seg dag

Hejsan, vill börja med att ställa en fråga. Vad kan jag säga istället för att skriva "Hej", tycker det börjar bli lite tjatigt... Men jag skriver den här bloggen för er där hemma, så hjälp mig!

Kommer ni ihåg att jag skrev att jag skulle springa imorse? Ja, mina planer funkar inte riktigt! När jag vaknade och fick panik: Är klockan redan halv tre?!?!? Nej som tur var den "bara" halv 2. Så bäddade sängen - jag gör det varje dag, och det är jättekomplicerat, för det är ett lakan jag sover under, över det en filt, och över det ett täcke (eller vad man ska kalla det, de man ser på bilden massor av inlägg ner) - Var stolta över mig mamma och pappa. Jag är en duktig flicka! Gick ner och möttes av Monica som frågade om jag ville med och åka någonstans, jag uppfattade inte riktigt var. Men jag sa såklart ja, för jag följer med på allt. Annars sitter jag bara hemma och ugglar hela dagarna, super tråkigt!

Till frukost åt jag färdiga vofflor, som jag stoppade i brödrosten för att tina. Med smöt och sirap.

Efter alla var klara så åkte vi iväg, lämnade Christina till hennes jobb, och åkte till Conn's. En affär som säljer elektronik prylar, köksprylar, sängar och möbler typ. Konstig kombination! Där var vi i nästan två timmar!!! De planerde typ att köpa någon dator. Tog sin tid. Plus att vi inte blev färdiga. Men vi åkte hem igen för att hämta någon annan dator som det var något fel på. 

På vägen tillbaka - trodde jag ja - så stannade vi på något mat ställe. De hade ALLT! (utom sushi), hur mycket mat som helst. Och det var buffe, tror jag aldrig har varit så mätt som jag var när vi gick därifrån. Jag åt bland annat: vårrullar: friterade räkor och popkornräkor (typ små delar av räkor), något som såg ut som köttbullar men som var typ friterat någonting, pasta i typ ostsås, tomater, majkolvar, vårrullar... kommer inte ihåg men det var mycket mer. Och till efterrätt så åt jag: sockerfri blåbärspaj (smakade inte gott!), chokladdoppade vita-skummsaker, chokladsoppade jorgubbar, choklad kaka... med mera, som jag inte kommer ihåg. Uppblåst mage, alldeles för full! Men Gud så gott det var! Tack för maten!

Efter det så åkte vi och var ännu en timme inne på Conn's, och tillslut fick vi med oss en dator ut. Haha! Sedan åkte vi och lämnade av Norby och JB hemma, och jag och Monica åkte till walmart. Walmart har ALLT! pyssel, mat, kläder, elektronik, hårsalong... Vi köpte ägg, mjölk, yoghurt och smör typ. Och sedan en stakplatta så Monica kan göra flera pannkakor samtidigt, eller typ ägg och pannkakaor eller något liknande. Haha, jag har varit här över två veckor nu, förtfarande är jag en turist. Jag köpte en handduk där det står Texas på och deras färger och en tjur. (Den var på rea, och jag sa att jag ska köpa en sådan innan jag åker hem. men Monica tyckte att jag skulle köpa den nu just eftersom den var på rea. Endast 8 dollar = 56 kr! ALLT ÄR SÅ BILLIGT!!!!) Sedan köpte jag lite nödvändiga saker; schampoo och balsam, tandkräm, deo, hårnålar. Plus ett par jättesöta sov-shorts. Med Ior (ni vet åsnan i Nalle Phu).  -jaa, de var jättenödvändiga!!!-




kommentar:
pappa frågade mig vad jag menade med 500 tickets. Så jag ska förklara, jag förstod inte ens förens någon förklarade för mig så... Så här är det; Man spelar spel, och berorende på hur dukitg/mycket poäng man får, så får man ut olika mycket "tickets". (vet inte vad man kallar de på svenska - biljetter kanske -) Men när man har spelat klart så sätter man in alla tickets i en apparat som räknar dem. Och beroende på hur många man har fått ihop, så går man till ett ställe (i samma byggnad, jättenära, såklart) och bestämmer vilket pris man vill ha. Och ju fler tickets man har, desto störra och mer coola saker kan man få.

Jag ville jättegärna ha en jättestor Picatchu, ni vet i Pokemon? Ett gosedjur asså. Han är så söt. Och han var jättestor. För att vinna honom behövde man få ihop 4.000 tickets. Så vi hade en ganska lång väg kvar... Men jag fick med mig en grön orm (ca en meter lång eller något, väldigt smal) och så valde vi (Jag och de två utbytesstudenterna som bor med min IEC spelade tillsammans) 9 st armband. Tre var, de är som plastiga hjärtan, ett orange, ett blått och ett grönt var.


dum fråga:
Till allas favortit ämne antar jag? Nu får ni skratta åt mig. Jag var ju bara tvungen att fråga så jag gjorde det: - anvnder ni jacka under "vintern" - Jag kom och tänka på att jag vet inte var min jacka som jag tog med mig (jeansjackan) är. Och jag kom och tänka på vad elak jag var som ringde och väckte pappa mitt i natten och frågade var jag hade lagt den, förlåt mig! Men som svar fick jag i alla fall: - Nej, inte en riktig jacka, mest använder vi tjocktröjor. Som dom du har på dig. - Monica. Kul! Jag har på mig deras vinterkläder inomhus nu... Det är kallt Okej!!! Och jag kännde mig lite dum när jag fick de svaret. Men jag var ju tvungen, ville ju verkligen komma bort från kylan i Sverige. Inte för alltid, älskar att åka skidor, men de är jobbigt med alla kläder! Ett år är lagom!



Mycker mer har jag inte gjort. Ska gör mig iordning och gå och lägga mig. Klockan är två, och jag måste försöka vända tillbaka dygnet innan skolan börjar. Är som sagts ganska bra på att ändra tillbaka. Har lätt att ändra tid, t.ex. när man flyger från Sverige till Usa.

För er som börjar skolan idag, Största Lyckoönskningar!!! Det kommer gå superbra! Till er andra: Ha en superdag och njut av livet! Puss och kram

ps. förlåt för ännu ett tråkigt och rörigt inlägg. Ni är så gulliga som läser min blogg. Jag skulle aldrig göra det, alldeles för mycket text och för lite bilder!

Kommentarer
Postat av: Pappa

När du har haft en seg dag så har du hunnit gjort mycket mer o fått mycket mer intryck än om det varit i Sverige. Om jag haft en seg dag behöver jag bara läsa din blogg för att det skall bli en fantastisk dag. Kramar pappa

2011-08-16 @ 18:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0