idag och igår

Hejsan,

Jag ska berätta för er om min dag idag, som alltid eller vad säger ni? Detta är som min dagbok. Jag vill när jag kommer hem skriva ut vartenda inlägg på papper!!! Spara i en bok! Bara så ni vet – mamma och pappa vi har mycket att skriva ut när jag kommer hem… haha!

Jadå, vad har hänt idag? Jo det vet ju faktiskt bara jag. (eller bara jag av er som läser den här bloggen.) Så vi hade engelska där vi hade vikarie, men jag jobbade flitigt på med projektet vi håller på med, så ska bara färglägga och lite sådant, ska försöka ta ett kort om jag blir klar imorn och visa er.

Teatern gjorde vi typ Yoga, fett kul! Like like like!

Sedan hade vi algebra där vi gick igenom något tråkigt… och sedan var det lunch. Jag och en annan kille gick till ”office” (kommer inte på namnet på svenska), vad knasigt!!! Han skulle byta en klass, men behövde skriva en ”essay” för att säga varför han skulle byta… (HAHA, ni får stå ut att läsa sådant här, jag vet att ni inte bryr er). Sedan gick vi och åt lunch. Gissa vad det var? Haha! Det var brunt rostbröd med 5 skivor skinka och en skiva ost. Och till det min standard ”fat free choklad milk” haha! De andra åt chips till, men det känns inte riktigt rätt, och speciellt när jag vet att jag inte gillar dem så mycket.

Berättade jag att vi äter frukost i skolan? Idag var det i alla fall mini pannkakor (typ plättar). Haha, det var liksom tvärt om idag, på morgonen var det ”lunch” för oss hemma i sverige, och till lunch var det frukost! Hahahaha! Det är roligt hur de äter här!

Sedan hade jag fysik, us history, cooking (skrev av några frågor på papper, svara inte ens på dem!) och till sist PE, där vi var ute och sprang och gjorde ben övningar. Det är rikitgt tråkigt, ska föröka byta den klassen. Men jag har två jättetrevliga tjejer i den klassen som jag verkligen kan klassa som mina kompisar nu!

Asså vilka tankebanor jag har, skulle aldrig kunna läsa min egen blogg, så förvirrande!!!

När jag kom hem så lät min mage super duper ultra mycket. Är det vekligen inte farligt? Det är som om jag har massor av luft i magen som hoppar? Det är läskigt!

Men jag åt jättemycket mat, så jag känner mig jätteuppsväld! Usch hatar den kännslan! Och som toppen över i så åt jag precis en glass och ett plommon. Inte smart. Och det är för sent för att springa… ska fråga om jag kan få springa på maskinen istället… Känner verkligen att jag behöver det…

Efter middagen så tog jag mig i alla fall en promenad, solen bränner mina redan halvt röda armar och hunden flåsar som en galning efter 10 minuter utomhus. Han var en duktig hund, när han var alldeles för trött för att fortsätta gå. Haha! Men han älskar att ta promenader. Tänk er att han har bara tagit två, och det är med mig… Han är en inomhus hund, och mest i sin bur ( för han har för långa naglar säger Monica…)

Och det är som om ALLA i hela skolan blir sjuka nu, jättemånga lärare, och eleverna går och snörvlar hela tiden. Jag har mitt löfte – JAG SKA INTE BLI SJUK UNDER DET HÄR ÅRET, INTE ÖVER HUVUD TAGET!!! Om jag har gett mig in på något så slutar jag inte mitt i det. Ska ta med äpple n till skolan varje dag, det håller än frisk!

Jag har tyvärr inte några bilder till er, för att jag har inte använt kameran min. Kommer imorn förhoppningsvis.

Och juste. Ines första flyg blev typ inställd eller försenat, så hon kommer inte förens imorn. Hoppas hon kommer under kvällen så jag kan vara med och träffa henne. Eller att Monica plockar upp mig från skolan så jag får vara med och välkomna henne! Som jag redan sagt, så verkar hon super trevlig! Hoppas allt går bra och vi trivs allihopa och att hon stannar här under hela året! :D

Juste vill berätta en rolig sak, kom fram en kille, när jag gick mot bussen. Pratade med honom vid frukost för första gången idag. Och han bara: vad är ditt namn? Och sedan började babbla på om att Ines var en ”gangster” och att Hayley och Alessia redan hade träffat henne. Att de hade varit i Corpus och mött upp henne förra veckan. Haha, det var två pojkar (en svenk och en tysk) (berättade jag inte om det här?) som kom och ska bo i Corpus (portland, bara 20 minuter ifrån corpus), och jag kommer troligtvis aldrig träffa dem! Haha!

Efter jag hade föklarat, han verkade fortfarande vara lite vilse, så frågade jag för tredje gånger om hans namn. Det är Hector om ni bryr er. Och han har en tvilling bror som heter Victor (det ät fett kul att de är så lika namn, och det ser Precis PRECIS ut som varandra!). Identiska!

