first soccer game

Hejsan,
idag hade vi vårat första riktiga match, kan jag tro att man kan säga. därför kunde jag inte sova så bra, låg och vred mig och vaknade up ett antal gånger innan klockan ringde klockan 6.18.

Jag lämnade huset vid 7:15 efter att ha ätit frukost. Då körde Larry (Alessia's och Hayley's hostdad) oss alla till skolan. I skolan fick vi våra uniformer. Vi fick massor av saker:
  • shorts och tröja med våra nummer på (14) i ett sett rött och ett vitt.
  • ett par röda och ett par vita soccor.
  • röda och vita undershorts.
  • röd långärmad tröja -typ underställs tröja.
  • mjukisbyxor och en tjocktröja
  • en träningsväska

ja som sagt en massor av saker. Vi bytta om och klockan 9 tror jag åkte bussen iväg till Roma. Typ en och en halv timme härifrån.

När vi kom dit värmde vi up och sedan började matchen klockan 11. Jag fick gå in efter ca 10 -15 minuter och lika länge spelade jag, sedna bytta han ut mig under första halvleken. De gjorde två mål.

Andra halvleken fick jag spela ungefär lika länge, och vi gjorde ett mål. Jag tyckte vi gjorde mycket bättre ifrån oss än många tidigare lördagsmatcher. Mycket bättre än lördagarna. 

vi var klara vid ca 1, trött som tusan och helt galet varm (många blev solbrända - den 27 december - , jag hade solkräm...).

Varsity spelade efter oss och vi satt och tittade på. De van tror jag. När de var klara så åkte vi till PeterPiperPizza där vi åt pizza förvånansvärt nog. Det var typ halvvägs hem. Så vi gick in i bussen igen, som stank som tusan och vi åkte hela vägen hem. Jag satt och spelade och lyssnade på musik på Hayley's ipod.

Vid skolan så satt vi kvar på bussen och sedan körde han oss hela vägen hem. Jag släppte bara av mina väskor på sängen och satte mig och tittade på tv. Jag åt lite smått, och nu sitter jag här igen. Ska ta en dusch, fixa mitt rum och sedan så fort som möjligt i säng.

Imorn har jag träning, ska äta frukost på Leo's med Alessia och Hayley, då bussen kommer och hämtar upp oss där. Måste bara informera Monica om detta...

Godnatt och sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0