Homecoming dance!

Hejsan,
ni får ursäkta att det inte har blivit något inlägg på ett tag. Har haft fullt upp! Och jag ser inte fram emot att skriva det här inlägget. Så himla mycket har hänt!!!

Fredag

jaa ni, frågan är ju vad som hände igentligen? Jag åt ingen frukost, ni kommer förstå varför om bara några rader.
Först var de ju engelska, vi hade en vikarie. Så vi gjorde ingenting, jag ritade lite på en kompis läxa för att jag skulle få låna hans kepa hela dagen. För det var temat för dagen, ha keps på sig för att visa att man inte tog droger.

Inte hans keps, men en annan person i klassen.

Teater är nästa ämne. Och vi hade ett frukost party. Jag tog med mig te, men ingen drack. Vattnet han aldrig bli varmt eftersom läraren var tvungen att åka iväg för att köpa vofflor för de hade någon glömt att köpa. Och utöver det hade vi frysta bär, syrap till vofflna, juice, kakor, mer kakor, chips, typ mackor med något sorts kött i mitten, mjölk. MUMS den bästa frukosten typ någonsin!!! <3

Nu ska jag inte berätta mer om dagen, för inte mycket mer kul hände (vad jag kommer ihåg)

Jag åt ingen lunch! Inte konstigt.

Efter soccer så gick vi till första klassen igen för ännu en power-reding hour, vi läste ingenting... Jag gick typ runt med cheerleaderna till min fysikklass och sedan tillbaka. Berättade jag att man måste ha ett koredorspass om man går någonstans? Och att vi har vakter på skolan, rikitga poliser med pistoler? Nu vet ni det i alla fall!

Sedan åkte jag till wingstop med cheerleaderna för att äta innan matchen. MUMS! Sedan tillbaka till ksolan, göra sig iordnig  ...

Jag och Alyssa:)

Jag, Machielle och Sandra! Alla super snälla och härliga tjejer!

... vi tog bussen till HOMECOMING GAME, sista hemma matchen för säsongen. Vi förlorade dock, tyvärr. Jag var också deppig pga av lite saker. Och jag pratde med Hayley och Alessia under alla bänkrader under första halvan, så de hjälpe mig, så glad att  jag har dem.

I halvlek var det alla homecoming queen/kind Princess/princ och för sophtmore och freshmans ocksåm, men jag kommer inte ihåg namnet.
 
De nominerade satt och väntade på att gå up.
King and queen. Suddig, men den bästa bilden jag har.

Prince and Princess. Söta Elsa, Hur gullig tjej som helst! Var ju ute och åt med bland annat henne dagen innan.

Jag och Kat som var hur vacker som helst!

När matchen var slut så tog de massor av kort på seniorerna. Och Samantha släppte av mig hemma hos mig. (eller hennes föräldrar) Super snällt av dem att göra det!

Sedan sov jag....

LÖRDAG

Jag gick up klockan halv åtta! Och jag somnade inte förens typ halv 12 - 12.
Klockan halv nio (vi var sena) så kom Marissa och hämtade up mig och släppte av mig, Hayley och Alessia för våran soccer match som började klockan 9.

Vi förlorade stort igen, eller mindre stort än förut. 0-10. Men vi var två personer kort och de var duktigare än vad vi var helt enkelt. Det var okay, Hayley och Alessia hade lite problem som vi pratade om och detblev lite sorgligt... men det verkar vara bra nu!

När det var klart vid typ halv 11 så kom Monica och hämtade up oss och tog med oss till Halloween city för att titta på kostymer. Tillslut hittade vi en costyer. Det slutade med att vi alla tog samma. Eskimåer ska vi vara. Super söta! Haha och killen som hjälpe oss var jättetrevlig och frågade massor av frågor om våra länder och om hur vi gillar det här och så vidare!

Tycker det är jättekul att vi har samma kostymer, jag ska visa er bilder senare när vi tagit på alla oss. Imorn är det halloween och då ska vi troligtvis gå bus och godis! Det vill jag göra i alla fall! :)

Jag prövade en peruk, vad tycker ni om att färga håret svart? Jag ser bara helt vit ut! Brände mig lite under våran soccer match. Det var ganska kallt ute på morgonen, hade mjukisbyxor på mig och därför satte jag inte på solkräm, ångrade det senare. Jag gillar inte att vara röd! 
 
Sedan när vi var klara så åkte vi till Walmart för att köpa shorts till kostymen, den är ganska kort. Och så åt vi frkost/lunch där... Hayley och Alessia hade inte ätit frukost. Hayey åt två hamburgare och jag och alessia drack varsin milkshake och åt sammanlagt 6 kakor tillsammans. Mums! Monica släppte bara av oss för hon behövde åka och prata med Marissa. Så vi gick runt där och när vi var klara så kom Monica för att hämta upp oss.

