Thanksgiving

Hejsan,
det är mycket som har hänt under de passeradne dagarna. Jag har massor att berätta och kameran har blivit använd, så håll i hatten!

Så på torsdag morgon så lämnade vi huset klockan 10, ungefär. Jag, Ines och Norby åkte bil i ca 2 timmar till Alice. Stället där Monica och Norby är från. Monica och JB åkte redan dagen innan för att hjälpa till med förbredelserna.

Väl där så åt vi mat. Massor av mat. Mina bilder är inte de vakraste, men de är bilder...

förstå så stod vi alla i en cirkel och höll handen. Och en Monicas mamma tror jag de var tackade gud och jesus för allting. Och hon sa Guds och Jesus namn en miljon gånger och även bad om välsignelse en trilljon gånger.  

Tuurrrkkkeeyy! :) mums!

massor av ny spännande mat. Jag smakade allt för jag är en stor flicka nu. Kan ni gissa vad de vita är, på saken närmast? Det är marsmellows!! jag skojjar inte! Haha, det var gott men saken under var inte så god, vet inte ens vad de var...

Desser!!! Det var en paj som var super super super god!!! åt nog lite för mycket av den!! haha!

Sedan satt vi och pratade. Jag målade med Destanee, spelade lite soccer och lekte lite lekar. Sedan spelade vi även Mario Cart på WII. Hon är en krävande liten sötnos. Och sedan fick jag även hålla Sandras 2 veckorn gamla bebis. Tror de är första gången jag håller en sådan liten männsika. Hur gullig som helst är hon! Men jag är så rädd att hon skulle gå sönder, hon är så liten!

Vi hade planerat att stanna på ett Motell och sedan åka till Corpus tidigt nästa morgon för att shoppa. Men eftersom vi var så många och fick inte plats i en bil så bestämmde vi oss för att åka hem. Så vi åkte hem och jag somnade i bilen, jag var trött redan innan.

När vi hade åkt de två timmarna hem, och var hemma ca 1. Väl hemma så sa Monica att vi åker iväg för Black friday-rean, så vi bytte om och åkte iväg till Walmart som var helt packat med folk som ville köpa TV apparater. Såg personer som köpte 5 stycken!! Vi köpte inget där utan åkte vidare till shopping mallet i McAllen. Där gick vi runt tills klockan 5 på morgonen. FULLT PACKAT med folk!

En rolig sak som hände... haha, bara för att jag är blond asså! Det var en kille som prövade två roliga hattar, och så frågade sina kompisar om vilken som var bäst. Och de visste inte så han och hans kompisar vände sig till mig som stod och väntade på Ines skulle betala. Så jag sa att den ena var snyggast. De tog ett kort och sedan presenterade sig killen med mössan till mig. Kommer inte ihåg vad han hette. Och sedan började det vanliga pratet om var jag är ifrån, vilken skola jag går på, vad som är annorlunda bla bla bla... Ines var i alla fall klar senare och jag sa nu ska vi gå, hejdå. När vi hade gått ut från affären så ropade han mitt namn och jag vända mig om och frågade vad han ville. Han frågade om jag hade ett telefon nummer - förlåt men en så idiotisk fråga måste jag säga! Jag svarade i alla fall: " Ja det har jag, men jag vill inte ge de till dig för jag känner inte dig..." Och han bara, "okej, de är lungt". Han vände sig om och började gå tillbaka och jag sa "föresten jag är 16" haha detta var allt jag ville skriva egentligen, hans reaktion var obeskrivlig!!! Han blev typ helt chokad! Roligaaste saken på hela natten! Killen var runt 19 år skulle jag säga. Alla här tror jag är äldre än vad jag är!


Jag var bara tvungen att ta kort med honom!! Mer film asså!! Stod typ i tio minuter och väntade på att han skule prata klart med några så jag kunde ta kort. Ville inte störa honom när han gjorde sitt jobb liksom!
Stackars kille måste jag säga. När vi gick ut från butiken så frågade de om vi ville ta kort med deras model, såklart eller?! Jag frågade honom om han inte tyckte det var obekvämt att stå där halvnaken, och han sa att de var inte de bästa han hade gjort. men man vänjer sig efter ett tag. Skulle aldrig gå med på något sådant!
Och lägg märke till tjejen i bakrunden!!! hahah galet härlig bild på henne!

Vi kom hem klockan halv 6 och jag bytte till pyamasbyxor och somnade utan att göra mig iordning.

Jag sov tills klockan 3!!! Längsta jag någonsin har sovit tror jag!

jag pratade med Sofia via skype och sedna så åt jag frukost vid typ 4. Monica kom hem med kyckling när jag precis hade ätit så jag åt massor av kyckling också för det var gott! På måndag börjar soccer igen, kan verkligen inte vänta!!!

