JB's birthday

Hejsan,
mitt internet ville inte fungera igår kväll, så jag orkade inte skirva något. Men nu får vi för både onsdag och för torsdag! så: enjoy!

Onsdag:
vi hade pannkakor till frukost. Kommer ni ihåg vad vi fick till lunch förra gången vi hade pannkakor till frukost? Det gjorde i alla fall jag, och jag VISSTE att det skulle bli samma sak igen - Sandwitch! Gissa vad det blev? Såklart. Andledingen till att jag kom ihåg det var att i sverige äter vi aldrig mackor till lunch, eller jag har i alla fall aldrig gjort! Och vi äter pannkakor till lunch. Alltså helt motsatsen till här...

Under engelskan gick jag i början till counslerna, och de hade tittat på mina betyg från 9:an, men eftersom jag bara har det så vet de inte vad jag har läst... Så mamma och pappa, skicka över allt material ni kan, jag vill som in i tusan vara SENIOR!!!

Dagen flöt på, hade collage conection. Onödigaste klassen någonsin för mig, eller vi gör typ ingenting, och sedan jag ska inte ens gå till collage här!

 --- eftersom internetet var nere igår, och mitt minne är super dåligt, typ, så kommer jag inte ihåg riktigt vad alla detaljer var. Men jag åt i alla fall sandwitchen till lunch ----

Juste jag gick till coulserna IGEN under lunchen, jag skulle plocka upp christinas homework, men de hade inget. Sedan gick jag och åt.

Hade Fysik och US history (min älsklingsämne). Sedan sociology där vi bara kopierade ner antecningar. Och sedan så var det soccer. Efter klassen var slut så gick jag till coulserna igen för att plocka upp hennes läxa, det var bara en sak, hon är borta 3 dagar och får en sak att göra för att komma ikapp.

Sedan hade jag after-school träning, där vi först spelade ute och sedan gick vi till tygnlyftningrummet. Jag har ont i mina axlar så jag gick till DOC (doktorer typ) och det satte in electitet som skulle massera och göra så att mina knutar släppte. Det var nervöst i början och alla skrattade och skrämde mig och sa att mina ögon skulle ploppa utåt och mitt hår skulle stå rakt up. Det gjorde det inte men jag var rädd ändå...

Sedan tig vi bussen hem, och jag visa min minnesbok för en person som satt bredvid mig, som sedan gick av. Och då satt det en kille på sätet bredvid och bara: Vad är det för bok? Och jag: Min minnesbok, vill du se? (jag hade precis visat den för en annan, vad skulle jag göra?) Det jag inte förväntade mig var att killen skulle sätta sig bredvid mig. Han var stor - tjock - så jag åkte upp typ 5 cm och hela sätet pyste ut luft! Och sedan satt han där i ca 15-20 minuter och pratade om att han var duktig i skolan. Han ville bli en militär eller jobba i vattnet. Han hade simmat med hajar, och nästan hela tiden pratade han om HAJAR! Jag bryr mig inte ett skit! och han sa att om jag skulle gå och simma med hajar med honom, det är inte farligt över huvud taget. Han var ful och jag ogillade starkt att han satte sig bredvid mig. Och ärligt talat brydde jag mig inte ett skit om vad han sa. I alla fall, tillslut så var vi hemma och jag kunde gå av bussen! Phu, vilken lättnad! Men idag (torsdag) så har jag sett honom två gånger och han ler som en galning och säger: "Hey Mikaela" Jag orkar inte!

KOm hem, åt en pizza som var super god, och sedan gjorde min fysik läxa samt pratade med några personer (via internet). Och när jag skulle skriva här i bloggen så funkade inte internetet över huvud taget. Gissa om det gjorde mig irriterad. Haha skojja bara, blev inte irriterad över huvud taget.

