fredag

Hej,
jag känner mig som min dator just nu... super seg och trött. Så ska snabbt skiva till er och sedan gå och lägga mig.

Vetni? Jag ska FÅ en ny dator! hihi! Jag ska göra någonting (tror det är något om matte) under 20 timmar på två veckor. De kommer och lämnar av en dator, och allt material och om jag gör mina 20 timmar under två veckor så får jag behålla datorn. Och det var något mer, och jag tror det är en iphone! Någon telefon sak i alla fall, så de kunde hålla kontakt! Jag har velat ha en Iphone under 2 års tid nu! Håll tummarna med mig att det är en iphone, kommer hoppa upp i taket av lycka om det är det. Och jag behöver inte betala någonting för det här!!! UNDERBART!

Dagen har varit ett vanlig dag. Alla är sååååååå snälla fortfarande och jättetrevliga och frågar mig massor av frågor! Love it!

Jag hade typ "håltimme" under teatern för 10-klassarna skulle på ett informations möte, som jag senare gick på. Och då gick vi till biblioteket. Där vi svarade på quiz:et om böcker, och om man svarar på tillräkligt många quizer om böcker man har läst, och får upp till 1 milljon sidor är man med i "milljon klubben" och de gör något roligt... typ. Jag vet inte, men det skulle väll vara kul? Jag älskar ju att läsa, så när jag har tid får jag väll gå till biblioteket och svara på några frågor :)

Sedan tog vi ett test på engelskan. Läsförståelse/förståelse av passa in ord i svåra och komplicerade meningar. Det var svårt, för jag hade inte hört hälften av svars altenativen!

Har ätit massor idag. Bara en kort notation.

Sedan vet jag inte riktigt mer vad jag har gjort. Inget speciellt. När jag kom hem försökte jag göra min fysik läxa, men det tar evigheter för jag förstår inte orden... Och så har jag tittat igenom nästan alla av min 15000 bilder på den här datorn! Fattar ni vad mycket bilder det är? helt sjukt! Och det är bara under ca ett och ett halft år!!!

Imorn tror jag vi ska åka till et zoo i brownsvill (där min andra placering var)... De firar jubeleum typ, så det kostar bara 1 dollar, EN DOLLAR!!! (7 svenska kronor) att gå in. Och typ maten är gratis och allt. Ska bli kul! det är bara två timmars bikfärd dit.

Och på tisdag ska jag till doktorn för att fylla i något papper så jag kan idrotta, och jag ska - har bestämmt mig nu - vara med i basketlaget. Pratade med coachen idag, och nu verkar han vara inne på spåren att jag är med. Kanska ska vara med i spring laget också. Har en kompis osm är med i både spring och cheerleading, så vi får se! :)

Mer vet jag inte vad jag ska säga.  jo, --- om 5 DAGAR KOMMER INES, den andra utbytes studenten!!! Har skickat några email med henne, och hon verkar snäll!!! håller tummarna för attt detta funkar! :) ---

nu ska jag gå och lägga mig och drömma så sött om min iphone som (jag hoppas) jag kommer att få!!! SKULLE VARA SÅ UNDERBART!!!!

puss och kram, och ha en bra helg allesammans! <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Dear Miss Sweden,

underbart med alla trevliga studenter du har och Lycka till med både dator och telefon projekt. Vilken grej..

Hoppas mycket med dig om att den Österrikiska tjejen är toppen trevlig och så får du en springkompis säkerligen direkt från hemmet. Du hinner med allt du vill, basket, spring och kanske även cheerleader programmmet...

Brownswill låter som en spännande utflykt och intressant med tanke på att der var ditt andra alternativ. Vår spännande utlfykt blev till Dyvik där vi top upp båten, spikade på altanen, åt lunch och fixade i mitt arbetshus. Strålande vackert väder hos oss. God kväll Kram mamma

2011-09-03 @ 21:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0