Och sedan frågade han efter mitt namn, haha. (jag vet att jag egentligen inte skulle ha hoppat ner en rad, men det blev more effectful med identiska då… haha)

Tänk er att här tog jag en paus på massa sekunder och gick ut och speed walked med Alessia och Hayley. Mysigt, de är väl de ända här jag verkligen kan prata med så.

Internetet funkar inte… det suger verkligen! Nu ska jag ta en dusch och sedan försöka sätta in det är i bloggen och publicera (Skriver på ett world dokument.) Men kommer inte funka. Måste plugga lite fysik ord också som vi troligtvis har en quiz på imorn…

God natt alla mina underbaringar <3

Kom på en annan sak… Jag har inte kramat en person som är längre än mig sedan jag lämnade campet. Det suger, och pappa jag saknar verkligen dina kramar! Hos dig är jag trygg.





Eftersom internetet inte funkade igår så får ni två dagar i ett. Som jag säkert har skrivit...

Till idag:
Jag gick i skolan, nähä?

juste läste i min dagbok innan jag gick och la mig, om tomhetskänslan som var inom mig när jag lämnade er, min älskade familj, på flygplatsen... Jag har aldrig kännt mig så TOM innombord förut. Och kommer troligvis aldrig göra! Drömmde om deta och det gjorde inte direkt min dag lättare...

Hade engelska där vi gjorde våra egna reklamer... blev inget kort. Och sedan teater där vi ritade ännu mer. Haha! Och sedan var det algebra där vi jobbade typ och gjorde saker som är lite krongliga...

Sedan var det lunch, och det är typ pizza. och detta får vi en gång i veckan. Haha och alla tycker det är hur konstigt som helst att jag inte äter chips til vardags. Hade en jättebra lunch.

Och sedan var det fysik och US. history (SOM JAG HAR TEST PÅ IMORN OCH JAG MÅSTE PLUGGA... skriver mer längre ner) Och sedan hade jag cooking där vi hade ett test som gick bra. I början såg jag inte att det fanns svarsalternativ men gjorde det på typ 3 minuter. Easy Peasy. Sedan var det PE, som jag troligtvis ska byta till trackng (springning!!!)

Sedan åkte vi hem och snabbt iväg igen för att åka och lämna av christina til hennes jobb och sedan åkte vi och shoppade lite (köpte inget, var typ prylar till hemet ställe) Och sedan till flygplatsen. Ines flyg var sent en timme. Berättade jag att hennes första eller något var sent så hon behövde sova i tyskland... Och har nu varit uppe i 24 timmar. Ganska trött är man då... Som med mig när jag kom från camp... hade bara sovit lite smått på flyget i jätteskön ställning och varit upp nästan två dygn!!!

Men hon verkar jätte trevlig så det här blir säkert bra! Tyvärr har hon typ någon skada i benet... så det belv ingen spring kompis för min del.

Sedan här hemma grillade vi ute, så vi var ute tills klockan halv 11, tillsammans med alessia och Hayley och den familjen. Har ätit sååååååå mycket!!! tar och springer länge imorn!!! Bheöver det, och min mage mår inte rikitgt som den ska, den är jätteuppsvälld och dumheter! usch!

Imorn har jag test i US. History. Usch och fy. Måste lära mig de 13 colonierna och vem som hittade dem, vilket årtal och av vilket skäl! USCH OCH FY TUSAN! Och massor av mer. Fick reda på det idag och -för plugga ihjäl sig - mikaela så ät det mycket som måste göras. Och klockan är halv 12. kommer vara uppe två timmar till, åtminstonde. Sover igen det under helgen!

Jah har haft en bra dag, förutom att jag har haft lite hämlängtan hela dagen, pga min dröm. Min dag har inte varit svår på något sätt men lite kronglig och sånt. Kom en minut sent till fysiken ockås... skit!

bilder kommer någon gång! Pussar och kramar... och ha en bra dag! <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej kära dagboks Mikaela,

ett perfekt sätt att få skriva om allt - både det som händer i det yttre och det som hönder i det inre..och så får min prinsenssa hitta "kramare" som är långa, satsa på han som du hade på facebook i amerikanska fotbollskläder. Verkade lång på bilden - Good Luck..

Inläggen var så säker är utskrivna när du kommer hem eller ?? Enäggstvillingar är inte att leka med men de kan ha hur kul som helst med andra då ingen vet säkert vem som är vem. Tvål och handdesinfektion är bra produkter för att hålla förkylningar borta.

Din matkultur låter underbar - skulle gärna smaka allt det goda som du dkriver om. Njut alltid.

Tusen kramar från din mamma

2011-09-09 @ 21:14:27
Postat av: Pappa

En minut sent till fysiken. Armhävningar eller. Ja Skype räcker inte för kramar men det var oerhört härligt att se dig i bild. Kramar i min arm. Du kommer inte ihåg men det gör jag. När du hade ont i magen som jätteliten var det min jättehand över din mage som lugnade. Då somnade du så gott. Det får bli kramar per dator men det är många kramminnen som jag har med mig i olika stunder så du är närvarande hela tiden. Kram, kram, kram

2011-09-09 @ 22:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0