bowling

Heeeeej,
jag ska skriva i kursiverat för jag är super trött och tycket det är fint! nu ska jag göra min fina period för period sak, för att jag känner för det.

till att börja med kan jag ju berätta att JB's bus typ stannade några hus nedanför vårat. Så våran buss tog en lång omväg och hämtade massor av andra studenter. Vi blev inte sena eller något men bussen tog längre tid, mycket längre.

till frukost var de pizza på en halv bagel. Det var inte gott men min mage lät som en traktor. vetni? jag tror min mage har mer kännslor än vad min hjärna/hjärta har. Eller i alla fall visar den det mycket mycket mer! Till exempel när jag är hungrig (såklart), nervös, obekväm, nöjd och så vidare...

ENGELSKA - första perioden. Vi hade en vikarie för jag tror min lärare var i Mexico. Jag testade en bok (måste göra det varje vecka) Det var en bebis bok som hade typ 20 sidor om världens längsta tunnel. Sedan pratade jag en massa med personer i klassen.

Teater - vi läste... 30 minuter läsning varje fredag. Och eftersom de berättar om vad som händer i skolan och sådant i högtalarna under den perioden så tog det hela lektionen. Nästa vecka ska vi börja göra mime-sketcher som vi sedan ska framföra till en sång. Vi ska göra ett bröllop på något sätt. För den första låten påminda oss om det och då var de lätt att välja en låt och veta vad vi ska göra.

Algebra - vi gick igenom mer arbetspapper. Och jag fick en 97 i ämnet för de första 6 veckorna. Top student här alltså. Haha skojjar bara!

Lunch - det var ju riktigt roligt. Jag åt massor av bröd, två gravhamsbröd (typ liknande, de som jag gör) och sedan en sandwitch med jordnöttssmör på. Hahah den rödhåriga killen frågade om jag gillade bröd... haha! De sa aldig åt oss att lämna matsalen så vi satt där och väntade på att de skulle blåsa i visselpipan så vi skulle gå till våran nästa klass, men de gjorde aldig det. Så efter ett tag gick vi, och det visade sig att vi var 10 minuter sena till nästa period.

Physics - vi fortsatte med 6 veckors testet som jag inte blev klar med, och som inte kommer att räknas... Och jag har 97 i det ämnet också. Inte dåligt tycker jag! Och nu är det i alla fall fler än jag som är godkända.

Us History - Vi gjorde sammanfattningar på tre rosa papper. Och jag gillar fortfarande inte läraren.

Sociology - vi tittade på lite mer av flugornas herre. Gillar inte den filmen, det är hemskt hur så unga killar kan vara så elaka!

Soccer - jag didn't dressed out idag heller... Min hals blir bättre, men jag ville inte riskera något. Men på måndag är jag back on track again.

pep rally - jag har tyvärr inga bilder med det var tjockisbrottning/hinderbana för typ 4 personer. Och massor av skrik och pepp. Helt galet vilken skolanda det är gämfört med skolorna i sverige.

Tog bussen hem. Åt mat och sedan åkte vi iväg mot bowlingen. Jag hade verkligen en jättekul kväll. Fortfarande synd att jag inte kunde åka till footballs matchen, som var typ den största under hela sesongen. Men som sagt, hade en rikgit bra kväll. Först pratade Marissa en stund och sedan startade vi bowlingen. Det är en tjej från Denmark inte långt borta härifrån som är hur gullig som helst! Gillar starkt henner personlighet och hon är i en familj som har svenska släktingar. hur coolt är inte det? Vi ska ha sådana här möten en gång varje månad och jag ser fram emot nästa för att träffa henne.



Efter bowlingen så åkte vi (inte hennes familj) men Marissas familj och en annan familj till ett pizza ställe. Och jag har ALDRIG sätt så stora pizzor förut!!! vi var typ 20 personer som delade på två pizzor och halva ena blev över! Helt galet!! Pizzan var inte ens så god, och jag var inte ens hunrig. Men jag åt ändå! haha. Längtar efter att bli bra så jag kan börja spela soccer igen.

Det var nog allt för mig. Jag har haft en bra dag, och alla är fortfarande super snälla mot mig. Och imorn så kanske en kompis ska ta mig ut så vi kan göra något. Eller så åker jag med Monica, JB och Ines till något bilmuseeum eller något. Hoppas jag kan gå ut med min vän. Kat heter hon (eller förkortning) och är med i crosscountry och vill ha med mig där. Oh hon är hur snäll som helst! Så hoppas hoppas!


GIGANTISK!!!

Godnatt mina underbara läsare (jag ligger fortfarande på ca 18 läsare varje dag och det gör mig så glad att några verkligen tar sig tid att klicka in på min blogg) Och för er där hemma: Godmorgon och ha en underbar dag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0