Yought group

Hejsan, hoppas det är bra med allihoppa!
Med mig är det bra, är bara lite - mycket - trött.

Idag gick jag och la mig klockan 7 am, och sov till klockan 1. Ska berätta varför, min ICEs ena student ringde mig och frågade om jag ville vara med på någon sort sleep-over. Jag frågade Monica och det gick bra. Senare skickade jag ett sms och frågade vad jag skulle ta med mig. Fick svaret "25 dollar för inträde". Jaha, okej inte någon sömn här inte.

Klockan 6 plockade de upp mig och vi åkte till en av hennes kompisar där de gjorde sig irodning för någon show, och vi åt även friterad kyckling. Klockan 10 tror jag, satte vi oss i bilden och åkte til Peter Pite Pizza, eller något liknande. Här var vi inlåsta, ca 60 ungdomar och några vuxna, tills klockan 6 på morgonen.

Det var någon kyrk-sak. Så vi (de) bad och typ föll på knä... det var verkligen jätte seriöst. Det var riktigt trevliga människor, men lite för seriöst för min smak. Och de "tror" inte riktigt på samma sätt som jag. Men vi fick Pizza och spelade spel, ni vet sådana där maskin spel. Jag lyckades få 500 tickets, alltså högsta vinst! Fett stolt!

Sedan fick vi alla ljus - nej inte värmeljus, utan batteri ljus - vilken känsla till Gud alltså! Men det var en tjej som svimmade. Och en person där berättade att det var för att hon hade kommit när Jesus eller något liknande. Fattar ni hur seriöst det här är. Som ni kanske redan vet, så går min familj här inte til kyrkan. Vi har kyrkliga saker hängande på väggarna som - God bless our home and everyone who enter it - men vi ber inte bordsbön eller något annat sånt.

Sedan klockan 6 kom Marissa, min IEC och plockade upp oss. Hon var på väg att lämna av hennes man för jobb. Och sen så åkte vi hem till dem där jag sov. De har precis flyttat, och bor jättenära oss, tyå 5 minuters plågsam gång. (Det är varmt om ni inte förstod) Men verkligen jättekul, för de två studenterna är hur snälla som helst. Vi ska alla gå på Palmview High School. Så det ska bli riktigt kul!

Ska föröka ge mig ut och springa idag igen... Om jag kommer ihåg! haha!

Juste, har läst ut "the Notebook", Nicholas Sparks. Den var riktigt bra! Men man ser verkligen ett mönster i böckerna från han. Han gillar att skriva om soldater, haha! Läsvärd, riktigt läsvärd! Nu har jag fått låna en bok från en av studenterna, "the Lying Game". Hon sa att den var jättebra, så vi håller tummarna. Och efter det ska jag börja med The Host, igen.

Hejdå allihoppa. Tror de blir tidig säng för min del. Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken kyrklig upplevelse - ert försra väckelsemöte i ditt liv. Kul att du har två trevliga studenter så nära. Trp det eller ej men idag jar jag åkt vattenskidor !. God matt min kära dotter mamma

2011-08-14 @ 03:34:15
Postat av: Clara

Låter roligt men gud så seriöst! Förstår inte hur du orkade vara vaken så länge. Vad roligt också att ni ska börja på samma skola! :)

Bara så du vet så är boken The lying game du har fått böckerna som är skivna om serien Pretty Little Liars som du kanske vet att jag ser? :) hoppas du tycker om det också!<3

2011-08-14 @ 08:59:11
URL: http://clarahednert.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0