första skoldagen

Hej allihoppa!
Idag har verkligen varit en händelserik dag! Ska börja med att berätta om skolan för er, eftersom det var det första som hände efter frukosten. Först är man ju i sitt homeroom och typ får information. Sedan var vi i samma klassrum och hade Historia. Våran homeroom teacher, Jodie hade med sig en stor hemmagjord amerikansk hatt. Gissa vad som fanns i, klubbor som vi fick ta av. Och hon berättade att hon hade en stor hammare i sitt klassrum som hon slog personer som sov med. Tror det var en plast klubba, men ändå! 

Sedan hade vi typ om amerika där vi pratade om några typ 10 största lagarna. Efter det var det rast, för att alla inte ska äta samtidigt, och sedan efter ca 40 minuter hade vi lunch. 

Nästa ämne är Life in Amerika, där vi pratade om mynt. Första gången vi skulle räkna hängde min hjärna inte med, och när han frågade mig hade jag inte räknat klart. Så Bob, (läraren) trodde typ jag var jättedålig, men nästa gång så var jag först av alla, och han bara gapade och gick över till mig och frågade var det va. Haha, väldigt kul reaktion!

Sedan hade vi engelska, där vi ska bli mer bekväma med att prata engelska, så vi gick runt och frågade varandra om oliak saker som vi hade gjort. Sedan skulle vi tillbaka till vårat homeroome och pratade lite.

Efter skolan var slut, vid typ halv fyra. Och vid klockan fyra började Tennis, en extra aktivitet. Vi gick dit för att veta att vi hade tid om en och en halv timme, och vi skulle spela 10 minuter. Vi gick och åt medans vi väntade och sedan spelade vi fyra stycken tillsammans på en bana (det finns bara 4 racket). Vi spelade tills det kom några som skulle ha banan och körde iväg oss. 

Sedan skulle vi testa på cheerleading. Vi satt vid polen och väntade, och det är massor av basketspelare här, och det var några som frågade var vi var ifrån. Sedan stack dem, men de kom tillbaka med en svensk. Superlång kille, som också är 95:a som är här på baket läger! Fatta vad kul! Att åka till USA för att vara på basketläger, eller vilket läger som helst! Vi prövade på några enkla rörelser. Det är inte så kul, kanske om man är på en högre nivå. Men jag kommer nog inte köra det på Palmview.

Svar på kommentar:
Louise - jag har med mig min egen dator hit, för att samla på mig alla mina bilder. Det finns Wifi så jag har internet. Men det finns även datorer i biblioteket som man kan låna om man behöver.

Nu är det curfew, så jag får inte lämna rummet. Nu ska jag även sova så jag orkar med imorn!
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: sara

aawwiiie <3 fett avis jag är på att du går i skolan på sommaren ;) mahah.



JAG MÄRKTE PRECIS ATT MIN HUND E MED PÅ DIN PROFILBILD! :D han får oxå vara med på äventyr!

puss på rumpan <3

2011-07-20 @ 11:45:33
URL: http://sarabergius.tumblr.com
Postat av: Clara

tur att man kan ha kul i skolan ! ;) hur är det med tiderna på dagarna? (uppstigning, skola, läggdgs och sånt?)



fett kul att basketspelarna tog med en svensk sen ;) har du spanat in nån snygging? om ja känner dig rätt så finns de säkert nån haha :D love <3

2011-07-20 @ 17:24:14
URL: http://Clarahednert.tumblr.com
Postat av: Louise

Åhh gud vad sugen jag själv blev på att åka :D hihi, det verkar så kul :D

Nu blev jag nyfikten, vilka är de 10 största lagarna? :)

2011-07-20 @ 20:12:29
URL: http://lyise.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0