varsegod och läs

Hejsan,

det var ett tag sedan nu. Men nu är er älskade Mikaela tillbaka och nu ska ni allt få läsa. Nu är klockan 21.57, ska skriva vad klockan är när jag slutar. (och räkna med -10 minuter, för jag svävar alltid bort!)

Okej nu kör vi, vet inte riktigt vad jag ska börja, för jag vet inte vad jag sluta. (Och ingen har kommenterat mitt förra inlägg, ledsen jag blir!)
Torsdag: Vi åkte tillbaka till Corpus och var på sjukhuset. Mer har jag väl inte att säga. Sedan åkte vi till Whataburger och jag tog en barnmeny. Men jag blev mätt efter mindre än halva! Vet ni vad mer vi gjorde? Jo vi sov på Motel, har aldrig gjort det tidigare vad jag vet. På vandrarhem har jag sovit, men inte på Motel. Det var väl helt okej... Inte det frächaste, menmen.

Jag och Christina delade på ett två beds-rum. Och Monica, Norby och JB delade på det andra. Bilden nerdanför visar hur det såg ut. Vi hade våra rum på övervåningen till höger.



Nästa morgon åt vi frukost på McDonalds. Mums - not! Chicken naggets och pommes, och mitt vanliga vatten. Dricket fortfarande inte läsk - stolt flicka!

Sedan åkte vi inte tillbaka till sjukhuset, för Norbys pappa var mycket bättre och han skulle/eller hade redan åkte hem. Så vi satte oss i bilen och åkte bort till San Antonio. Vet inte riktigt vilken tid vi kom dit ärligt talat. Tror det var på eftermiddagen. Jo så måste det vara för vi åkte senare in till själva staden. Där gick vi först på Gunnies World Record's museeum. Det var coot eftersom man fick se några saker i boken som man bara kan liksom uppleva. Här är till exempel världens längsta människa. Han var super mega ulltra lååååånnnnggg när han var 15 år! Länre än alla andra. Han slutade på 10.någonting foot. Räkna ut det. Men när han stod och stäckte ut armarna kunde inte personer som stod på marken nu upp till hans armar, även om de hoppade!!! Känn dig liten pappa!



Sedan har vi världens tjockaste människa:



tyckte ändå det är ganska coolt att han kunde gå ner så himla mycket i vikt som han gjorde! Men usch vad äckligt, ska ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG bli så tjock!!!


Jag köpte den här för dig pappa. Den kostade 1000 dollar men det var det värt! Den här kan du i alla fall ha på dig! Det är 400 XL! Klaga INTE på någonting, och absolut inte på att den är för liten, för det är den inte! (Och om du trodde det, jag köpte den inte, haha!)

När vi hade gått runt och tittat på allt så gick vi till en "atraction" precis bredvid. Man hade 3D glasögon på sig - det var välrigt irriterande och jobbiga så jag tog bort dem, nej inge fusk här inte - Och så hade man laser pistol som man skulle skjuta blåa prickar med. Gissa om jag var bäst? Ni gissade fel, jag var sämst, långa vägar sämst! Jag slutade på 42000 poäng, Norby som van slutade på 177000 och Monica som var näst sämst slutade på 123000 poäng. Haha, man kan inte vara bäst på allt!

Sedan gick vi "the riverwalk" mamma du skulle ha älskat det, jättefint. Mitt inne i staden var det typ som i Venedig. En vattensak som gick igenom där de åkte båtar med turister på. Vi gick runt där och tittade och sedan kom vi till ett mall. Där köpte jag massor av suvernirer. Kan tyvärr inte berätta för er... stackare!

En del av riverwalken. Superfint, och det var ännu finare på natten då det var masso av lampor som lyste upp. Speciellt där alla parasoll är (på bilden). Jag vet detta för vi lämnade inte mallet förens ganska sent på kvällen. Och vet ni vad jag åt, jo en sallad. DET VAR SÅ GOTT!!!

Sedan måste jag berätta, har träffat världens skönaste människa typ! Vi var inne på Jorney's, en sko affär. Och det var en av personerna som jobbade där som kom fram till mig, high-five:ade mig och frågade om jag behövde någon hjälp. (eftersom vi var där för att titta på skor till JB så sa jag att jag bara tittade) Då säger han, helt random: Du har en dialekt. Och då kom hela den här familjen upp om att jag var en utbuytes student och allt. Det går inte rikigt att förklara hans utsrålning, jag vill också ha en sån. Men han gjorde mig på bättre humör (och jag var jätte nere just då - hemlängtan). Så verkligen vad jag behövde. Å vill att ni alla ska uppleva det, skönare människa får man leta länge efter.

