imorn är jag ledig, tyvärr

Hejsan,
jag har haft en seg och skön dag idag. Hoppas ni också har haft det bra. Jag har inte så mycket att berätta men vi tar det lilla som finns.

Jag vaknade klockan 9 och satte mig och ritade i min fysik antecknings bok- det var en "läxa" att färglägg en "första sida" som är på sidan 15.
super fint eller hur! :) men jag behöver hjälp. (Pappa du måste svara på detta!!!) Jag behöver rita en till bild, och det måste ha med velocity och acceleration (hastighet och acceleration) att göra: Vad kan jag rita, som inte är ett fordon eller en skylt!?

Jag åt flingor till frukost, mums! Och jag har börjat gilla vaniljyoghurt. Men mest den vanliga.

Sedan vad gjorde jag sedan, jo jag läste lite i fysik boken som är 1000 sidor tjock. Läste 5, har bara 15 kvar imorn! Ska jag väl klara (orka)...

Jag skrev lite med min snart nya världsyster, hon verkar verkligen jätte trvlig och jag tror vi komer komma överrens bra! Vi har samma musiksmak också. (jag gillar egentligen allt, men mina favortier. - rock musiken-) haha det är ganska roligt, man tror nog inte - med tanke på hur jag klär mig och hur jag är - att jag mest lyssnar på rock. Just nu sitter jag och lyssnar om och om igen på alla 30 seconds to mars låtarna. Det är helt underbart grymma!!!

Jag och Monica lämnade av Christina på hennes jobb, och sedan så åkte vi till något ställe som jag inte vet vad de kallas. Men det var typ små stånd inuti en stor byggnad. Jag köpte en kula glass (som är som två kulor) för 10 kronor!!! två roset hårspännen för 1 dollar!!! och ett par diamant hjärt örhängen för 3 dollar!!! HUR BILLIGT SOM HELST! LOVE AMERIKA!



nu ska jag ladda upp massor -några- bilder på djur från zoo:et igår, så blir ni glada för det är för en gång skull bilder i ett inlägg!


apan hoppade upp och ner på den där stenen, såg jätte roligt ut!!!

ser ni fågelns ben? Ledtråd: den är under fågeln och heeeellllltt grönt!!

sådan stor sköldpadda skulle man vilja ha hemma!! :D

super vacker fågel!

noshörningar är stora!!! Och vackra!!! Och läskiga!!! Men saknade fågeln på rumpan!

det ser ut precis som ett kort man köper. Men kamel skiten vägrade titta på mig!

giraffer är bland det finaste och ståtligaste djur som finns! detta är en liten söt unge!

Jag har en sådan här brörn som gossedjur, om ni vill veta!! Är han inte söt? tror att det är en bebis det är också, han var liten i alla fall.

När vi var på väg hem så stannade vi och tog kort med ROBOT MAN:

Tack jag vet att jag är lång!!! Är så glad över att JB använder min present - ZLATAN!! WEEEHOOOOO!!! en av sveriges soltheter:P Där ser ni även min klädsel, som jag hade när jag gick runt på ett zoo i över 5 timmar, I 45 GRADERS KOKADE VÄRME!!!! - 113 grader farenheit!



Till resten av idag... Norby grillade ute till mat så vi åt kött i majs toriljas. Jätte gott! Och grillad majs!!! YUMMMIE! det är sååååå got!!! :D Har ätit ganska mycket majs de senaste dagarna.

