måndag gör jag ingenting, fast det är tisdag

Hejsan,
jag kan inte skriva idag, mina fingrar lyder inte vad jag tänker. Jag gillar att jag alltid skriver en liten sak innan jag börjar med skälva dagen. Knasig som jag är.

Så till idag. Vaknad av mig själv vid halv sju. Gick upp tvättade ansiktet, bortstade tänderna, klädde på mig, sminkade mig.. ja ni förstår de vanliga tjatet. Sedan missade vi bussen första vändan, men den kommer alltid tillbaka.

Vi hade Engelska, (jag hoppas vi inte har test i det imorn... då är jag lite körd) Teater där vi har uppspelning av vårt bröllop imorn, önska oss lycka till, vi kommer behöva det! Algebra och sedan var det lunch.

Jag började med att gå till couslern, för att se om jag kunde flyttas till senior. Men de bad min komma tillbaka sista perioden. Så jag gick och tog något at dricka. Vi åt massor av kakor på teatern, mums mums, så jag var inte hungrg över huvud taget. Och maten var inte ens god. Men för att ta något att dricka behöver man ta något  allting. Så jag tog maten också, men det var en kille som frågade om han kunde få min mat, bara på skoj, men jag ville ju inte ha den så han fick den. Haha. Jag pratade även med Kat, och träffade hennes lunch-kompisar. Alltid kul att träffa nya människor för de ställer massor av frågor! Och jag hamnade på kanten av bordet där jag brukar sitta, utanför alla, så det var bara roligt att få komma därifrån, det är inte alls så att jag känner mig utanför eller något. Men jag hamnade där pga. att det kommer fler och fler människor varje dag till vårat bord känns det som... irriterande.

Sedan hade jag fysik, kopierade anteckningar. Sedan var det US History, där vi hade ett minitest som jag tror jag klarade galant. Asså testen här... det är alternativ hela hela tiden. Aldrig ett "riktigt" test. Sedan var det sociology där vi såg klart på flugornas herre, som har det sämsta slutet en film någonsin kan ha. Så dåligt så det inte är sant! Och sedan pratade vi om samhällen. Och han frågade mig om det var mycket bråk i sverige, jag svarade att vad jag visste så var det mycket mer här. Och då sa han att det berodde på att man har rätten till att äga vapen. En lag som jag tycker är väldigt dum!

Sedan var det soccer, och sista lektionen för dagen. Så jag frågade coach Malacara om jag kunde gå till counsler, och det kunde jag. Så jag gick... Men när jag kommer dit så säger det att alla couslers gick precis in till ett möte... så jag gick tillbaka till soccer träningen. Och var med på nästan hela, efter att ha kronglat med nyckar till omklädningsrummet och sådant. Och mina ben har träningsverk efter tygndlyftnings träningen igår. Har fått en jätte trvlig vän i soccer, Sam, hur rolig tjej som helst och vi peppar varandra och säger: "såklart du kan göra det här" till varandra och ger varande *High Fives* hela tiden! Tjejen har en personlighet som verkligen passar mig!

Sedan åkte jag hem i den vanliga bussen och var inne på datorn ett tag och sedan åt massor av mat. Jag var hungrig! Och sedan försökte jag göra läxor men det är tråkigt. Och jag förstår inte fysiken för det är bara massor va konstiga ord! Så jag ska fråga läraren imorn.

Senare åkte vi iväg till Walmart då jag köpte en visselpipa och en football till JB för hans födelsedag som är på torsdag!

Frågade även Monica om att spela soccer på lördag mornar i McAllen, och hon sa ja!! Och att hon och Marissa skulle samordna föreslog jag, för Hayley och Alessia spelar ju också. Hayley har föresten precis färgat sitt hår, har inte sett men hon berättade, så nu är jag typ den enda blonda (föruom en person som det ser helt fake ut på) i hela skolan. Haha. Jag är - och har alltid varit - den ända naturligt blonda det här året.

Imorn har jag soccer practise efter skolan, och hoppas Hayley och Alessia stannar så jag slipper sitta med massor av 14 åringar i bussen som frågar massor av idiotiska frågor!!

Pratade även med Linnéa idag via skype, tills mitt internet dog. Mycket trevligt, haha, vilka ord jag använder! Men glad att höra från tjejen igen! Saknar er alla så mycket!

Men jag lever i min film här. Godnatt världen! ♥

Kommentarer
Postat av: Pappa

Är i Tyskland två dagar. Frukost på hotellet nu. Fick ett email tidigare från EF. Deras erfarenhet är att det är den här perioden som det är mycket hemlängtan och att vi som föräldrar skall hjälpa till och inte Skypa för mycket och så. Du känner nog igen dig.



Härligt att även i Tyskland starta dagen som vanligt med din blogg. Kramar pappa.

2011-10-05 @ 07:38:55
Postat av: Mamma

You are speciell, helt naturligt och blond. Bra odds min Miss Sweden.

Det verkar som det är det populära bordet i matsalen du sitter vid. vet inte rikigt vem som drar..Det kan vara irriterande men visst är det kul att vara populär..

Personligheter som passar en själv som tjejen i soccer teamet gör livet underbart. Njut och fortsätt bonda.

Kram från mamma

Ps) Onsdag morgon 08.53, solig höstdag med klar och frisk luft. Markus på väg till Skavlöten och orienteringsdag.

2011-10-05 @ 09:01:46
Postat av: Linnéa

Haha nej inte fortfarande;) jag körde 30 dagar i våras, sen började jag en ny i måndags och ska hålla mig i tre månade;) är nu på min tredje dag^^<33



Tack för pratstunden igår ;D<33

2011-10-05 @ 15:39:41
URL: http://linneatullbergwordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0