skola-sleepover-soccer-fall festival-breaking dawn

Hejsan,
mycket kan man hinna med på två dygn!

Vi hade skola såklart på fredag.

Engelska - sub igen och vi fick våra skolfoton... visar er när jag orkar ta kort pch lägga upp dem.

Teater - jag gick med en kompis som hade kram i magen till sjuksköterskan och hon fick en värmekudde på magen så satt vi där typ hela lektionen. Km tillbaka typ 20 minuter och då målade vi burar som skulle vara till fall festivaen.

Algebra - internetet funkade inte, så vi gjorde ingenting! Läraren skickade iväg mig till rektorn sekreterare för att be om något. Men de var inte där. Så jag gick runt hela skolan i onödan.

Lunch...

Fysik - vi spelade basketboll. Vi fick uppgifter att lösa och när man hade löst en så fick man vara med i en omgång. Så det var ca 3 perosner som spelade i varje match. Jag var med några någer, och det var riktigt kul. Vi förlorade med ett poäng i slutomgången.

Us History - klassen jag aldrig vet vad jag ska säga. Har börjat gilla det mer, men jag har inget att säga.

Sociogoly - jag gick till rektorn som sa typ att hon inte kan skriva på.... hon skulle titta på det under helgen. Sedan gick jag runt lite med en kompis, och sedan gick jag till "good life" sak för jag har A i alla ämnen och jag har perfekt närvaro. De visa någon film. Vi fick popkorn, saltgurka och vatten. Jag har ingen aning om vad filmen handlade om. Satt och pratade med några personer, så jag lyssnade inte ett ord vad den handlade om. De hade Spansk text på filmen!!!

Den fortsatta även till 8:de perioden... alltså ingen soccer. Och vid typ halv 4 gick jag tillbaka till rektorn, men hon var inte där.... så jag pratade med sekriteraren om att jag ville bli senior. Hoppas de kan fixa det! Pratade även med en tjej som hade förlorat sin dator på vägen hem från Boston (de som hade de bästa betygen var i Boston den här veckan). Hon berättade att hon hade lagt den i sin väska, och hon var stensäker på att ingen kunde ha tagit den därifrån. Personerna här är inte så resvana.

Tog i alla fall bussen hem, hoppade av hos Hayley och Alessia, vi gick först hem till dem och sedan så gick vi till ett yoghurt ställe och det var MUUUMMMSSSIIIGGGTTT! Typ de bästa jag hade ätit, typ frukt med yoghurt mussli och honung! <3

Sedan gick vi till dem och frågade om jag kunde sova där. Sedan åkte vi hem till mig, hämtade mina saker och åkte tillbaka till dem. Vi började titta på en film, och sedan så åt vi mat i mitten av filmen. Och sedan fortsatte. Satte på en annan när den var slut och alla somnade typ efter halva! I soffan och där sov vi hela natten.

Eller de ringde mig om Hawaii klockan halv sju! Och jag svarade och de svarade inte... Så jag gick up och la mig i Hayley's säng för de var kallt där nere!

Vi åkte senare på morgonen till soccer match, då vi var typ 5 personer från våran team, så massor i de andra teamet hoppade in. De var vääääldigt blåsigt! Och jag glömde alla mina saker i skåpet, så jag lånade av typ massor av andra personer. Vi förlorade med 5-0.

Åkte hem och satt framför datorn ett tag. Sedan ringde Hayley och sa att jag skulle komma över, för vi skule åka till skolan för Fall Festival:en. Gick runt och pratade med massa människor och hade de trevligt.



Palmview Hish School's dansare - Rubies! Duktiga som tusan är de!

man kunde låsa in någon i fängelse för 2 dollar i 10 minuter. Någon satte in Hayley i fängelset och jag och Alessia blev super glada. Hayley är så söt och försöker se ledsen ut fastän hon är glad. haha

Monica kom och hämtade up mig och vi åkte till affären för at köpa alla saker inför bakningen imorn. Ska göra kladdkaka för ett möte med alla andra utbytesstudenter. Så ska gå up tidigt och göra de imorn!

Sedan väl hemma så kom Adela och hämtade up mig och vi åkte till bion och tittade på Breaking Dawn. UNDERBAR film!! Bästa av dem alla 100 gånger om! Sedan åkte vi och åt super god hamburgare på Denny's! Så nu är jag propmätt! Saknar verkligen att ha Adela i skolan (hon bytte till Mission)! Vi hade verkligen trevligt! :)

Nu har jag tagit en dusch och ska gå och lägga mig! Så trött, och imorn upp och baka kladdkaka! Det blir min frukost! Mums!
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: mamma

Mikaela. Kan du kolla din hotmail.

Kram pappa

2011-11-20 @ 17:42:47
Postat av: Madeleine

Jag har redan sett breaking down ! Den var så bra !! Jag ska se den igen ! Fast jag hoppade till i slutet, mitt i slutet, ´det aldra sista som hände, det absolut sista ! Det var läskigt !



Puss madeleine <3 <3 <3

2011-11-21 @ 21:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0