Beach Party

Hejsan allihoppa!

Hoppas det är bra. Jag har haft den bästa veckan under hela min vistelse i Texas. Jag berättade ju om football matchen som var det bästa på hela veckan.

Idag och igår då. Jag vaknade upp vid typ 9 för Monica sa att vi skulle komma iväg tidigt. Men Monica knackade inte på min dörr förens klockan 11 eller något. Och vi lämnade inte förens klockan halv 2-2. Kommer inte riktigt ihåg. Men vi kom fram runt halv fyra. Då vi stannade och plockade upp två andra. Så det var Monica och hennes kompis. Kompisens 16 åring (fast hon såg ut som 12) och sedan jag, Ines och JB i baksätet. Det var trångt vill jag lova. Och inga säkerhetsbälten var möjliga att använda. Ibland undrar jag hur hon tänker.

Vi gjorde ett stopp på Bob's World. Vi gick inte in, men vi shoppade sovernirer. Köpte en uggla och en fisk gjord av snäckor. Super söta. Och sedan en nyckelring med en boot, cowboy hat och två andra saker. Super söt!


Titta den här spegeln. JAG VILL HA! tror ni det är möjligt att ta med sig en sådan här hem till Sverige? HOPPAS HOPPAS HOPPAS! haha kommer aldrig göra, men önskar verkligen. SUPER FIN! ska ha en sådan i mitt badrum när jag flyttar ut. Jag älskar snäckor!!!
Bob's world var coolt för det var massor av super stora varelser, som King Kong och den här dinosaurien.
eller dessa fiskar.

Vi gjorde några till stop på vägen, och tillslut kom vi fram. Och vi hoppade i vattnet för ca en halvtimme. Monicas kompis sa att det är ganska kallt i början, men man vänjer sig vid det. Haha, det var typ så varmt som det under 1 dag på hela sommaren när vi är på Ljusterö. Det var inte kallt över huvud taget. Och även på kvällen när vi doppade fötterna var det inte kallt. Det var bara lite mer ”kallare”…

När jag gick upp hade de ”satt upp” tältet, halvt. Det var så att Monica hade inga pinnar som håller upp tältet. VI satta upp regnskyddet i mitten av utsidan och drog det genom takfönstret på bilden. Vilket äventyr tänkte jag over and over again. Mamma ditt favoritord!

Japp vi sov så här, VILKET ÄVENTYR!

Sedan förstökte vi få igång grillen. Ja-a ni det var inte det lättaste. Haha efter ett tag så fick vi igång den i alla fall och Monica grillade hamurgare på en liten BBQ-pit. (vet inte ordet på svenska, men en miniliten grill).
Det var mums, mums. Och sedan gjorde vi SMORSE!!! Det är bland det godaste jag någonsin har ätit!!! YUMMIE!!!


Det är krackers (typ kex, dessa honungssmak) och sedan grillad marsmellow och choklad. MUMS jag ska såååå göra detta till er hemma --- om typ ett år. DET ÄR super ultra mega gott!!!! ♥


här grillar vi på bra :)

Sedan lärde vi oss shuffeling - de gör faktiskt det när den låten kommer. Jag ska så lära mig det. Är på bättringsvägen i alla fall!!! Och grävde hål i sanden och satt och pratade. Det var super mysigt och Monica skrattade åt mina skämt och vi hade det super trevligt! :) Känns verkligen som om jag kan stanna här hela året ut!

Och så begravde vi Ines, Jb och Christina (Monicas väns dotter)

Hahah jag är nu pro på att begrava folk för gjorde det om och om igen. Så jag vet nu vad jag ska jobba med i framtiden!!! hahah nej jag skojjar bara. Vil verkligen inte begrava personer!! speciellt inte om de är levande!
Natti natti var det senare. Efter att jag hade skrivit privatsaker i min dagbok. Skrev 10 sidor eller något sånt. Kanske ännu mer. Om saker hon hade hänt den senaste veckan då jag inte haft tid. Mycker tankar har jag, och jag har inte någon Clara här som kan lyssna på allt jag har på hjärtat.

Jag sov i mina 4 tröjor och leggings och pyamas byxor och tre par strumpor. Det var inte kallt, men jag ville vara varm och inte beghöva gå upp och ta på mig mer kläder. Sov längst in i tältet. Och så hade jag bara ett lakan över mig. Och vi hade inte regn skyddet över så det blåste rätt igenom. Men fortfarande INTE KALLT! Helt galet!!!

Det är inte jättebäkvämt att sova rätt på hård sand, men jag sov bra och jag är inte super trött just nu. Monica sov bara två timmar för bilen dog... Haha. VIlket äventyr. Det var någon som hade sladdar med sig så vi fick igång den på morgonen. Och det var en polibil som var på stranden hela natten. Det var inte bara vi som campade så att säga. Men ingen störde oss över huvud taget. Men känndes tryggt med polisen där!

På morgonen var det väl inte så jättekul... Monicas vän blev sjuk. Tror hon drack för mycket kvällen innan. Så jag tror hon kräktes innan vi åkte. Jag sat intryggt bakom Monica med min tjocktröja och öronsnäckorna på nästan högsta volym. Så jag vet inte om någonsting hände i bilen eller inte. Vi stannade efter ett stop och hon öppnade dörren men jag tittade inte dit över huvud taget. Jag klarade det. Usch vad jag tycker sådant där är jobbigt. Det är hemskt. Men jag pratade med Monica om det innan vi satte oss i bilen... Och det känndes bra att hon visste varför jag betedde mig underligt.