Vi åkte hem till Marissas hus för Hayley, Monica och Marissa skulle prata om lite saker. jag och Alessia satt och tittade på film...

Sedan åkte jag och Monica hem till oss där jag duschade. Typ en och en halv timme senare på smsade Hayley att de skulle komma och plocka upp mig om bara några sekunder. Så jag panikade och packade allt. Och de kom och jag åkte med dem. Det var Hayley och Alessias kompis Marissa. Super gullig tjej som jag träfade för första gången på matchen i fredags.

Vi vi åkte hem till henne och hon lockade mitt hår och vi gjorde oss iordning för homecoming dansen. Marissa blev min date, då tjejen jag skulle gått med fick en date dagen innan.... haha otur! Men jag hade trevligt på homecoming. Vi tog kort, en billjon av dem... och hittills gillar jag inte en ändå typ! Och sedan så pratade jag med massor av människor! och tog ännu mer kort. Och så dansde jag lite med Alessia :)

Vid ungefär klockan 11 så åkte vi därifårn (jag har inga bilder, alla är på alessias kamera) Vi åkte runt trunt och visste inte vart vi skulle åka. Slutae med att vi åkte till Starts och åt mat. Eller jag åt en banana split. Och vi skattade en massor! Jag hade en av tjejernas högklackat på mig (tyå 13 cm) och så stog jag på trotoaren och vi tog massor av kort då alla stäckte sig till typ min navel! Och servetrisen kom ut och tyckte han var cool och vi skulle ta kort med  honom (med Alessias kamera). och Alessia och Hayley ställde sig där och han sa att de var långa. Och ni skulle ha sett hans ansikte när jag ställde mig upp (hade fortfarande skorna på mig). Han seriöst gapade! Tog av mig skorna dock, och hav var fortfarande ett huvud kortare än mig!

Sedan åkte vi hem till Marissa, vi åt maten som vi tog med oss hem, så jag åt en halv hamurgare och lite potatisbollar och glass som jag fick smaka! haha! Sedan bytte om och låg och pratade och skattade och tittade på bilder. Det var super mysigt. Så glad att jag kunde följa med dem! Om ni inte förstod så sov jag över där! Vi skulle titta på film, men det blev inte av. Vi somnade runt 2.

SÖNDAG

vi vakade runt halv 10. Och ja vad gjorde vi, latade oss! Vi pratade, tittade på youtube klipp och pratade. Vid ungefär klockan 12 så gjorde vi brunch. Mums, mat!

Alessia skickade sms med Marissa som klockan 4 kom och hämade upp oss. Tills dess så gjorde vi ingenting. Vi tittad på tv och pratade.

Marissa släppte av mig här hemma, och sedan dess har jag ätit mackor till middag. Skypat med Clara. Och varit lat och skrivit detta inlägg i evigheter! Ska aldrig hoppa över en dag igen! Det är så jobbigt att skriva om två samtidigt! 

Monica åkte ut precis när jag kom hem, så har knappt sett henne idag. Så har mest suttit på mitt rum!

Imorn är det som sagt Halloween. Vi får se vad hon händer... kommer ett inlägg och jag ska ta med kameran till skolan (som alltid) för man får klä ut sig, men det tänker jag inte göra. Det får inte vara läskigt eller något som bryter mot klädkoden.

Jag vill ha något att äta nu, eftersom jag är uttråkad! Men nej jag ska inte äta något. Väntar till frukost imorn! Nu ska jag ta en dusch och krypa ner i sängen! Trött, har inte fått tillräkligt med sömn den här veckan på grund av allt som har hänt.

Som sagt, imorn börjar en ny vecka. Dusch och sova!
GODNATT!

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för alla trevliga bilder!. Du klär i peruk - riktigt bra men naturligt är dock bäst. Så glädjer mig alltid att se glada ögeon och ditt vackra leende. Så mycket som händer - här känns det verkligen som rutinliv när man ser och läser allt som du är med om och nytt så ofta. Hur många gånger större är Halloween där ? Vilken högtid och vilket firande. Intressant. Jag kommeri håg när vi började fira det - då bodde vi i Bryssel. Nu verkar det som om högtiden dramatiskt minskat. Inte alls lika mycekt pumpor, kläder eller fester. Däremot har idag måndag - Madeleine och Aila - varit ute på kvällen och gått bus eller godis runda. Höstlovets första dag.

Markus njuter av sin ledighet och sitter mest i sitt rum och vill inte göra annnat...

Jag har jobbat på med Dentamel och Mässan som kommer vara mellan den 17-19 novemnber i Älvsjö.

Kram Mamma

2011-10-31 @ 22:01:28
Postat av: Linnéa

Snygg du va i kepsen!! :D



Åhh vad kul med homecoming! ;)<3

2011-11-03 @ 17:17:19
URL: http://linneatullberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0