sad sad day

Hej,
Vad ska jag berätta idag. ´Visste ni att jag skriver ner noteringar på min telefon om vad som händer under dagen? Nu vet jag i alla fall.

Noteringar från idag: igår när vi skulle ha bbq hos Marissa så blev vi skjutsade dit av Norby. Har troligtvis berättat förut. Men nu gör jag det igen; amerikanare är lata människor!

Och en annan är att det har varit fullmåne tre dagar nu... det är lite läskigt tycker jag. Är det fel på mina ögon eller är det så hemma i sveirge också?

Om idag: Inte så mycket har hänt.

vi börjar från början i alla fall. Jag blev skjutsad tidigare till skolan för jag trodde jag skulle retake mitt test. Men en vakt berättade att elever är inte tillåtna att gå in i byggnaderna förens klockan 8. Klasserna börjar klockan åtta era puckon. Ursäkta ordvalet, men det är så jag tycker. Som sagt, ni är inte tvingade till att läsa min blogg!

Sedan hade jag engelska, där jag inte orkade lyssna... läste ut den megatjocka boken... eller läraren läste och vi lyssnade. Det var till och med en kille som somnade!

Sedan hade jag teater, mitt favorit ämne. Vi ritade en plats - gjorde svenska flagan och skrev SWEDEN! Och sedan två rörelser, som blev "crabwalk" och "painting". Min krabba var riktigt riktigt söt! haha! Jag ska börja fråga lärarna om jag kan få ta kort på det jag gör, fastän det inte är tillåtet. Vill visa er, plus att det ger lite bilder til min tråkiga blogg.

Sedan var det algerbra, som jag fattar.

Lunch, super äcklig kyckling hamburgare som jag bara åt en tugga av... Jag trodde inte man kunde misslyckas med att göra en hamburgare. Imorn ska jag och Adela gå till Counslern under lunchen. Vill byta min cooking class, för vi har inte gjort någonting på under tre dagar nu. Och sedan vill jag byta min PE klass till running. Smart va? "- Ja Mikaela, du är så himla smart, smartaste personen i världen." Förlåt är på dåligt humör. 

DUMMA DATOR DET JAG SKREV UNDER FÖRSVANN - ursäkta att det blir kort.


fysik - jag fattar. Läraren, som är superawesome, halvskrek frustrerat på hela klassen för vi är dumma i huvet. Ingen (utom jag typ) jobbar på lektionerna. mikaela din lilla mönster elev.

Us history - vi började med en "spark plugg" skulle beskriva en bild. Det var en bild på en brandman som gick under en tunnel dagen WTC föll. Han var på väg att hjälpa till och detta var det sista någon någonsin såg av honom. Hans pappa satt i timmar och tittade på bilder för att hitta några ledtrådar om honom. Och efter 8/9 år - 2009- efter att ha suttit i 4 timmar och nästa morgon hade hans fru kommit och sagt att han måste se en sak. och det var denna bild på deras son. Så fruktansvärt hemskt. Redan här var jag i tårar. Sedan visade läraren en 10-15 minuter lång film som var om 9/11. Storgrät hela filmen, min lärare gav mig en servett. Jag var den enda som grät, och jag är inte ens amerikan. Det är så otroligt hemskt. Och vill verkligen aldrig känna den panik känlan de som hoppade och alla andra människor hade den dagen. Det var också tack till alla som hjälp till och allt.  Jag kan inte säga mer än att detta är bland det hemskaste jag någonsin har hört om!

Från massa gråt till tråk. Jag hade cooking näste ämne. Behöver jag säga något...?

Sedan var det PE: vi mätte oss (eller läraren sa ungefär hur långa vi var). vi vägde oss och vi tittade om vi kunde hålla handen bakom ryggen, ni vet ena armen över axeln och andra under. MARKUS: jag kan göra det du kan. Du vet ta fram dem!! Är jag inte super cool?

Sedan var dagen slut. Jag gick till bussen och så var varken Ines eller Chistina där... Kul. Inget sms från Monica eller någonting. Kom hem och ingen var hemma. Nyckeln vet jag var den är, men ändå. Skulle vara bra om jag visste var resten av familjen var. Skickade ett sms och fick reda på var nyckeln var... nödvändigt!

Jag pratade med pappa via skype under tiden de var borta, trevligt men vad händer med mina kännslor? Inte bra.
De kom hem efter någon timme. Och vi åt korv i bröd. Sedan gick jag upp och gjorde mina läxor, och sedan gick jag iväg till Marissa för att Power walka med Hayley och Alessia.

Pratade privat med Marissa... Och sedan gick vi ut och gick i ungefär 30-40 minuter. Alltid så _______ kan inte komma upp med ett tillräkligt bra ord. men det är underbart, de ända jag verkligen kan prata med!

Nu siter jag här och streckar och skriver till er. Ska ta en snabb dusch och sedan gå och lägga mig. Christina tog precis duschen... så väntar tills hon är klar, fixar iordning allt för morgondagen och SEDAN tar en dusch och går och lägger mig.


Markus kommer du ihåg att du skickade det här till mig? Det står mitt på mitt smink bord eller vad man kallar det. Titta på det varenda dag. Tackar så mycket! blev väldigt glad när det kom!!


gilla färgen på mina ögon! Har på mig den blåa eyelinern. Vädligt fin närbild det där också!

Pussar och kramar i mängder.





Kommentarer
Postat av: Pappa

Hoppas att det blir från SAD SAD Day till Good Good Day. Markus kommer mycket väl ihåg vykortet. Fint. Kramar

2011-09-13 @ 22:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0