Vi stannade vid "THE OUTLET" wiiiihoooooo! Köpte inte mycket, men riktigt fina saker. Haha två par läder converse. Och killen i affären skrattade åt mig för jag sa att jag kände mig som ett träd i mina nya bruna :) Han hade aldrig hört det förut. Och han berättade även att det hade varit två svenska tjejer där dagen innan. Typ också utbytesstudenter, men eftersom det var 2 svenska tjejer så vet jag inte... Lite konstigt tycker jag.

SUPER FINA!!! :D och de var bara 105 tillsammans. Ett par läder converse i sverige kostar runt 150 dollar! Europeare vet hur man shoppar! (berättar senare)

Åt ett äpple med hung runt och marshmeallows och nötter och saker. Super gott!! haha mycket sötsaker och inte någon riktig mat för mig inte... haha.  
Sedan fortsätte vi våran resa hemåt. Och det var nu hon öppnade dörren...

Efter vi släppt av dem åkte vi till någon mat affär och tittade på halloween prylar. Jag vill vara en ängel på haloween! :D Med glorian och stora vingar och en vit korsett och en söt fluffig kjol! :) Huset vårat är redan lite dekorerat men Monica säger att hon inte alls är klar. Och vi ska typ ha ett "hunted house" där barnen kommer in och blir skrämda. Ska såååå lungt gå Bus och Godis! :) haha hej jag är 10 igen. Nej men man gör det här typ i min ålder också. Det är super coolt!

Vi åkte även til Academy - sport affär där jag köpte shorts för soccer, jag kommer bli svart som natten om jag ska spela så köpte kortare (som alla andra har) så min bränna i alla fall inte är super super super ful! haha. Men nej jag blir inte brun över huvud taget, blir röd-rosa som en gris!

Efter några minuter hemma kom en annan IEC som skulle cheka up husen typ. Hon var super trevlig och vi satt och pratade om hennes studenter och sverige. hon hade haft en svensk kille. Och så sa hon att det var super kul att shoppa med europeare (hur skriver man det) för vi är super duktiga på att shoppa. Haha soooo true! Speciellt att shoppa prom dresses. Längtar! ska ha min prinsess klänning til homecoming, fastän det mer är coctail och korta klänningar. Står ut så mycket ändå så det spelar väl ingen roll. Men fick hennes nummer och FB adress så ska adda henne. Och hon fick den lilla boken om Sverige. För hon sa att alla hennes kids som hon hjälper vill hon att de ska skicka hennes något. Och hon var en sådan person som jag verkligen ville ge en present till.

Och sedan öppnade jag en present för mig själv. Boken om alltmöjligt om Sveirge. Den är min och den ska jag ta med till skolan. Gav den dock till Monica idag för att hon skulle se, men jag får tillbaka den.

Viki, IEC:n sa att jag var mer öppen än Ines. Och Monica sa att jag har verkligen blivit "bättre" efter vårat prat. Och det känns verkligen bättre. Känns super så att säga. Och hon sa att jag ghav bra kramar, haha. Hon gav riktigt bra kramar, äntligen en person som kan kramas liksom... haha, hon var nästan lika lång som mig och hade bott typ lite övrallt i America och tagit del av många olika culturer.

Jag var ute och sprnag också, under typ 10-15 minuter, men det var super tråkigt eftersom jag hade ingen musik, för min mobil var död. Så jag gick in igen. Jag har fotbolls träning efter skolan imorn. Packa:
1-solkräm
2- jogging skor för viktlyftar rummet
3- kläder
4- mjukisbyxor för efter (hatar att sätta på mig super tighta jeans när man är helt svettig.
haha nu vet ni. Det var väl super intressant.

Och jag måste säga att miss sweden inte är så o-polulär. Är borta ett dygn, och min facebook bombaderas. Haha.

Nu ska jag duscha, städa upp i mitt rum lite granna och sedan göra (kanske, gör det under frukosten istället tror jag) en läxa och sedan gå och lägga mig! Trött mikaela imorn. haha.

DETTA HAR VARIT DEN BÄSTA VECKAN I TEXAS SO FAR.
Gognatt, och jag lever livet ljust nu! :) ♥

Kommentarer
Postat av: Mamma

... Äventyr... Må jag säga!.

Första gången på en beach i tält direkt på stranden. Vilken upplevelse.

Så fantastiskt bra att du berättar för Monica-öppenhet är alltid det bästa och nu vet hon om det för alltid. Jag tror du har fått detta sedan du var riktig liten och det bara finns där som ett obehag för dig i dessa situationer utan att riktigt kunna ta på det vad som är vad. Någon gång hoppas jag det släpper för dig ( när du minst antar..)

Att ge är givande, det både till sig själv och till andra. Förstår att du njuter av böckerna om Sverige. Och bra material inför skoljobbet.

Underbart att du verkligen känner dig så glad och att det kom sig av ert viktiga och öppna samtal för en vecka sedan.

Leva livet - Njut i livet är ljuvligt. Kram mamma

2011-09-26 @ 07:52:45
Postat av: Sara

Puffe! börjar nästan gråta när jag läser din blogg, du har det så otroligt bra och trivs och skaffar nya vänner och mår bra! du verkar vara så otroligt glad oxå :) jag älskar dig puffe <3

2011-10-01 @ 19:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0