill så gärna vara Senior, allt roligt händer för Seniorerna.

Mycket mer har jag inte gjort idag. Vi åkte hem och åt lasange och brödpinnar med ost inuti. Mums! Åt lite för mycket, men eftersom jag bara har ätit frukost annars, så var det inte för mycket. Haha, en av alla mina konstiga tankar. Hoppas ni förstod.


kommentarer:
Jag är inte uttråkad, gör inte så mycket, men jag är inte uttråkad! Jag har min bok, lite seg, men de funkar... Anledningen till att jag ser fram emot skolan är inte pga. att jag är uttråkad, mer hela upplevelsen med att gå i Amerikans skola, och träffa nya vänner!

Madeleine: Vet inte vad som hände med vykortet... Skickar ett nytt, så håller vi tummarna! Och hoppas du skev rätt adress till mig! ;)

Pappa: Jag är duktig! Nej pga. att jag har mer tid här att fixa saker, plus att det är faktiskt inte hemma, måste vara städat, jag kanske blir utkastat! Nej skojja bara.
På tal om ingenting, skickade ett vykort till er också. Fick ni det? Om inte blir jag rädd! Jag borde kunna min egen hemadress! Ni har inte flyttat väll?

För er som undrade, jag har inte sett filmen "The last song", men den står högt upp på önskelistan av filmer jag vill se!

Engelskan funkar bra, det är svårt med vissa ord som man inte kan, och ska försöka förklara dem. Men det verkar i alla fall som de förstår vad jag säger här! Mitt stora problem är att jag förstår ju inte vad hälften av alla säger, eftersom ALLA pratar spanska här! Börjar ångra att jag inte tog spanska, istället för Tyska.

Vet inte vilka klasser jag ska ta, eller vad de finns och välja på. Jag funderar på att läsa Spanska, för alla pratar de här. Jag ska läsa Tyska (om det finns såklart), måste liksom försöka att innte glömma allt! Och sedan funderar jag på att läsa Kinesiska... För de vill jag göra i gymnasiet. Men 4 språk, Gud vad jag kommer blanda ihop allihoppa då! Vi får se!




Detta är de fina smyckes skriner jag fick av Monica! Om ni inte tycker det är hur fint som helst tror jag de är något fel på er ögon och era hjärnor! Helt bedorande. Och det är riktiga snäckor! Jag köpte även ett minde, som är helt vitt. Och till höger ser ni ett sköldpaddshuvud, köpte dem, de är en sköldpadde som står på den störra sköldpadde. Jättesöta, också gjorda av äkta snäckor. Och som ni ser har de glasögon och hattar! Hur gulligt som helst!

Nu ska jag läsa min bok. Men de blir inget mer inlägg idag. Berättar imorn om vilka klasser jag ska ta. Så tillsvidare, ta hand om er! <3


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så trevligt att du bifogar lite bilder helA tiden. Skrinet verkligen bedårande-ett minne för livet. ja - varför inte bli språkets mästarinna ibland blir det det som varit ens största motstånd eller motgång som sedan blir ens största framgång. Spanska är ett vackert språk och öva kommer du ju få göra med tanke på var du nu bor och mandarin är en mycket bra investering i framtidens barriär att förstå varandra. De flesta som kan mandarin kan engelska som är framgångsrika i sina yrken och det är stor önskan att det även sker åt andra hållet. Engelsktalande kan mandarin. Good luck vad du än väljer. Adressen har du kommit ihåg och vi har fått ditt vykort. Kram mamma

2011-08-09 @ 13:40:22
Postat av: pappa

Det är pappa-rättighet att få skryta om sina barn. Jag berättade igår för en gammal barndomsvän, Peder om din resa. Då fick jag veta att han åkte över och studerade på ett universitet i USA. Han var där på stipendium och var långdistanslöpare. Han var i en varm del av USA nämligen Texas och flög till McAllen airport och bodde mindre än en mil ifrån dig. Världen är bra liten. Det låter ju kul om du plockar upp fler språk. Hoppas du får det du önskar. Kramar pappa

2011-08-09 @ 13:46:54
Postat av: pappa

Ja just det. vykortet kom. Tack för det. Viola tackade så mycket också. Kram Pappa

2011-08-09 @ 13:48:34
Postat av: Madeleine

Först vill jag bara säga att vykortet har kommit fram.

Jag har dragit ut den där jätte konstiga tanden idag. Det gick faktist bättre än jag trodde. Nästa måndag ska jag ta bort en annan tand !! Jag hoppas värkligen att mitt kort kommer fram ! Jag hoppas att du uppskattar det. Har du hunnit komma på alla ämnen du ska gå på ?? Saknar dig jätte mycket!

Puss Madeleine --> VI ! 

2011-08-09 @ 20:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0