Sedan gjorde jag mig iordning och gick och la mig. Punkt. Slut. GODNATT.

torsdag:
Idag har jag också var hos couslerna 3 gånger. I början av engelska för att plocka upp en biljet till en komedi person som var under andra perioden. Han var jätte tråkig, eller allt var mexicanska skämt och han pratade mest om punishment där barnen gjorde något dumt, och föräldrarna slog dem på rumpan med en sko eller något... och sedan pratade han också om att vi är framtiden för utbildningen... bla bla bla, och så förklarade han hur ett flygplan fungerar. Superstolt var han för att han visste det verkade det som. Jag är 16 år, jag vet det!

Innan det så gick jag till min andra period och då uppträde vi med våran mime teater sak, halt failat. Haha, men vi skrattade och hade kul!

Jag räknades som att jag inte var där 3 perioden för att jag gick til couslerna för att hämta CHristinas läxa, det hade inget. Och sedan gick jag till lunch. Så de ringde hem till Monica, och hon frågade senare varför. Pratade även med läraren när skolan hade slutat, och hoppas han ändrar det. Känns lite snopet att jag går till saken för jag har perfekt närvarande och så får jag en "icke närvarande" på grund av det! Aja, whatever!

Sedan var det lunch, fysik, history... ja ni vet det valiga tjatet.

Soccer där vi spelade först allihoppa och vi var så många människro så coach Malacare delade upp oss i första och andra laget. Och jag sprang och tyckte jag gjorde bra ifrån mig, haha, och jag svettades i det alldeles för varma vädret.

När det var typ 10 minuter kvar av lektionen så gick jag til couslern igen för att se om de hade någon läxa till Christina, men icka sa nicke. Ingenting.

så jag skyndade mig i mina vackra soccer kläder över hela skolormrådet för att ställa mig och vänta på bussen i typ 10 minuter. Pratade med en kompis och en främlig tills jag såg min buss och skyndade mig för att hinna med den.

Hemma, bytte om och satte mig ute med Monica medans hon BBQ-ade. Det är nämligen JB's födelsedag idag (som rubriken berättar) så vi hade en cook out, med Marissas familj. Det var trevlig, Alessia och Hayley är sådana snälla personer. Annat är det med Ines... Och Monica sa till mig att hon oftast ber mig göra saker för jag gör det "rätt" och det gör inte Ines. Glad att höra! Tror kanske Ines kommer stanna här hela året... jag får väl leva med det. Hon kommer inte hänga efter mig hela året i alla fall! Hon var RIKTIGT oförskämd mot Hayley, Hon försökte rätta Ines då hon uttalade "u" fel, och Ines bara ignorerade henne. Typ 4 gånger! Jag gillar inte riktigt henner personlighet!

Åt massor och Monica och Marissa hade gjort bilar till Jb som tårtor, ska visa er senare. har bilder på kameran men jag orkar inte just nu. Jag målade även mina naglar rosa (utom en som är grön) och med svara blommor på. Om jag orkar tar jag kort och visar er senare.

Imorn har jag test i US history... har inte pluggat ett skit hittills. Ska ta en dusch och sedan läsa igenom mina anteckningar och gå och lägga mig.

Imorn så ska jag ha två ailien öron, vi vet två hästsvansar flätade och upplindade som bollar. Haha, hoppas jag lyckas få till det så det ser bra ut! Just har gått runt med stora glasögon som jag lånar från teater lektionen (någon lämnade dem där, så jag lånar dem...) Och jag känner mig som en söt nörd i dem... haha! Så med dem imorn blir det super bra! Hoppas jag! haha jag tar kort och visar er! (:

Imorn är det en football match och jag och Ines ska gå med cheerleaderna! Det tror jag blir super super kul!!!

Och JB blev jätteglad över viselpipan och football:en jag gav honom i födelsedags present! Glädjer mig att jag hittade något som kommer till användning första dagen.

Jag pratade även i telefon med pappa idag. och i Helgen hoppas jag att internetet fungerar bra så jag kan skypa med alla människor. Saknar er verkligen, och det är så kul att höra era röster, och se era ansikten!

Det blev väldigt osamanhängande här i slutet, det är för att jag är trött och fruktar provet i US History imorn, som sagt så ogillar jag US history starkt!

Ursäkta röran - haha! Nu ska jag ta en dusch och läsa anteckningar.

