just out shoppin'

Hejsan allihoppa! Hoppas ni hjar haft en lika bra dag som jag har haft. Det har varit mycket skratt med Monica och JB och jag känner mig mer i familjen nu mera. Triva och jag kommer stanna här hela året. Om inte något hemskt verkligen händer!

Jag vaknade först klockan halv åtta. Vände mig om och kännde någon tungt landa på min ena arm. Hade inte öppnat ögonen än, så jag gjorde det. Gissa vad det var? Nej det var inte en av planeterna jag har i taket. Det var min andra arm. Måste ha sovit super konstigt så den hade somnat helt. För jag kännde den inte allt. Var super rädd att jag skulle bryta den!!! Så jag vågade inte röra mig. Efter ett tag började jag känna den och jag somna som och sov till klockan halv 12. Det jag tänkte på var det pappa berättade för mig något år sedan. Han vaknade upp med armarna fast bakåt över huvudet. Och jag kom inte ihåg hur du löste det, men det skrämde mig!

Gick i alla fall upp klockan 12 och åt fil och flingor. Och sedan klädde jag på mig och samtidigt skypade med världens bästa Clara.

Ungefär klockan 2 åkte vi iväg och åkte runt i affärer lite överallt. Det var super trevligt. Och så åt vi på Diary Queen. Det var mumsigt. Jag åt en sallad med friterad kyckling. Vi åkte till några fler affärer. Och sedn åkte vi hem.

Kastade några bollar med JB (americansk fotboll) Och sedan gick jag in och tittade på shreak och satt med datorn. Skön lazy dag! :)

Jag har även fixat ett nytt simkort! Så nu har jag gratis sms, och jag tror jag har skickat ca 200 idag! Haha jag behövde det verkligen! Och sedan har jag 250 minuter att prata varje månadg. Funderar på att köpa en billig telefon för det andra simokortet då så jag kan använda det för att ringa hem och säga att ni ska logga in på skype. Är lite svårt att komunicera annars. Men imorn så får ni vara REDO FÖR ATT SKYPA MED MIG KLOCKAN 5pm!!!! haha eller ungefär då, på ett eller annat sätt så får ni reda på när jag är vaken.

Jag tror jag ska fråga om jag kan springa några minuter på rullbandet och sedan gå och lägga mig. Jag åkte inte till JB's football's match imorse. De förlorade men JB verkade inte ledsen. Och han verkade haft kul. Och de var redan hemma när jag vaknade up! Behövde sova några timmar! Men jag somnade inte förens klockan 2... jag vet inte varför, men det blir alltid så sent. Den här familjen har ändrat mig, haha!

Nu ska jag vara duktig och springa! Ta en dusch och gå och lägga mig. Ha det bra!
puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Godmorgon kära dotter. Vi är redo kl 5 pm...

Första frosten löven är kristallklart skinande i vackra, röda, bruna,gula färger då solen strålar så vackert på dem idag, Tjusigt. Klar luft att andas också, härligt höstligt.

Madeleine tävlar nu kl 11.00 och Markus ska till Max. Jag sitter och njuter av att skriva till dig och sedan ska jag ta mig an alla DN tidningar jag inte hunnit läsa iveckan. Pappa har varit på tippen med massor av grenar på tomten. Just nu hjälper han farmor och farfar någonstans på vägarna då de fått punktering på bilen..

Du vet Ulrika mitt emot oss i det " rosa huset" hon ska sälja sitt hus så det kommer vara visning på det idag. Ulrika orkar nog inte längre ta hand om ett så stort hus alldeles själv. Jag kan hoppas på en tonårsfamilj som flyttar in.

I fredags träffade jag Klas och Christina Morin. Christina bor ju numera mitt inne i stan på Norr Mälarstand i en jätte fin våning tillsammans med hennes nye man Örjan. Det var stor fest där så vi var inbjudna, Martin var hemma med Markus och jag åkte dit. Klas hälsar liksom Christina (Hanna var inte där. Jag får verkligen längtan efter en lägenhet inne i stan, så mysigt, deras lägenhet låg precis vid vattnet där de ofta går promenader med "Smilla", Klas bor i studentlägenhet och stormtrivs på KTH där han läser hållbarhetslära och så berättade han mycket stolt att han även har en flickvän som pluggar på KTH:

Kram Kram ser fram emot att skypa med dig ikväll.

Mamma -:) ( visst vad kan jag kan..)

2011-10-09 @ 10:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0