soccer träning i 1 timme, springer 10 meter

Godkväll! (:
ännu en sådan här dag där man tycker att inte mycket har hänt. och så skriver man här och så kommer ALLT ut och det är en hel bunt med saker som hänt, fast man inte täker på det. För mig en helt vanlig dag alltså, fast hur kan det vara valigt då man inte pratar sitt eget språk en enda gång, man träffar inte några släktingar/familj och du är på andra sidan joden!

Min dag i alla fall, åt pannkakor till frukost, men det var inte mackor till lunch. Haha! Sedan så hade jag engelska, gick till counsler, men lämna inte in mina betyg, för jag var snäll att översätta dem för dem! Så vi hade engelsa vikarie, men vi gjorde vårt jobb och pratade, såklart!

Sedan är det alltid teater, mycket teater asså, vi flyttade stolar. Haha, och sedan tittade alla på en film medan jag satt och översatt mina betyg. och sedan var det algebra och då fortsatte jag med betygen och tog anteckningar.

Efter matten var jag ju lunch, så jag gick till counslerna igen och släppte av det. Och jag hoppas att jag nu har alla betyg för att BLI en senior och FÅ ta graduation! Skulle vara så coolt!!!

Så sedan gick vi oh åt, kyckling och tortillja bröd typ.

Fysik då vi hade ett test som jag tror jag kommer få full pott på. Jag förstod när hon förklarade vad hon letade efter, det är massor av svåra ord!

Sedan Us history, där vi hade ett 2 minuters test, men nu var det från person till person, och JAG KLARADE MIN FRÅGA! Blev typ super stolt! haha!

Soliology, när jag kom in så sa läraren "Mikaela vi har väntat på dig" Och jag blev jätte rädd, för han har läskiga ögon när han vill. Men han är en så fin människa, han berättar saker som verkligen är riktigt fina saker att göra! Men i alla fall, slut på mikki-pausen, sp jag gick in i klassrummet och det var en tjej som kom fram till mig och "Mikaela VAD HAR DU GJORT?!?!" och jag fick ännu mer panik. Det stog en security gard där inne! Jag bara, neeeeej nu skickar de hem mig! (nej jag skojjar bara) men rädd blev jag, och när jag blir rädd rodnar jag. Så det var läraren gullig nog att berätta, så jag rodnade ännu mer! MEn det var inte pga mig security guarden var där, phu! Han berättade om lagar och sådant.

Sedan var det soccer, gick bra, men det var så fruktansvärt blåsigt ute idag! Känndes som en svensk sommardag på ljusterö. Ni vet en lagom kall dag då det blåser mycket. Inte för att det var kallt, inte alls. och när jag berättade det så blev alla bara: SERIÖST!?!?! Det är inte ens varmt!!!
Pratade med en annan vakt, och berättade det. Och då så sa han: Jag flyttar dit! Haha jag sa att det blir -20 på vinter, och han ändra sin åsikt!

Stannade även efter skolan för träning, och det var kul i tygdlyftningsrummet, känner att det går bättre! Men uteomhus var det supertråkigt. Jag stod typ på samma plats och gjorde ingenting, typ 10 meter of springning, gick omrking lite hit och dit men det var allt. Och det är som i skolan i sverige ingen kan spela på riktigt. Jag förstår så mycket mer nu än vad jag gjorde innan i alla fall, och jag förstår min possition nu!

En rolig sak var att vi fixade så att jag Hayley och Alessia hamnade i samma lag. Men de flyttade Alessia till det andra för de sa att vi kunde inte vara i samma eftersom vi är alla de bästa försvare. Stolta utbytesstudenter (:

Sedan så bytte vi om och utanförvarning så kom Marissa och plockade upp oss. Eller Hayley och Alessia visste. Men jag följde med hem till dem och åt där. Mat och tårta och kakor. Imorn ska jag sälja kakor åt Alessia för hon tar ett test. Det verkar som om det är ganska lätt att sälja. De är super goda och är super söta, representerar våran skola. Ska bli kul!

Sednare så gick Hayley och Alessia med mig hem och nu ligger jag här på golver och skirver detta. Ska ta och springa på rullbandet nu och sedan ta en dusch och gå och lägga mig!

Så jag säger Godnatt redan nu! Sov sött, och dröm inte så konstigt som jag gör! ♥

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej - Tack för ljuvlig läsning. Bästa bok jag läst någonsin.. så spännande att läsa din levnadsstory i Texas & Mission. Toppen med alla matbeskrivningar - det vatnnas alltid i munnen.

Igår gick jag upp halv 5 och kom hem halv 12 på kvällen. En av två gånger, tror jag det är, som jag inte kommenterar dina inlägg. Önskar egentligen att även den som kommenterar skulle få lägga in bilder.. Men i allafall blev min dag stor. Jag är stolt och glad för i går skrev jag under ett kontrakt som innebär att jag tar dentalverksamheten i Sverige med överraskning och med massor av nyheter som kommer presenteras på mässan i Älvsjö under november. Så kul.

Så om jag hade superenergi igår så har jag varit helt energilös under eftermiddagen idag. Skulle gå runt sjön men blev alldeles darrig i hela kroppen gick hem och åt och sitter nu vid brasan och skriver och börjar få ny energi i kroppen. Så jag njuter vid datorn, tänker och berättar för dig och ser och hör den vackra brasan framför mig.

Kram från din kära mamma

2011-10-19 @ 19:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0