"swedish fish"

Hejsan,
till att börja med, har ni någonsin hört talas om "swedish fish", ett slags godis? Det hade i alla fall inte jag tills idag. Idag visade en av mina klasskamrater i sociology mig dem. Jag har aldrig sett det innan, och jag är från Sverige. Haha, hon hade köpt det på Walmart. Det är ju lite roligt tycker jag! Det var goda, men jag tror inte de kommer från sverige. De påminde mig om de röda godis båtarna som mamma älskar!



Här över ser ni den lilla röda saken precis över där det står "swedish fish". Jag måste köpa detta när vi åker till Walmart nästa gång! (:

Till min dag då...

Började med frukost och sedan engelska som vanligt. Det var inget märkvärdigt med det. Sedan så hade vi teater där hela salen är full med stolar för det har uppträdande denna veckan. Så vi tittade på en film, och det kommer vi göra hela veckan.

Sedan var det matte, och det funkar väl. Alla hatar programmet och det var inte en enda kotte som klarade 6-veckors-testet i min klass.

Sedan var det lunch. Jag åt inte för jag var inte hungig över huvud taget, plus att det var någon konstig biff med någon brun sås på, bara nerslängd på papperstallrik. det såg inte alls gott ut. Men jag åt typ två bröd som jag snodde av Kat. Jag satt med nya personer idag, och det var trevligt, Kat är jättesnäll! Verkligen en härlig tjej! (: hoppas jag kan sitta med henne och hennes "gäng" flera gånger!

Sedan var det Fysik, och trots att jag går super snabbt så kommer jag sent. Det är pga att de släpper inte iväg oss efter lunchen i tid för att gå i ett vimell av människor till våran nästa klass. Sedan var det US history, och jag klarade testet... 

Sociology där vi kopierade mer anteckningar plus år svenska fiskar, haha! Kom precis på att jag har läxa som ska in imorn, ska bara skriva en sida, så jag gör det vid frukosten imorn.

Soccer, det gick inte så bra idag. Imorn stannar jag efter skolan för träning. Ska vi kul! Och på lördag tror jag vi har våran första match.

Kom hem, Ines ignorerade mig när vi gick från bussen. Gick typ en meter framför mig och hon spelar alltid super hög musik! Strunt samma!

Väl hemma så åt jag mackor till middag. För Monica var borta, och det är inte så att jag kommer ställa mig och göra någon riktig middag här... Men det var gott. Älskar osten här, haha! Paketost. 
 
Hayley jag och Alessia skulle egentligen springa, men det blev för sent tyckte Monica. Men sedan kom de och knackade på, och Monica pratade med dem men eftersom jag inte var ombytt så blev det inget.

Jag pluggade även fysik innan, så jag är nästan klar, det jag förstod i alla fall. Och sedan för ungefär en timme sedan (halv tio) så gick jag och power- walk:ade på maskinen i 30 minuter. Svetten rinner och jag är nu trött som tusan.

Ska ta en dusch och sedan hoppa i sängen och sova gott!

För att det var så länge sedan jag faktiskt la in en bild. Ni får ursäkta!

Detta var JB's tårtor. Han fick en liten också som vi delade på. Har alltså inte ätit någon bil! Men är det inte för söta? Moncia och Marissa gjorde dem. Men de gör degen från bakmixar... inte på riktigt alltså. Men Marissa är duktig på att dekorera det är hon verkligen!
Uppe i hörnet, över foliet så ser ni en del av kakan som vi alla åt av. Den är grön och rund, eller var.


Började precis tänka på när vi åke längdsidor i vemdalen bakom ett av husen... Varför vet jag inte.
Saknar er, kan jag inte förneka. Godnatt och puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh jag älskar swedish fish! :D <3

2011-10-11 @ 21:45:29
URL: http://www.tepaus.soclog.com
Postat av: Mamma

Spännande med Swedish Fish. Vet däremot att det är två svenskar som i New York öppnat upp en godis affär med svenskt plock godis... Hur smakade dem tyckte du ??

Vi kopierar dina betyg och skickar imorgon. Imorgon åker jag till Torshälla - jobbar mest med Tandläkarmässan som är i Älvsjö där du och jag gick och tittade på alla gymnasieskolor och kom i kontakt med STS och Ef... Det har också varit en resa tillsammans som vi gjorde att finna fram till och bestämma sig just för EF och allt det som är nu.



Kram Kram - längtar alltid efter dig. Mamma

2011-10-11 @ 23:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0