Tillbaka till verkligenheten, haha, nej det var på riktigt det jag berätta. Tro inget annat!

På vägen hem så gick vi samma väg riverwalk och vi gick in i mer souvernir affärer och jag köpte mer souvernirer. Haha, jag är vekligen en så stor turist!!!

Och titta vilken fin hatt jag köpte! Nej jag skojjar bara, men jag ska köpa en sådan här innan jag åker hem. Och en cowboy hat!!!



På väg hem skule vi köpa frukost och middag. Så vi åkte till HEB typ 6 miles bort. Fett onödigt. Norby är ganska envis. Hahah när vi skulle äta så sa jag: Det finns sushi. Och han bara tittade på mig. Han är en riktig kött människa. Ska alltid ha hans kött!

Kvällen/ natten var riktigt förfärlig, hade sjukt mycket hemlängtan och jag sov knappt 4 timmar. Det var svinkallt i rummet och det var någon som snarkade som en traktor! Så hemsk natt det där, behöver inte gå in på det mera.

(fredagen var började någonstans där i mitten, har inte hoppat övr någon dag!)
LÖRDAG: 

Vi åt färdiga mackor til frukost, de är riktigt goda. Och sedan åkte vi (klockan 2) till ett annat mall. Vi gick runt och jag köpte lite fina saker.  

- ett par svambob strumpos (frös så mycket om fötterna så ville ha ett par långa) Det stod att de skulle vara över knäna. Nej de var de inte. Men precis under. Ja jag är lång, tack jag vet! 
- och en plånbok! Den är såååå fin! Tittade på den i början och gick sedan tillbaka i slutet för att köpa den. SUPER SUPER FIN! Och behövde en ny, har tittat efter en under ett år nu. Har haft min söta gröna sedan tvåan så... Men den ska inte slängas. Samlar Mikaela ska sätta upp den på väggen. Nej skojja bara med er! 

Det var en tjej inne på Journey's som sa att min hår var fint. Gör en så glad när någon säger sånt!!!

Mitt på dagen mötte vi upp Sanda, Monicas äldsta dotter och hennes två barn. Så vi gick tre generationer och shoppade! Ganska coolt tycker jag! Eftersom jag tror varken Monica elller Norby är mycket över 40! 


Dessa boots stod utanför mallet. Jag ska köpa boots innan jag åkte härifån. Ett par vita och ett par bruna!!!

Sedan åkte vi till SUPERTARGET - mat affär - och köpte mer mackor, chips och pålägg till Middag. Ja vet, vilken middag! Så väl hemma satte vi oss vid polen och badade och åt mat. 

Sedan lekte jag med Desteinee och Adien (barnen). Tills jag typ dog av trött het och gick ut och satte mig och pratade med Monica, Sanda och Christina på balkongen. Det var typ någon som åkte i en taxi i framsätet som de höll koll på. De trodde hon inte hade pengar för att betala. Och senare kom det en polis och typ arresterade någon. En tjej som fick åka i baksätet, vet inte om det var samma som i taxin. Lite svårt att veta. 

Jag frågade efter en till filt och sov super bra, var så trött! ---nu går vi till Söndag ---på morgonen vaknade jag runt 10 tror jag. De hade hämtat våfflor neifrån, så det var frukost MUMS! 

Klokan 11 (ungefär) chekade vi ut och åkte till Sandras hus. Där lagade vi mat, eller de gjorde BBQ så det tog hela dagen. Men gott var det. (märker ni att det blir kortare och kortare om varje ämne, det börjar bli ganska tråkigt att skriva nu!) Vi satte och typ klockan 6 i bilen och klockan 9-10 var vi hemma. Jag tog en dusch, satte alarmet på 6 och gick och la mig. Och jag sov bra! 

Måndag - till det ni har alla väntat på? - Om Skolan. 
Som sagt klockan 6 gick jag upp, gjorde mig iordning och klockan 7.15 am så skjutsade Monica oss till skolan. Vi hamnade i matsalen där vi satt och pratade med de andra utbytes studenterna. Vi hade ingen aning om vad vi skulle göra. Men tillslut gick vi till någonstans och där så stod det vilket rum man skulle gå till och få sitt schema och sånt. Så jag och typ 9:orna och 10:orna satt i ett rum alldeles för länge och gjorde ingenting. Klockan typ 10.20 ringde klockan och så gick vi till 3:e perioden. Som var matte.

