Palmfest - ja så heter det här också

Godkväll allihoppa!

idag har varit den riktigt bra dag. Det blev ingenting med Kat, men jag jag hade en rolig dag! Jag vaknade ungefär klockan 12 och låg kvar i sängen i ca en halvtimme. Sedan gick jag upp (haha ut sängen och ner till köket) där Monica stod och gjorde pannkakor. Mums mums. Åt fyra stycken plus ägg. Måste sluta överäta, men det är så himla gott!!! 

Sedan så gick jag up, bytte om och under tiden skypade med Emma. Vi hade mycket att prata om och det var välridgt trevligt!!! saknar den tjejen väldigt mycket! Enda saken jag längtar efter hemma är alla mina vänner och min familj. Men utöver det så vill jag inte åka härifrån!

Ungefär vid 4 - halv fyra åkte vi härifrån och lämnade Christina på hennes jobb och sedan åkte vi till palmfest:en. Det heter så här också, det är inte omgjort till svenska.

Det var rikitgt trevligt där. Vi gick runt och tittade på saker och pratade med människor. Jag har lite bilder. inte mycket hände men det var mycket trevligt! :)


Jag träffade Gustav. Och även hand vovve . Godie eller något - och han gjorde "ring mig" tecknet till oss! hahahhahaaahh!


Ser ni mig eller? Skulle ha tagit kort från sidan , näsan är typ 30 cm lång!


Det blev lite bilder på bara mig. Haha, försökte få med JB i bilden, men han ville inte.


De hade en bilutställning. Detta är min nya bil!! den är lila!!!! :D

hajarnas bil! det ser ut som en haj, är det inte super coolt?

Min andra nya bil!

Vi träffade en polic officer, imorn ska vi tittade efter border patroll. För det är alltid läskiga när vi åker förbi och: Du är inte härifrån. nejmen är jag inte, det visste jag inte?!?!? Men de hade lämnat när vi kom tillbaka. Kan inte lägg upp bild på det, för han sa att jag inte kunde poblicera det på fb, så jag vågar inte göra det här heller :P


De hade en häst show också. Det var coolt, men jag tycker så sund om hästarna. De gick med öronen bakot och hade skräck i ögonen. Och det gjorde saker med dem som verkligen inte är bra för deras fötter och ben. Stackars hästar. Och sedan så var musiken jättehög och en person som pratade sa att det var därför hästarna gillade det. Hästar gillar inte musik.


Och jag såg hur ihoptryckta hästarna var och hur de måste vara behandlade för de vågade ju inte göra någonting emot det. Stackars hästar!


Och sist men absolut inte minst. Denna köpte jag för 8 dollar. Det är som de bollarna vi åt på Kreta, som vi fick gratis på den resturangen (haha bara min familj vet) med florsocker, kanel, grädde och syltsak på. Det var mums mums men MYCKET onyttigt!! Men det är america det, går liksom inte att komma iväg från det, tyvärr.

Det var typ allt. Det fanns mycket fina armband att köpa, och jag tror jag ska köpta ett om vi åker dit imorn. Christina vill dit, hon jobbade idag. Jag ska leta efter borderpatrull personerna och sedan titta efter ett vackert armband!!

Nu ska jag sova, för jag är trött! Godnatt och jag ser fram emot frukost imorn, för det är mums mums! Och jag har nu varit i Texas någon dag mer än 2 månader, förstår ni hur snabbt tiden går, och jag fasar för hur snabbt det kommer gå fram till januari med homecoming, halloween, thanksgiving, jul och allt. I alla fall. jag har fortfarande inte insett att jag är i america, jag lever i en film. Min saga ska fortsätta imorn, efter min skönhets sömn. Hahha gud vad jag blev dramatisk Ha en bra dag!! ♥


Kommentarer
Postat av: Pappa

Än en gång. Du verkar varje vecka få vara med om massor av nytt och spännande saker. Måste vara underbart.



I Sverige har det varit en jättevarm 1 oktober. Nu ska det egentligen vara höstkallt men är 20 grader. Skjorta och kortärmat.



Kram pappa

2011-10-02 @ 13:52:19
Postat av: Mamma

Underbart vackra bilder på dig och det du är med om. Just hemkomna från Urban och soppmiddag då han fyller 49 år idag.

Alla därifrån hälsar, Morfar hälsar liksom Lisa Knutsdotter som jag träffade igår och hoppas du har det bra med allt du är med om.

Idag har jag lyssnat på mitt favorit radioprogram.., P1..., som hade ett reportage om Texas guvenör Rick Perry, som är konservativ och vill bli nästa president i USA. Han kommer från en bondgård i västra Texas med utedass, har gärna cowboy skor och står bredbent och håller sina tal med bred Texas dialekt som är mycket uppskattat. Han pratar om ett framgångsrikt Texas där folk i ett krisigt USA får arbete, 4 av 10 får jobb och det är mer än 1 miljon jobbtillfällen. Männsikor flyttar tydligen från hela USA för jobbens skull och att det är en frihet att bo i Texas.

I Sverige hör vi säkert 100 gånger mer om USA än vad USA någonsin hör om Sverige.

Är så trygg som mamma då jag förstår att du har det bra där du är och finner glädje i allt du är med om min kära dotter.

Kram Mamma

2011-10-02 @ 19:56:21
Postat av: Madeleine

Jag har prov i geografi på tisdag. Mitt första prov i Bergtorp. Dockan har tyvärr avlivats på stallet. Hon fick jätte jätte hög feber. Jag har varit på en voltige kurs idag. Vi var fyra personer och vi fick galoppera på Nogger och jag galopperade med en hand och en fick stå på ryggen med händerna rakt ut.

Puss Madeleine<3

2011-10-02 @ 20:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0