Happy happy mikaela

Hejsan allihoppa,
jag satt här en timme sedan och skrev ett långt fint inlägg... vet ni vart det försvann? Jag har ingen aninf... så nu är det bara att börja om igen. Bloglusten finns där, men inte när man behöver skriva om saker man skrivit om en gång redan!

Vaknade upp och gick och la mig i sängen och kom inte upp förens klockan 7. Så jag trodde jag var jättesen men det var jag inte, jag han i tid. Jag sminkar mig alltid på bussen, för då kan jag sova någon minut längre och jag har ändå inget annat att göra under bussresan.

I min engelska klass så somnade jag då vi skulle följa med i texten (som vi har gjort under två veckor nu) Och under allt mitt hår, bara någon minut eller så.

Teater så läste vi första 30 minuterna, och precis när vi la iväg böckerna så ropade de ut i högtalarna att alla junioroer skule gå till matsalen där en person pratade om droger och om alkohol. För det är drug-free week nu. Och vi har knasiga kläder på oss varje dag (om man vill )

Idag var det knasiga sockor, inget typ visste om det (inte ens jag). Såg EN person som  hade stora gula tofflor men det var ju typ allt.

Sedan gick vi till tredje lektionen där vi tog ett test fast vi hade en vikarie. Jag gjorde mitt bästa, gjorde så som jag har lärt mig, men det känndes helt fel.

Lunch, då jag gick till counsler, men de var inte där. Så jag gick och åt, ställde mig i kön med killen som alltid rör mitt hår och sedan en anann kille. Och vet ni vad? Jag kännde mig "kort" typ en sekund, för både är några centimeter längre! Kännde mig normallång i alla fall.

Fysik, Us history (jippi) och sociology.

Och sedan soccer, jag var på jättera humör! Och vi sprang låångt och det gick väl ganska bra(:

Sedan tog jag bussen hem, pratade med Ines. Det går bättre mellan oss, känns som det kan bli något bra. Väl hemma satt jag vid datorn en stunf och gick sedan ner och diskade (utan att Monica bad mig om det, har gjort det ganska många gånger, duktig som jag är! Jag vill hjälpa till då hon gör så mycker för mig!). Medan Monica lagade mat, och efter så åt jag och Ines mat. Mums mums, matvrak som jag är!

Jag satte mig och skrev ett brev till Farmor och Farfar och skrev mitt blogginlägg som försvann. Målade mina naglar lila gjorde jag också, för jag vill ha mina sandaler imorn!

Jag sprang precis på maskinen. Eller speedwalk. Det är tråkigt men behövs.... gillar inte att maten är så onyttig här! Nu ligger jag på golvet helt svettig och ska ta en dusch, om inte Christina precis tog den...

Har bilder, men jag visar imorn. För jag är så trött.
Godnatt! <3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nu har jag kollat upp Taylor Swift. Hon ser ju jättebra ut. Men eftersom du är vackrare så borde det va att hon liknar dig. Kunde förresten inte alls se att ni var lika annars. Jo långt vackert blont hår ocksa.



Det vore ju jättebra om du och Ines också funkar.



Kramar pappa

2011-10-25 @ 06:52:02
Postat av: Mamma

Äntligen hemma och kan skriva till dig!. Saknar dig - ingen skype och inga blogginlägg .. att få läsa, höra eller skriva till är livsviktigt!.

Nu är jag hemma igen på Granåsvägen, det känns skönt.

Ska skicka dig massor av kort i veckan till e-mail adress - fick du kort på mailen från Sevilla ?.

Jag och Lotta har haft det toppen i några dagar. Vi har lyssnat på spanska språket som är så vackert, sett på vackra omgivningar, sjungit och grattat Lotta som nu också är 50 år blivna, ätit massor med god mat, Tapas och en speciellt griskött som heter " pata negro"- väldigt gott. Lagras i mer än tre år innan man äter det. Vi har sett Flamenco live i underbar show och varit på deras Flamenco museum.

Läst alla dina biloggtexter och kommenterar en annan dag dina tankar och texter om allt du är med om.

Kram och Godnatt min kära du.



2011-10-25 @ 22:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0