Halloween

Hejsan!
idag är det Halloween, så glad halloween allihoppa!

Jag åkte i skolbussen som vanligt, men det var en ny, eller en gammal. En annan i alla fall, en av de coolare slaget med saken där framme! Jag åt flingor i skolan och sedan gick jag och släppte av mina saker i mitt soccer skåp. Och sedan gick jag till min engelska lektion. Vi pratade bara om spöksaker, över naturliga saker ni vet. Gjode ingenting.

På teatern läste vi.

Matten gjorde vi inte  mycket heller, vi jobbase yp 15 minuter av perioden. Och sedan sa han åt oss att inte ta iväg våra saker för kanska rektorn kommer in och tittar hur han arbetar. Ingen kom och vi gjorde ingenting.

Lunch, gick till counslern men det var en mamma där som pratade med henne, så jag gick och åt.

Fysik då jag gick till counslerna igen, men mamman var fortfarande där! 1½ timme eller mer var hon där! jag gick i alla fall tillbaka till min klass och gjrode mitt jobb, jag tror jag var den ända som gjorde allt.

Sedan Us history, det var okay,. Och läraren sa i slutet av lektionen "bra jobb idag Mikaela". Jag svarade på en fråga som jag inte skulle svara på, för han frågade en annan person. Han frågar aldrig mig frågor, och det är jag ganska glad för!

Sociology, JUSTE jag har massor av läxa i det tills imorgon! Strunt samma jag säger bara att jag har mitt jobb på datorn och gör allt imorn istället! Ingen sömn för mig imorn heller verkar det som...

Soccer, vi sprang och sprang och sprang. Och gjorde situps och magövningar och sprang ännu mer. Och sedan sparkade boll på långt avstånd.

Det var en halloween dans under 7&8 perioden me jag gick inte.

Sedan tog jag skolbussen hem. Monica kom hem med Pizza, så vi åt pizza. Och senare så klädde vi alla ut oss i våra kostymer, (alla utom Christina) Det var helt galet! Vi gick inte till olika hus. Men vi gav iväg godis! Typ 100 barn - säkert mer - kom förbi och sa "trick or treat". Och så tog vi en masssssssooor med kort! 200 kort! Använde min älskade kamera på super länge, det var kul och det blev några riktigt bra kort!




allihoppa samladem blev tyvärr ganska mörk....


det kom en tjej som hade typ samma kostym som oss, så vi var såklart tvugna att ta kort med henne!






vi skulle låssas skatta och det slutade med att vi började gapskatta! haha!
vi var alla rädda för Norby(min värdpappa)

min värdfamilj:)

jag ser ut som en jätte bredvid alla här! Jag och Monica!

Alessia - Hayley - Jag (som jag hoppas ni ser)


Hej röda ögon!

Långt inlägg det här! Hoppas ni gillar bilder, det gör i alla fall jag! Hade jättekul! Känns som sagt super med den här familjen nu! Och det var galet mycket folk! Och massor av bilar som åkte runt, massor massor! Hemma är det typ 10 personer som kommer och knackar på ens hus... de gör allt så mycket större här än i sverige! Kan inte vänta tills Thanksgiving och Christmas!

Monica berättade att hon skulle ta ner alla prydnadsaker för halloween imorn och sätta upp alla thanksgiving prylar. Ska ta bilder och visa er senare!

Imorn har jag skola, och efter skolan soccer practise! Sedan ska jag göra läxor. - Så nu behöver jag inte bogga för imorn - Skojjar bara! Jag blir så glad att ni faktiskt läser min blogg! Min familj förstår jag, det är ganska självklart att ni vill veta vad som försigår. Men mina vänner, tackar så mycket, jag blir seriöst tårögd! Ni är fantastiska! ♥

Jag ska ta en dusch (där den blir ledig) och sedan krypa ner och sova! Måste börja sova tidigare! Jag tror jag ska ta en tupplur när jag kommer hem från skolan imorn, för ja tror jag kommer vara ensam hemma då JB har en football match.
Trött men Glad Mikaela stänger långsamt av datorn!
GODNATT(:

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, det är klart vi är med i din blogg - det är dagens höjdpunkt och jag förstår att dina kompisar vill läsa liksom jag. Det är som att vara med på ett äventyr med nyheter varje dag och du skriver så bra liksom all blandning av härliga bilder. Bilderna idag var helt sagolika. Jag tror du får börja planera att ta med dig massor av deras traditioner hem så får vi mycket nytt och roligt hemma hos oss när du är tillbaks. "... Nästan lite orolig för att du kommer tycka det blir tråkigt hemma, inte lika mycket nytt och inte lika mycket uppmärksamhet med att lära känna nya människor och miljöer och händelser hela tiden..".

Så snygga ni är och vilka vackra dräkter ni valde!.

Kram mamma Tisdag morgon 07.47 vid köksbordet. Martin med farmor och farfar i Vemdalen och Madeleine och Markus sover denna andra höstlovsdag.:-)

2011-11-01 @ 07:56:36
Postat av: Madeleine

Jag och min nya bästis har en ny blogg den heter www.fantavscola.blogg.se titta gärna ! Det är en skoj-blogg :) Puss :Madeleine <3

2011-11-01 @ 20:37:58
Postat av: Anonym

Vad söta ni är i era dräkter. Alla utbytesstudenter lika. Visade Homecoming blogg bilderna för Lars och Viola. Vi åkte upp till Röjan igår. Hemma nu. Jag fick ingen kontakt med huset från mobilen (styra värmen). Mycket riktigt så hade ett träd ramlat ner över elledningen = ingen el. Tog ner 5 träd och satte upp ledningen igen. Tog idag ner 4 stora träd för att förbereda tillbyggnaden. Satte också upp en utlykta nere vid ån. Sedan hem igen. Nu lite trött.



Kramar pappa

2011-11-01 @ 21:39:43
Postat av: Linnéa

Åhh vad roligt med så många bilder!! Så himla fina! När jag sitter här och läser din blogg så längtar jag så himla mycket tills det blir min tur, du verkar ha det helt underbart!!!! <3<3<3<3

2011-11-03 @ 17:18:13
URL: http://linneatullberg.wordpress.com
Postat av: Tove

Aså du är så jäkla söt Miccis! saknar dej<333

2011-11-08 @ 10:25:54
URL: http://imsushi.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0