Det var en gång...

... en flicka på ynka 16 år. Stackars liten är ganska flygrädd, och om bara några dagar ska hon ge sig ut på ett väldigt stort äventyr, helt på egen hand. Först ska hon, tillsammans med några andra svenskar flygamed SAS över Atlanten till USA. Närmare bestämmt New Yorks flygplats, och sedan färdas vidare med buss till Bryant Univerity. Ett universitet i Rhode Island. Där ska den lilla flickan, tillsammans med ungefär 200-300 andra utbytesstudenter, bo i två veckor. Flickan ska bo i ett rum med tre andra flickor/tjejer från andra delar av världen.
Kul ska de i Rhode Island ha! Det är som en språkresa. Och den lilla flickan älskar att träffa nya vänner, fastän hon är en liten aning blyg, och har inte så lätt att komma på saker att prata om.

Efter två veckor med personer som hon kommer tycka är helt underbara, ger sig den lilla flickan ut på det ännu större äventyret. Här börjar allt på riktigt! Hon ska (troligtvis) sätta sig ensam på ett plan och flyga hela vägen ner till södra delen av Texas. Hon ska bo med en helt främande familj som kommer plocka upp henne på flygplatsen och köra henne till hennes nya hem i Mission-Texas.

Den lilla flickan trivs jättebra med familjen och växer som person, hon kanske inte är en liten flicka sen när hon kommer hem? Hon träffar mängder av härliga nya vänner. Hon är super lycklig och lever livet.

Efter ett år, som känns som bara någon månad, kommer flickans biologiska familj till Texas. Och efter att ha rest runt lite i USA så åker den lilla flickan hem till kalla Sverige igen. Senare i livet åker hon och hälsar på sin familj ett antal gånger, och håller kontakt med alla sina nyfunna vänner.

Snipp snapp slut, så var sagan slut.

Allt känns som en saga, en prinsess-saga. Här i bloggen får ni följa mig "i mitt Texas". Allt som händer, mina motgångar och alla mina tankar. Hoppas ni blir inspirerande av mitt år, och vill själva åka till USA som utbytenstudent och leva er egen saga!
JAG SKA HA DET BÄSTA ÅRET I MITT LIV!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0