Puss och Godnatt på er mina fina läsare!



FREDAG:
älskade interntet funkade inte igår heller... Eller det funkade under dagen men under kvällen så bara slutar det. Monica sa precis till mig att en person var här och fixade det idag. Och nu har jag alla pluppar fulla och jag tror det kommer funka bra nu!

Så jag vaknade klockan halv sju av en konstig dröm där det var en person som jag känner som stod och pratade... Och hela det vanliga tjatet igen.

Tog bussen och åt frukost i skolan, det var en ostmacka. Inte så gott. Gick sedan till Engelska där jag fick gå med cheerleaderna och lämna av "lycka till" påsar till senior football:s spelarna. Sedan var det som en vanlig klass, gjorde en sak som vi lämnade in, bla bla bla.

Efter det - som vanligt - hade jag teater. Vi läste 4 minuter och sedan satte de på en film. Och vi åt popcorn. Haha det är så kul att man kan äta i alla klasser här!

Algebra där det kom in en person och skickade iväg läraren till någonstans, för varenda elev misslyckades på 6-weeks-test:et. Haha fail lärande. Nej med Texas vill att de lär av ett program som är jätte komplicerat... Och frågorna är jätte krongliga.

Lunch, och jag och Adela gick och tittade min "inte närvande lektion" från förra dagen, men han hade redan tagit bort den. Så jag är fullt närvarande igen, haha ni förstår vad jag menar, full närvaro.

Fysik- kommer alltid sent till den lektionen, för att de släpper inte iväg oss från maten i tid och det är en lång väg att gå bland massor av personer som går långsamt som sniglar!

Us history, testet flyttat tills på mondag. Ska se till att klara det den här gången. Men fy tusan vad jag ogillar ämnet!

---- Här går det snabbt, inte mycekt att säga om klasserna ----

Sociology, samma som de tidigare dagarna. Kopierade ner anteckningar.

soccer, jag spelade som "sweper" jag har ingen aning om vad det är... ska söka om det så jag kan förstå vad jag faktiskt ska göra!

Sedan var det ett Pep Rally. det tog ganska lång tid. Det var inte så mycket spirit, tror det berodde på att de visste typ att de skulle förlora matchen idag.

Efter det så  åkte vi(jag Ines, Adela och Luchelle - Adelas bästa vän)  till en snabbresturange och åt super god hamburgare! Det var verkligen super gott, och "pommes frites:en" till var super coola och gooda!

Sedan tillbaka till skolan, de gjorde sig iordning och så åkte vi till fotball matchen. Det var som sagt kul! Men inte lika kul för alla var typ nere för vi förlorade. Stort, 9-32 (eller något liknande) Jag hade i alla fall kul. Pratade med cheerleaderna, som är så underbart snälla. Och även med Miss sanchez. Hon puttade in mig i Cheerleader ringen och sa att jag skulle uppleva allt. Och jag sa "Putt me in cheerleader" och hon svarade med att säga till det laget vi spelade emots cheerleader coach att jag ville vara en cheerleader. Ska prata med henne igen senare om det och se om det går över huvud taget. Men det skulle vara så coolt!!! Håll tummarna med mig!

Sedan tog vi bussen hem och Adela släppte av oss här hemma. Och nu sitter jag här.

Jag har tyvärr inga bilder för att jag glömde min kamera i Adela's bil dumt nog! Men miss Sanchez sa att vi är välkomna att gå med henne när vi vill, bara fråga henne. Gillar henne som lärare, hon är snäll. men hon var typ rikitgt förbannad på hela cheerleader gruppen idag. Vet inte riktigt varför. Eller mer irriterad. Jaja, inget viktigt. Hon var snäll emot mig i alla fall.

Imorn vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag tror jag ska gå till JB's football match, vill vara där och stötta honom! (:

Så detta var ett riktigt långt inlägg... synd för er att jag inte hade några bilder.

Och nu ska jag prata med Malin via skype, och sedan gå och lägga mig. Så godnatt allihoppa, ha en bra helg! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0