Carneval - precis som i filmerna!!!

Hejsan,
jag har haft ännu en seg dag. En väldigt bra dag dock!

Jag vaknade up klockan typ 10. Åt frukost en timme senare och sedan så satt jag och skypade med världens bästa familj i typ 2-3 timmar. Underbara ni är! <3

Sedan skrev jag brev, har typ 10 eller fler nu som jag måste skicka iväg. Ska be Monica göra de när hon kommer hem. Monica smsade mibad oss damsua våra rum, och jag frågade om hon ville att vi skule damsuga hela huset. Så det gjorde vi. Jag övervåningen och ines undervåningen.

JB frågade ungefär klockan 5 om vi ville åka till Carnevalen som är i McAllen. Och vid ungefär klockan 6 åkte vi iväg. Det är verkligen precis som i filmerna. Maskiner som låter, massor av personer, och massor av mat. Personerna som jobbar där är också som i filmerna. Det var en person som jag verkligen inte kunde avgöra om det verkligen var en tjej eller en kille. (det såg ut som en väldigt bögig kille, eller en väldigt manlig kvinna. Men hade SUPER korta shorts, asså jag menar verkligen jättekorta) och alla var lite underliga.

Sedan var det en gammal person för förökte prata med mig... ush och fy!

Jag åkte inte på några av atractionerna. Jag är inte den personen som gillar sådant. Jag håller mina fötter på marken där jag är säker. JB åkte massor dock. Jag Ines och Norby gick runt och letade efter honom lite halvt och spelade några spel. haha jag fick pröva på basketball en gång gratis. Norby prövade även att skjuta till sig en röd bulldog, tyvärr fick han den inte, han var super nära massor av gånger. Men den roliga gubben som stod där lät mig och Ines testa varin gång gratis också. Jag var också nära! Stolt!(: 

Sedan så prövade jag på en annan sak också. Gick sedan tillbaka dit. Jag ville vinna en nallebjörn. Jag betalade 5 dollar för två bollar. Fick öva typ massor av gånger, och sedan när jag klarade det med första bollen så sa han att de räknades. Bara behövde sätta den andra. Men jag misslyckades. Men han gav mig ett till förök. (och han hade sagt innan om jag kom utanför (alltså inte studsade ut ut platsbunken man skullle kasta bollen i) så fick jag göra om det) SÅ den hamnade utanför och sedan så kastade jag ingen och den höll på att studsa ut men han tog tag i bollen och kastade i den i platshinken. Så jag "klarade" det och "van" min nallebjörn.

Supersöt eller hur? haha. Har ingen aning om hur jag possible kan få hem honom till Sverige?!


Denna har jag bara sätt på filmer förut, den snörrande saken, runt och runt. Asså min mage vänder sig bara att titta på den! Jag skulle ALDRIG åka i en sådan! Mer saker till min film. Det känns så overkligt allting.

Det känndes helt bra att prata lite smått med Norby också. Han är inte en stor pratare tror jag inte, men han är riktigt snäll! och han tog kort på mig och skickade till Monica tror jag.... haha

Nu ska jag sova och ladda för en ny vekan i skolan. Jag ska prata med Mamma på skype imorn, ser fram emot det. Och jag har skickat iväg mailet, så hoppas de hinner svara, annars ringer jag under tiden vi pratar!

Puss och Godnatt!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0