ett...två...tre...

Hejsan,
nu ska jag ta tag i dessa passeradne dagar. Har mycket (typ) att berätta.

Förstå så var de söndag då då. Jag vakade up vid typ klockan 10 tror jag. Och gick ner ovh började med mina kladdkakor. De blev riktigt lyckade och goda. Lite för hårda. Och det var kul att stöka i köket igen. Ska verkligen försöka baka mer när jag kommer hem, det är så roligt! "vaniljsåsen" som jag köpte visa sig att de inte alls var vaniljsås över huvud taget. Men de spelade ingen roll ändå.

Vid ungefär klockan halv två åkte vi hemmifrån. Släppte av Christina till hennes jobb och sedan så åkte jag Ines och Monica till en annan utbytesstudent som bor typ 1 timme iväg. Där hade vi thanksgiving lunch med en tutch av olika saker från olika länder.

Vi var åtta utbytesstudenter, och alla med våra egna rätter.
Jag - med mina kladdkakor.
Sebastian - från sverige - med kokosbollar som jag sa åt honom att göra.
Alessia - Italien - med olika grönsaker som var helt underbart gott!
Hayley - Australien - en mjuk kaka med bär och grädde på (kommer en bild) typ min favorit effterrätt!:)
Anna - Denmark - potatis sallad typ. Mums mums!
Ines - Österrike - vet inte riktigt vad de var, men de smakade typ gummi.
Flack - North Korea - sushi!!! (han är seriöst den coolaste i våran grupp, han är ganska tystlåten och pratar inte mycket. Men Hans språk är hur coolt som helst och hans kultur! helt amazing!)

Så vi åt massor av thanksgiving mat och med det alla våra tilllägg och efterrätter.

De skärde turkey:n med an elektisk såg. Har aldrig sett förut, så coolt!

De bästa utbytesstudenterna i Texas. Sebastian, Hayley, Alessia, jag, Anna, Ines och Flack!

Annas världpappa berättade för oss om thanksgiving. varför det firas och så... Och sedan tackade vi, en bön.
Hayley's efterrätt. MUMS!

Jag och Andrea, Annas hostsister. De är halvsvenska. Hennes efternamn är Johnson. haha!

Flack's coola språk, och japanska. Jag önskar jag kunde prata och skriva något coolt språk!

Det var riktigt trevligt! Massor av mat och prat! Kan inte vänta tills nästa möte, största anledning är pga. Anna som är en helt underbar snäll människa!

Inte mycket mer hände den dagen. Vi åkte hem och jag sprang på maskinen och sedan gick jag och la mig. Hade en underbar dag!

Måndag
dagen var helt vanlig typ. vi fick inte ha ryggsäckar med oss till skolan. Eftersom vi bara gick i skolan måndag och tisdag innan lov och de trodde personer skulle ta med sig saker och vara elaka mot varandra i ryggsäckarna. Jag tog med mig min ryggsäck för att transportera soccerkläder som jag hade lånat av mina kompisar. Så jag lämnade min ryggsäck i mitt soccer skåp.

Sedan gick jag till rektorn. Hon sa att hon inte kunde skriva på pappret - för hawaii - men jag pratade med tour-ledaren och hon sa att pappret var för att skolan inte skulle vara arg på mig. Men rektorn sa att de kommer inte vara några problem, bara jag följer up med mina betyg och sådant...

Gick till min engelska klass - jag hade fått ett pass av en annan person att gå till rektorn för min lärare var sen. De läste en ros till Emily som är en läskig saga. Och sedan tittde vi på film. Jag pratade med två perosner och tejpade min mobil. Och så ritade jag på den. Super fint! VI hade lästimme också, så vi stannade i samma klassrum tills klockan 10. Läraren läste en bebis bok som vi alla tog ett test på.

teater, då vi hade kul och spelade UNO. Det är verkligen super kul! Och vi spelar med mina regler och alla blir typ "sura" på varandra och gör "oooo" ljud när någon blir över hoppad eller får ta upp kort! Mycker goda skratt!

Sedan var det Algebra, då vi jobbade... Och jag gick till sekriteraren till rektorn och frågade om färgade papper. 

Lunch - jag sat med Kat:) 

Fysik - då vi påbörjade jobba med tre arbetsblad, våran riktiga lärare var inte där. '

Us history - tittade på lite lärande film (som alltid) och sedan skrev i ner några anteckningar. Han var typ sur för ingen hade sina saker med sig... Men de säger att vi inte ska ta med våra ryggsäckar... han får faktiskt ta och anpassa sig, världen snurrar inte runt honom! 

Sociology - vi tittade på Happy Potter 7, del två. Så mycket vi han. UNDERBAR FILM!!! Favorit! Så mycket känslor, tårar, skratt och ren glädje!  Älskar alla de fimerna.