Sedan så sprang jag, dukitga mikaela. Hahah det var väldigt kort men det var snabbare än jag brukar. Tog med mig voven, han är liten men snabb rackare. Först så vägrade han typ gå långt ifrån huset. Men jag drog med mig honom, och efter ca 100  meter eller något sådant, så började han springa - ni vet som när hästarna galopperar - Det gick fort! Så sprang så runt två block av hus. Ca 8 minuter. Sedan lämnade jag av Zac. Han är inte så vältränad och tungan hänger ut hur långt som helst, eller den står upp rättare sagt, ut och upp, haha! Sedan sprang jag ca 4 minuter till, spurtade 3, för jag orkade inte forsätta. Gilar inte att springa och sedan gå och sedan fortsätta springa. Klarar inte av det, springer utan avbrott istället!


här ser ni hans tunga. och idag var den ännu mera ute. Söt vove det där. och jag ska ta med honom och springa och få honom i form! haha! Monica sa att han kommer börja älska att springa, och kommer förvänta sig någon att springa med när jag åker. Jag sa att hon får leta efter nästa utbytesstudent som älskar att springa som kan ta med honom ut och springa varje dag!  hahah!

Nu sitter jag och målar naglarna, för jag la en tejp bit på tummen så halva nagellacket lossnade.

dålig bild, men ni ser... Dumma nagel. Och sedan försörde jag en annan. Så håller på att måla nytt lager på alla, så de håller längre.


så här ska det se ut när jag är klar. Detta är bilden från igår när jag precis var klar! Vil fortfarande gå och göra min naglar hos en salong. Kostar bara 30 dollar, 200 kronor!!! Har typ alltid velat det så :D Men om jag börjar på basket vet jag inte om jag får ha det så... Hoppas... annars får jag väl bli pro på att måla mina naglar snyggt!


if i'm in a bad mood, i just put on my princess-dress, and i feel like a princess again.


Satte på mig min fina klänning efter jag duschade idag, är verkligen helt förälskad i den!!!

DEN ÄR SÅ GRYMT FIN!!! bara så ni vet liksom!

Jag tror liksom det var allt jag har att säga. Vi pratade om att åka til loutlet:et imorn, behöver köpa min väska. Men vi ska göra det nästa helg istället, väntar på Ines, hon kommer säkert gilla det lika mycket osm jag gör! Och jag har bara varit där två gånger.

det som står på min shopping lista är:

  • axelrems väska
  • svart läder converse

Skulle vara ganska awesome! Och så såg jag en super söt tröja där förra gången, håller tummarna för att den finns kvar!!!

Imron ska vi åka och handla lite saker i alla fall, frukostkorvar inrullade i pannkakor (De är super goda) och mer yoghurt, står på inköpslistan.

Annars blir det väl en seg dag igen, en dag att längta till skolan. Och en dag att läsa min bok. Berättade jag att jag ska försöka gå med i miljon klubben eller något sådant? Man läser böcker och svarar på frågor och när man har svarat på tillräkligt många frågot om tillräkligt många böcker som sammanlagt har en miljon ord så är man med. Hittills har jag 200 000 ord. Och det var bara under en dag. Ska ta en förfriskning på harry potter böckerna och svara på de frågorna. Och sedan om "the lucky one, av nicholas sparks". Och jag har äntligen börjat läsa "the Host" igen. Det är bra, det vet jag, men den är lite kronglig att förstå i början.



nu kan ni INTE klaga på att inlägget var bildlöst! Och inte heller på att det var för kort, men de kan ni ju aldirg klaga på. För jag har så mycket att berätta. Imorn vill jag skypa med mamma och pappa. Bara så ni vet. Skicka mig ett sms när ni slutar jobba... Skulle vara kul!!!

Ska sova om en timme, så nu ska jag måla naglar och läsa min bok! Ha en Bra dag. I skolan och på jobben och allt. Själv ska jag längta efter skolan och efter onsdag då Ines kommer!!! :D
Pussar och kramar i tusenfallt! <3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Bara läst ditt inlägg tre gågnger idag. Om du sätter på dig din princess dräkt när du behöver uppmuntran så är min grej att jag går in på din blogg för att bli glad. Roligt att du ser fram emot att Ines kommer. Hoppas verkligen att det fungerar så bra som du hoppas. Kram

2011-09-05 @ 15:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0