Matte (algebra 2) - kom dit näst först, pratade med läraren, som verkar super skön. Han är troligtvis även Vollyboll coachen, och eftersom det inte finns något tennislag så tror jag jag prövar det. Men hälsade och sa att jag var utbytesstudent. Och under lektionen så hade vi högra handen bakom ryggen och skulle, utan att prata och bara använda vänster, visa våran födelsedag och ställa oss i ordning. Det var en kille som fyllde år samma dag som jag, fett coolt! Det gick inte så bra, haha vi lyckades inte alls. De sista minuterna frågade han mig var jag var ifrån och jag berättade. Sedan var det en kille som hade tysk bakrund som han också frågade, men han hade bott i USA hela sitt liv. Och det är så kul när folk frågar hur jag säger mitt efternamn. Haha, ingen kan utala det. Och när jag säger det så blir alla stora frågetecken i ansiktet.

Lunch - vad ska jag säga. Jag har lunch tillsammans med Christina. Och det var äcklig lunch, fullkorns hamburgare och äckliga kalla pommes frites, åt dem inte ens.

Physics - detta var en klass jag inte har valt. Hon sa att vi kommer ha mycket hemläxa, jättekul! Hoppas det är saker jag har gjort! Men hon var trevlig, ung lärare. Tror jag behåller det ändå. Bra att ha lite extra eller?

Us History - hittills ett av mina favorit ämnen, tillsammans med matte. Vi har inte gjort någonting. Men läraren var super trevlig och sa om och om igen att det var super trevligt att ha mig i klassen. Så nu ska jag glänsa. Speciellt efter jul, då vi ska läsa om andra världskriget!

Engelska 3 - Jag hoppas jag klarar detta. Hon förväntar sig mycket! Men hon verkar vara en super lärare, vi fick fylla i ett kort om saker vi gillade inom TV, godis, sport m.m. Och hon skulle "belöna" oss med typ godis om vi är duktiga. Och även sa att hon skulle ringa hem till föräldrarna om det var så att man hade gjort något bra, och inte bara något dåligt. Det var en tjej som satt bredvid (vi har egna bort men ändå bredvid) hon pratade spanska HELA tiden. Och läraren fortsatte prata engelska med henne, och verkade inte ha något emot det. Men hon typ gav mig en konstig blick när de frågade om jag kunde prata spanska och jag sa att jag inte kunde det. 

Fashion Design - Nej jag har INTE valt det här ämnet. Och jag ska (om jag kan) byta det. För vi är 5 elver i klassen. Typ sy slöjd och jag gör faktiskt hellre något annat! Vi var bara 3 stycken som kom till lektionen, så vi tre + läraren satt och pratade hela lektionen. Eller jag pratade och berättade om Sveriget typ. Hon var jäte trevlig! 

Sedan tog vi bussen hem och efter vi hade ätit tonfisk och ägg mackor (helt vittbröd) så åkte jag och Monica till Walmart och köpte skolsaker till mig. Och lite andra saker. Det är dyrt nu i början av året eftersom allt man behöver och inte tog med sig hemmifrån måste man köpa i början. Men nu tror jag faktiskt jag har allt som jag behöver. 

På vägen hem åkte vi genom en drive.-thru affär och köpte öl till Norby. Du behöver inte ens gå ut ur bilen! Så annorlund! Jag har aldrig sett det förut. Ser ut som typ ett garage med portar på båda sidorna. 

När vi kom hem så gick vi över till grannen och tittade på väldens sötaste 4 månaders valp. Hur söt som hels, hur snäll som helst och såg ut som caramel i färgen. Jag är helt förälskad! 

och nu äntligen, jag är så dukrig! Jag sprang, 30 minuter. DUKTIG MIKAELA! Men gud vad jag flåsade, spurtade de sista 100 meterna och jag lät som en hund efteråt! Men gud vad skönt det var! 

Måste säga att alla personerna i skolan är hur trevliga som helst. Alla ler åt en och har hört jättemånga säga att mina ögon och mitt hår är jättefint. Att jag ser ut som Taylor Swift (stavningen på hennes namn har jag ingen aning om) Och jag ser visst även ut som "den goda fen" i Alice i Underlandet. (inte den animerade). Och Det är så gulligt att vissa följer mig från en klass till en annan, fast det inte har samma lektion. Bara för att visa mig vägen. Tror inte jag har samma lektion med någon, olika människor i alla klasser.

