sång och dans

Hejsan,
nu ska jag berätta om skolan. Först gick vi till någon typ teater, för att lyssna på om Bryant University, och veta vilka alla personer är. Sedan fick vi gå i olika grupper till våra homerooms (hemklassrum). Vi är inte riktigt så många som jag trodde, vi är ca 20 personer, och av dem är det ca 10 som ska till Texas. Eftersom jag inte har någon koll på någonting i Texas, så vet jag inte om det är någon ska nära mig. Får ta reda på det senare. Våran homeroom-teacher, Jodie, är rikigt rolig! Hon skojjar runt, gör roliga miner och är en sådan lärare som man skulle vilja ha hemma!

Sedan fick vi en rundtur på området och sedan tillbaka till vårat homeroom, då vi pratade och hon berätta om Texas (där hon är ifrån) och de andra områderna. Hon sa till oss alla att det inte är varmt ute, jämfört med Texas. Och hon sa speciellt till mig, att för mig är det inte, inte, INTE varmt ute. Och jag typ kokar!

En konstig sak var att hon inte kunde uttala mitt namn, trodde Mikaela fanns här i USA också. Men jag trodde väl fel då...

Det var karioke(stavning?) ikväll också. Det var jättekul, jag stod inte där framme och sjöng, men jag hade verkligen kul!!! Och det var några nya människor man pratade med, som alltid är kul!

Bild från ikväll. Nu ska jag sova, imron börjar de "rikitga" lektionerna. Juste vi tog ett test om de fyra ämnerna vi ska läsa. Och jag kunde typ ingenting, kunde typ lite i ämnet Engelska och i Live in Amerika. Men inte mycket! Hur ska detta gå?

Godnatt allihoppa!


Kommentarer
Postat av: martin

Hett. När vi har minus 30 i vemdalen o du plus 30 så blir det lätt att välja. Jag har skickat sms för o kolla nya numret. Kommer de fram. Kram pappa

2011-07-19 @ 11:41:24
Postat av: Mamma

Hej Härligt att höra om alla dina händelserika dagar. Låter super roligt ! Nyfiken fråga: Hur många killar och tjejer är det i Texasgruppen.

Kram Mamma

2011-07-19 @ 13:01:47
Postat av: Clara

Härliga skoldgar ni lär ha :D antar att du kommer ha det extra varmt så långt söder ut du ska! ;) Och att hon inte kunde uttala ditt namn va ju konstigt, hon borde väl kunna uttala det typ McKayla? för de är ju motsatsen till Mikaela i Sverige! Ha det så bra i skolan nu! Puss <3

2011-07-19 @ 17:18:11
URL: http://Clarahednert.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0