Mycket mer gjorde vi inte den dagen. Hade ätit klart vid typ 6. Och då började vi sätta up julgranen.

lekte med julgransbelysningen.

granen i delat - ja det är en plastgran, inte en riktig! haha! De tröttnade på att den dog innan, för de kan inte vänta tills en dag innan jul för granen dör för de är så varmt ute! haha!
Påbörjningen på att sätta upp granen.

älskar min lazy-outfit och min superfina boll på huvudet! Så blir det när man gåt upp klockan 3 på eftermiddagen!  
Lekte ännu mer med julbelisningen! :)

Jag fick sätta upp toppen för jag är lång! Haha, längst i familjen! Hjälpte även Monica med att sätta upp saker i badrummet och gång på gång sa att nu behöver hon ingen stege - hon har mig. Haha! Glad att jag kan hjälpa till! Och hon sa imorse när jag satte upp en tavla åt henne att hon skulle ringa hem till mig och säga att jag stannar här, för jag kan göra allt årt henne. Haha!
Och när jag satte upp toppen så sa ines "jag är också lång" men ingen typ hörde....tyckte det var lite roligt. Det är inte stor längdskillnad mellan oss men ändå är det jag som får göra allt! :)
Julbelysningen påbörjades att sättas upp! det blir så himla mysigt!!!
Monica snörrade hela granen så att den bästa sidan kunde vara framåt. Nu var alla tre slingorna uppsatta. Men monica ville ha fler ljus. Så vi åkte till walmart och var där i typ två timmar. Tiden flyger förbi!!! Visade sig att de var fel ljus så vi fortsatte inte.

Vi tittade istället på Paranomal Activity 3. LÄSKIG SKRÄCKFILM som slutade hemskt! Inte ett lyckloigt slut. Jag drömde i alla fall inga mardrömmar! Sov gott! det ända jag drömde om var ett godnatt-sms som jag aldrig skickade... haha!

Jag somnade i alla fall runt halv 3 och sov tills klockan 12 typ. Jag åt en super stor frukost bestående av 
- 3ägg
- 3bacon
- 3 mini korvar
- 3 bröd typ med jelly
MUMS!!! älskar frkost!

Sedan så gjore jag ingenting -förutom at göra mig iorning- fram tills klockan 4. Då alla utom Christina (som jobbade) till ett ställe för en avslutning för JB's football. Det var trevlig, JB sprang runt och lekte och vi satt och pratade och åt hamburgare, chips och kakor.

Och jag måste berätta, Ines påbörjade ett samtal genom att säga: "jag är inte vad vid att dela rum". Det ledde till att hon ville att vi skulle byta rum efter halva tiden, alltså typ om en månad eller något... jag sa " jag gillar mitt rum" och jag tänker inte byta, jag var här 9 veckor innan och jag fick familjen ungefär 6 månader innan! Jag var här först och jag tänker inte byta, jag gillar mitt rum och att ha min egen yta! Monica sa även att andledningen till att hon var här var för att Christina gick med på att dela rum. Och Ines har lite problem med delningen och sådant... det är i alla fall inte mitt problem, jag tänker inte byta rum!

Vi åkte via Walkmart och köpte ägg och batterier och lite till.

Väl hemma så påbörjade jag det här inlägget. Men det var alldeles för långt för att skriva allt. Så ni får ursäkta senheten!

Jag gick ner senare och hjälpte till med julgranen, klädde praktiskt taget helt själv. Sa till Ines att komma och hjälpa men hon satt bara och tittade och gick up och la sig snabbt. Så jag klädde julgranen superfint! Ser verkligen ut som en riktig amerikans jkulgran!

SUPER FIN!!!


Och titta vad fint vårat trapp räcke är!!

Jag drack mycket sött te, och sedan så tittade vi på Paranomal Activity2. Jag börjar förstå dem och de är läskiga! Sedan så somnade jag klockan typ halv tre.

Vaknade klockan 11 typ och nu sitter jag här och pratar med min familj via skype. Och snart ska jag gå ner och äta frukost. :) Monica frågade om jag var hungig för ett tag sedan, men de är jag inte så men jag vill ha mat ändå. och jag ska gå ner och se om hon behöver någon hjälp med någonting.

Idag ska vi ha en pyamas dag och inte göra någonting typ. Inte åka någonstans, stanna hemma. Jag skickar nog ett litet inlägg senare ikväll och skriver om saker jag inte har gjort!

Ha en bra dag! Puss och kram.
hoppas ni hade en trevlig läsning!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för trevlig läsning och sovgott hälsar din

kraxande mamma... Ingen feber men allt

annat. Tog en dusch då jag låg och frös halvt

ihjäl mig. Imorgon är jag frisk!.

Kram



2011-11-27 @ 23:38:56
Postat av: Mamma

Igen... Fina kort .. Tack .. Previs så ska en

Amerikansk gran se ut...kram igen

2011-11-27 @ 23:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0