två flugor i en smäll

Hejsan,
igår var en rikigt, riktigt full-med-saker dag.till att börja med vaknade jag sent. Skulle gå upp åtta, och min rumskompis gick ibäg och duschade, så jag somnade om. Sedan kom hon tillbaka en halvtimme senare. Och jag tittade på klockan: Jag ska möta mina vänner om tio minuter, skynda!!! Jag han i tid och till frukost åt jag fil och flingor.

Sedan var det lektioner, och efter det var det möte i med typ PSM, våran support. Hon berättade om hur det var, typ samma sakers som man har hört 100 gånger.

Sedan vet jag faktiskt inte rikitgt vad jag gjorde... Jag har pratat med så många människor igår! Jag spelade hjärter, med typ ockahoma regler (kan inte stava det). Men det är i alla fall så att man får slå den som förlorar på näsan med X antal kort, Y antal gånger. Jag blev inte slagen på näsan. 

Middag, då jag åt tillsammans med en returnee. 

Sedan prövade jag på cooking, som en aktivitet, man måste få 12 aktiviteter signerade innan man åker vidare. Men det var jättekul, haha satt i soffan och pratade. Fick med mig lite snacks och en popcornboll därifrån. popcornbollen är popcorn rullat i smällt vita-skum-saker, någon på m...

Sedan satt jag en Australjensare och två killar och pratade i ca en och en halv time ute bland alla kryp. När jag kom in, hade min kompis lite hemlängtan. Så vi gick ut och gick, efter curfew i typ en timme, så nu är jag jättetrött!

Ska springa iväg till frukosten nu, och sedan blir det BOSTON!!! Vi åker buss, typ en timme, sedan får vi vara där hela dagen. Sak bli så kul, och jag ska föröka att inte tappa bort mig, haha!

Kommentarer:
jag blandar redan nu in engelska hela tiden... När jag pratar med svenskarna, igår: Nu går vi och sleepar. Haha! Och jag blandar också in engelska här i bloggen hela tiden, måste gå tillbaka hur många gånger som helst för att bara skriva på svenska. Tror jag övergår till engelska lite senare, men just nu är jag inte tillräkligt duktig.

Jag har även fått massor av kommentarer att min, och de andra svenskarnas engelska är jättebra! Stärker ens självförtroende!

Jag älskar redan alla shopping-center. En sak jag har på min inköpslista här i USA är vita cowboys stövlar. Det är vekligen ett måste!!!

För er som inte vet är en Hoodie, en tjocktröja med luva på.

Och för alla er som skriver att ni vill åka. Gör för guds skull det! Hittills har jag så sjukt kul, och jag kan inte vänta till att åka till min världsfamilj! Även fast det känns lite overkligt nu!

Tack alla ni som kommenterar, ni gör det verkligen värt att blogga! Jag klämmer in det när jag har tid. Haha ringde mina föräldrar på väg till lunchen, för det var ända tiden under hela dagen jag hade tid.

Puss och Kram på er alla!

PS. Fick veta att det är 38 grader i Boston nu... Och det är morgon! Det första jag måste göra är att köpa solkräm!

Kommentarer
Postat av: Anonym

så kul att läsa din blogg! :D

2011-07-22 @ 16:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0