vecka 2

HEJSAN ALLIHOPPA!

Nu kommer antagligen ett långt, bildlöst inlägg igen, men det är bara att klicka bort sidan eller läsa vidare.

Jag hoppar väl rätt på allting, vi åkte till Quinzinjeran och var där tills typ halv 2, eller något sådant. Det var kul, och annorlunda. Hon hade en så vacker klänning, stor! Och det var typ dans, jag, Alessia och Hayley dansade i en triangel. Haha! Och så var det tårta, mums. Allt var typ grodor och grönt. Lokalen var dock lite ofräsh, men det funkade. Sedan åkte vi till Marissas aunt, som ska få två utbytesstudenter en från Sverige och en från Tyskland. Det är jättekul för att de rummet de ska dela är HELT baby rosa!! Allt är rosa och dockigt typ. Haha. De är i Portland, ca 20 minuter utanför Corpus.

Nästa dag var helt ointressant. Monica pratade med sina släktingar om gammla minnen hela dagen... Så vi lämnade inte Alice förens klockan 9. Och det är två timmars bilfärd hem.

Så hem, hoppa i sängen, och upp några timmar senare.

Och till skolan. Jag tänker inte ta ämne för ämne, för det är tråkigt. Eller jag gör det inte nu i alla fall, för jag är redan trött på att skirva det här inlägget.

Måste bara berätta om teatern, vi blåste upp balonger och lekte lekar där vi skule flytta dem från ena sidan till andra sidan av rumet! Super kul! Älskar den klassen!

Sedan missade jag lunchen för jag gick till counslern och lämnade in en översättningslapp om skolan. Och var där sammanlagt typ 2 timmar. Missade även lite av min US History klass. Kom på att jag har läxa i det... måste göras nu!

Och så ska jag erätta om PE, (sport, lär er det, vill inte skriva det varje gång!) Men vi bytte om och gick ut och gjorde typ ben träning, bara i 20 minuter. Men vi spang lite och lite annat. Det var kul, pratade med en trevlig tjej.

har lite kul kommenarer och sånt som jag vill berätta om:

när jag sprang här om dagen så var det en hund som följde efter mig. En liten, illa bahandlad hund. Stackarn!

Låtarna här är typ ändrade, till exempel det är en sång som går (i sverige): Less than, facking perfect. Men här går den: Less then, less then perfect. Och det var någon annan låt där de hade tagit bort svordommarna också.

Vet ni, det finns bomullsfällt här!!!

Jag fick en fråga första dagen i skolan som jag glömde berätta om. Det var en 9:klassare som frågade om vi hade häst och vagn i sveirge. Och ja svarade: ja såklart vi har häst och vagn. (jag menade ju att det FINNS i sveige) Men hon undrade seriöst om vi hade HÄST OCH VAGN istället för BILAR!!! sjukt!

Och när vi åkte hem igår kväll, så åkte vi förbi ett hus som hade runda stenar på alla väggar. Liksom som tegelhus, fast med runda stenar som stack ut lite huller om buller. Det var ett väldigt fint hus!

Ikväll ska vi springa, jag sprang alla dagar utom 2 förra veckan. Så tjejerna hänger nog med idag, om de inte äter sent. Och jag fick en fråga om att joina springteamet? Jag behöver seriöst er hjälp: Fotboll, Basketboll eller springa?!??!?! HJÄLP MIG! ALLA som läser den här bloggen, snälla släpp en kommentar och säg vad ni tyckert jag ska göra!

Monica är just nu iväg och inhandlar en twin säng (liten säng) till den nya studenten som kommer. Har inte berättat. Men hon är från Österrike, och ska gå i samma skola som oss. Dela rum med Christina och stanna antingen max 8 veckor eller hela året... Vi får se...

Hejdå, och det blev inte så långt som jag trodde. Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du Måste ju gå på det du tycker är roligt. Fotboll. Menar du vanlig fotboll eller amerikansk fotboll.dem senare är som rugby. Det tror jag mindre på. Möte två timmar med counclern? Vad? Vi får väl ge dig lite statistik som visar välfärdsligan i världen. Kram

2011-08-30 @ 07:07:11
Postat av: Mamma

Mailade dig i morse - försvann i cyberspace!. Kommer med nytt mail snart. Vad säger magkänslan ? Basket eller volleyboll tror jag skulle passa dig bäst. Springa kan du göra hemma med dina studentkompisar. I somras satt vi och läste om att varje amerikan har 1 miljoner kronor i statsskuld per person och i Sverige har vi 100 000 tusen kronor per person. Alltid lika intressant med människans underliga förutfattningar och okunskap... Kram mamma

2011-08-30 @ 19:21:25
Postat av: Lotta Beckman

Jag röstar på basket där du är med i ett lag och lätt får många kompisar. Springa kan du göra ändå. Kram

2011-08-30 @ 23:31:24
Postat av: Malin

jag säger bara spring inte om du verkligen inte vill det!!! du kommer tycka fotboll elr basket är mycket roligare, springa är bara jobbigt!!!! (om man inte verkligen älskar det förstås, vilket jag trodde att jag gjorde) puuuuuuuuuuusssss<333333

2011-08-31 @ 03:09:35
URL: http://malin.wennerholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0