Jag kom och tänka på Twiligt, alla ville visa Bella Swan vart hon skulle gå för hon var ny. Haha, älskar att jag gämför allt med filmer!


Den här jätefina - japp - tröjan fick jag av EF idag. Per Post. Gult är ju verkligen min färg. Nej passar verkligen inte till mitt blonda hår. Spang i den, det är den bra för. Och sova i!

Titta vad jag köpte! Helt galet vad man kan hitta på. Det luktar i alla fall supergott! Det är sockerfria, ta det lungt mamma!
 
Sedan köpte jag detta, så dags att skicka massor av brev till mig!!!


Detta är alla mina nya skolsaker, typ alla i alla fall. Jättekul att välja ut. Och nu har jag pennor för resten av min skolgång, även hemma i sverige! Haha! 

Klockan är nu 23.24 och vet ni vad? Jag har inte svävat iväg någonting. Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan gå och lägga mig. Vet att det är sent. Och det är skola imorn. Men jag ville verkligen få bort denna börda från mina axlar. Så hoppas verkligen ni hade trevlig läsning. Och imorn (hoppningvis) hör ni från Zombi-Mikaela. 
Puss och kram allihoppa! Sov gott till mig, och ha en bra dag till er! <3




  


Kommentarer
Postat av: pappa

Nästan som en hel bok. Hemlängtan lite mindre nu? Jag har inte koll på vilka ämnen du skall läsa men det verkade som om du hade dom som du måste ha redan på måndagen. Även om det är helängtan så verkar det ändå hända massor (även att sitta still på ett sjukhus, haha). Nu har du träffat alla utbytesstudenter. Många eller ? Och du. Du är hur trevlig som helst och de i USA verkar fatta snabbt. Och nu har du sprungit. Ser fram emot att läsa om de andra dagarna. Kram

2011-08-23 @ 07:37:31
Postat av: Mamma

3e gången gillt - allt försvinner vet inte vad jag gör för fel. Skriver för mycket...Sitter och äter "Lottas fruktyoghurtfrukost" och läser med stort intresse din blogg. Super impad att du kommer ut och springer. Jag saknar verkligen våra träningar tillsammans och jag vill själv komma igång. Vad sägs om tennis hemma i Sverige ?, förstod att de inte kunde erbjuda det i skolan.

Hur var San Antonio som stad ? - Vilken förebild till man du mötte på affären och så underbart att du fick träffa honom när du behövde det som bäst. Ljuvligt med en sådan karisma. Nu skickar jag detta och så skriver jag igen för att inte förlora texten en gång till... Kram mamma

2011-08-23 @ 08:29:41
Postat av: Mamma

Bilden på motellet ser ut som jag tror alla motell i USA gör. Du har bott på motell en gång i Florida, och du finns på en bild med Markus då vi äter frukost.

verkar som en första bra dag i skolan och jag hoppas du träffar många trevliga nya studenter som innebär nytt vardagsliv både under och efter skoltid. Volleyboll verkar väl kul. Både volleyboll och basket är två roliga sporter tror jag. Basket har jag ju själv spelat mycket men volleyboll ser väldgt kul ut då man tittar på det. Finns väl beachvolleyboll som är väldigt populärt??

Förstår det hela med ny resväska, boots, cowboyhatt, t-shirt till pappa osv. Vi kommer tompackade såklart...

Hur är det med språket - kan de flesta både spanska och engelska, tänkte på flickan som satt bredvid dig ??

Njut av allt vackert de säger om dig och Njut av livet i stort och smått. Jag har ett nytt eget devis " Vän med verkligehten". Kram min älskade Mikala. Ps) Jag har viber nu.. Martin ordnat..

2011-08-23 @ 08:43:08
Postat av: Sofia

Det verkar jätte spännande i skolan :) bara en fråga och det är det där med den ''sköna människan'' förstod inte riktigt det....? Kram

2011-08-23 @ 20:26:13
Postat av: Madeleine

Vad kul det är att läsa om allt som händer dig varje dag ! Det låter jätte spännande! Jag har bestämmt mig att också göra det när jag slutar 9:an ! Bara en frånga (eller fler)JB heter han JB, eller något annat ?? Du valde väl Foto och något annat, fick du inte ha dety ??

Du får skicka masssor med brev till mig ! , då lovar jag att skicka tillbaka!



Massor av Pussar och Kramar: Madeleine

Ps: Bli INTE tjock (skojade bara, det skulle du aldrig tillåta!

2011-08-23 @ 21:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0