happy happt day?

Hejsan allihoppa,
jag kom hem från skolan och läste komentaren från pappa, som önskade att rubriken skulle vara "happy happy day" Men jag kan inte säga 100% att det är en happy happy day. Det är saker jag inte kan berätta här på bloggen. Men jag känner mig fortfarande inte som hemma och det är väl största andledningen.

Men från klockan 8am - 4pm har det varit en SUPER HAPPY HAPPY DAY! Så därför får det stå som rubrik ändå. För det här har varit en av de bästa dagarna i skolan! Helt underbar!

Föst var det engelska, men jag tror pga. av all den äckliga maten blir min hjälna helt mos!

JUSTE tillbakablick eller något - til frukost åt jag den äckligaste mackan någonsin!!! Det var rostat uppvärmt bröd med äcklig ost i mitten. Förfärligt, men eftersom jag visste att jag skulle missa lunchen så tryckte jag i mig den. Men jag trodde inte man kunde misslyckas med att värma en ost macka?

Sedan var det teater, då vi ritade personer. Gjorde Docktor och Pirat, och min pirat var super cool! Ville ta med den och sätta upp på väggen här.

Sedan var det algebra, det funkar.

Sedan var det lunch... och jag och Adela gick till coulsern, men de bad mig komma tillbaka under 7 perioden då det var den klassen jag ville byta. Så vi gick tillbaka till lunchen, köpte en glass (adela tvingade mig att jag inte fick betala... igen!) Jag har köpt glass till henne, precis som jag lovade. Men hon är verkligen hur snäll som helst! Sedan gick vi tillbaka till lunchen och satt med hela gänget. Det var de bästa under hela dagen. Haha har nu bjudit in alla att komma till min gradution i Sverige... vi får väl se hur många som verkligen kommer! Det är rikigt dyrt att flyga, och de flesta här har inte varit utanför Texas.

Men det var många skratt. Och jag berättade om hur jag kom hit: Jag tog min cykel, och det är så jobbigt att cykla under vattnet, och jag var nära på attt dö för jag kunde inte hålla andan tillräkligt länge. Hahah alla skrattade i alla fall!

Ines satt i andra änden av bodet, hon hade haft en hittills bra dag. Är lite rädd att hon bara ska följa mig, och att hon inte får några egna vänner. Men det är säkert bara mina tvivel som vanligt. Hon gick tidigare för att hitta till hennes klass. Och Adela ska spara pengar och komma och besöka mig i Sverige! Som sagts, hur gullig tjej som helst!

Sedan var det Fysik, och läraren skrev frustrerat på oss igen. och visade oss massa statestik om att La Joya inte är ett bra område, det är bara 60 % som faktiskt tar studenten från high school (12 klass). Och det är bara 20 % eller något sånt av alla de vuxna som har gått på collage. Det är förfärliga siffror!!! Nu sitter jag med läxa från den klassen. Läser och tar anteckningar, ska ha test på det här imorn. Går säkert bra.

Till ett test till det andra. Troligtvis så misslyckades jag med det här testet också... Och det suger, men jag bryr mig inte nu. Har andra saker att tänka på. Min lärare kom fram till mig i början va lektionen och sa att jag nästan gjorde så han började gråta igår, hemska film. Jag tycker så otroligt synd om människorna!!!

SEDAN gick jag til min cooking class, fick ett korridorspass och gick till coulsern. Satt och väntade i ca 20 minuter eller något, sedan fick jag komma in och prata med någon. Han var jätte trevlig, frågade frågor om sverige och så frågade han typ 10 gånger om jag ville ta spanska eller fashion design. Vill jag verkligen inte.

Det slutade med att jag nu har istället för cooking sociology - lär sig om hur människan beter sig och varför vi gör som vi gör mot andra människor. Nästa semester så ska jag ha phychology - som är hur hjärnan funkar. Och istället för min PE klass så tar jag nu fotboll - ja riktig svensk fotboll. Det är utomhus så jag kommer dööööö! hahah nej jag ska klara det här! Funderar även på att vara med i cross country. För fotbolls träningen är bara två dagar i veckan. Och jag har inget problem med att springa lite. jag har faktiskt börjat gilla det väldigt mycket!

Coachen är super cool också, det lilla vi pratade. Vi pratade lite efter och jag tror detta blir kul! Alla tjejer blev typ super glada att jag började, så nu skaffar vi vänner!!! Wihiooo! Gud vad jag är töntig! Jag har vänner!

Var inte med idag, så satt under i skuggan av en lamp stolpe, allihoppa som inte var med. Pratade med killarnas fotbolls coach (inte amrikansk, vanlig) han hade varit och spelat fotboll i Sverige finland och norge. Det var lite coolt. Men han var riktigt trevlig hand med. Som alla andra.

Sedan satte vi oss på skolbussen och åkte hem... thats all. Hemma har jag suttit på mitt rum och gjort läxor och chattat med några människor från Camp. Och sedan har jag ätit mat. Det är allt.

Kanska ska ut och gå med Hayley och Alessia. Om det någonsin blir klara med deras ätande. Haha. De äter som en hel familj varje dag... avensjuk? Japp! Idag åt vi som en familj. Men känner mig fortfarande utanför. Och jag har varit här två månader.

Håll tummarna för att det blir av, men det tror jag inte. Och sedan håll tummarna för att jag får spela imorn, glad att jag är klar med alla mina gröna papper som tillåter än att spela. Juste de har en vattensak så man kan dricka. Så jag inte svimmar! Haha! Det är dödligt varmt ute. och coachens ben är ganska - nästan svara - bruna.

Jag kan sitta och skriva förevigt. Till exempel så var det en annan skolbuss idag. Det var en sådan där cool, ni det med framdelen, den här morgonen. Och busschaförer behövde öppna och stänga dörren själv. Det var bara på morgonen. När vi åkte hem så var det den valiga tråkiga bussen med platt framdel. Jag tror inte ens busschaförern kan prata engelska. Hon säger bara "good morning" och "bye" resten pratar hon spanska. Till exempel första dagen så sa hon till Christina vilken tid hon skulle komma och plocka upp oss nästa morgon.

Har troligtvis berättat om bussen innna, men nu fick ni en repris.

Berättade jag att coulsern jag pratade med tyckte jag var rolig/lustig? haha han sa det på ett bra sätt. Han var cool. Och jag sa att om jag behövde ändra något (för denna veckan är ABSOLUT sista veckan att byta). Men om det är så att jag inte trivs så kommer jag tillbaka storgråtande så han får ändra till mig. Just nu är jag bra på att gråta.

Det blev ingen power walk. Ska ta en snabb dusch och sedan gå och lägga mig. Jag kan i alla fall gå och lägga mig klockan 10 idag! Är så fruktansvärt trött!

God natt, och ha en bra dag läsande mitt tråkiga inlägg. (: <3


Kommentarer
Postat av: mamma

Humorn är ett underbart redskap att använda sig av i alla lägen och när du ser att det går hem är det ju ännu underbarare. Härligt.

Att känna sig hemma ger trygghet och den hemma känsla du vill ha verkar inte familjen ha - har du kommit på varför eller tror du att du vet vilken anledning det kan vara som gör att dem inte har det hos sig ?

Äntligen får jag läsa dina blogg inlägg, i Tyskland kan jag inte ta upp varken telefon eller mail meddelande.

Jag pratar gärna med dig om allt annat du skrivit i dina inlägg så jag ringer dig, eller om du hinner före, så tar vi samtalen om tanddrömmar och allt annat som är på gång. Kram min älskade dotter

2011-09-14 @ 17:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0