Soccer - jag satt hos Doc's och fick smaka godis och fick behandling för mitt ben. Coach Malacara sa till mig efter, att jag inte kan vara hos doc hela lektionerna. Men vi gör ändå inget, så då passar jag på att bli bättre i mitt ben nu, så slipper jag göra de när vi faktiskt gör något! Han skrattade, han är trevlig! :)

Sedan tog vi bussen hem. Jag åt mat - rester från thanksgiving middagen, super gott!!! Och satt i samma stol typ 2 timmar. Sedan satte jag mig uppe och tittade på massor av gamla bilder. Tog mig tillbaka till fina minnen! Jag har ett så underbart liv! ♥

Och juste, de hände något med vattnet. En läcka eller något. Så det kom en person klockan typ 8 och fixade det, men innan dess hade vi knappt något vatten!!!

Och Monica sa att de hade ringt från skolan och sagt att jag var sen till min första lektion, som jag inte alls var!!! Hoppas inte de tar med det på mitt report card, i så fall måste jag ändra det!

Japp de var min måndag de, jag var på ganska dåligt humör. Hade lite hemlängtan och sådant. Men jag överlever, haha skojjar bara, trivs super bra här. Tänker bara för mycket!!


Tisdag - idag!
ännu en dag utan ryggsäck. Jag tog med den och lämnade den i skåpet.

Måste berätta om frukosten, det är i vanliga fall ätlig mat. Men de var de seriöst inte idag! Jag påbörjade att äta min typ - korv inrullad i pannkaka - (det är gott). Men usch och fy, blev så himla äcklad att jag inte kunde svälja! Så jag spottade ut det!

Engelska, då vi tittade på film... Jag tejpade mer på min mobil.

som sagt, kul man kan ha!!! Vill även tacka perosnerna som står på baksidan, ni betyder så otroligt mycket, och tack så mycket för att ni har hållt kontakten med den konstiga tjejen på andra sidan jorden. Älskar er!

Teater - jag och en kompis gick och hämatade betygen för de andra 6 veckorna. Har 90-100 i alla ämnen. Sedan spelade jag och 3 killar Uno. Igen - Super kul!!! Älskar uno, bästa familjespelet ever!

Algebra - genomgång, test och tittade 3 sekunder på en film typ. hahah

Lunch - som jag inte gick till. Jag gick runt med en kompis istället. Först så sa en person att lunchen är den vägen så jag sa att jag skulle gå på toa. Vi är inte tillåtna att gå runt på området under klasstid. Men vi gick i alla fall till counsler, för man kan sitta där. Men vi blev ivägchasade av samma person, och hon sa att jag ljög för henne och sedan typ följde efter oss... orkar inte att de är så himla strikt här!

Fysik - då hon gav oss alla svaran för de tre arbetsbladen vi fick föregående dag. Så vi kopierade svaren. VETNI vad läraren sa? Igår frågade hon helt ärligt om jag hade några vänner. och idag frågade hon - helt ärligt - om jag var 13 år gammal! Hur dum i huvet kan man vara!?!?!? I alla fall vi gjorde det, pratade och sedan så åt jag chips och blev helt röd för de var för starka och en tjej kommenterade de och alla skattade. haha!

Us history - han gav oss läxa över lovet. Vi tog anteckningar och han försökte fixa en e-mejl till mig. Vi lyckades tillslut. Tittade även på lite film som alltid.

Sociology - vi tittade på resten av HARRY POTTER!!! yeeaaay! Sedan lekte jag med hans leksak och lyckades två gånger och blev så paff så jag skrek "LOOK" och alla tittade och skrattade åt mig. På ett bra sätt! Haha måste ha världens roligaste ansiktsuttryck när jag klarar det! hahahaa! VIll köpa en sådan leksak!

Soccer - de tittade på film och jag gick till Doc's igen. Och de satte mer elekticitet i mina muskler och så pratade vi. Tränaren är jättetrevlig! :)

såhär kul kan man ha det .... hahah han skrev mitt namn med tejp på mitt ben. Tränaren altså. Några av bojstäverna föll av för jag han inte ta kort där, så har haft på mig det hela eftermiddagen.
Tog busssssssssen hem. Såg Norby laga mat ute så jag gick ut och först spelade football och soccer med JB tills maten var klar. Då åt jag massor av kött. det var smaskens!

Sedan så satt jag på samma stol i typ 2 timmar och lekte med min telefon och tittade på tv. Sedan gick jag in och satte mig här. Det var ju typ allt. nu ska jag lägga mig och sedan sova länge imorn!!!

Vi får se vad vi gör imorn. Men troligtvis stannar vi hemma och åker til Alice med Norby bara under torsdagen. Låter som en underbar ide tycker jag!

Puss och kram mina gosebjörnar!
Godnatt! <3

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag skymtar mitt namn, hihi^^ love you<333

2011-11-23 @ 22:50:15
Postat av: Tofefee

Awww!! jag är med!!!! älskar dej<3<3<3<3

2011-11-24 @ 15:19:02
URL: http://www.tofefee.blogg,se
Postat av: louise

AWWW, SÖÖÖTASTE! ÄLSKAR DIG!

2011-11-25 @ 20:29:59
URL: http://lyise.soclog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0