Septemper 20, 2011

Hejsan,
och så börjar ännu ett inlägg likadant. Jag ska berätta om varje ämne idag, för jag vill inte göra min läxa. Klockan är redan 10, och jag har mycket kvar. Men jag orkar verkligen inte. Och jag har ingen aning om hur man skriver en "Poem". (det är som hästen jag hade när jag var på ridläger två år sedan, kom på det nu. Väldigt intressant.)

Jag satt ju uppe i en och en halv timme och flätade mitt hår. Var det till något bra/fint/glädje/whatever? Nej det var det inte. För det var super fint innna jag gick ut från dörren i huset. Men sedan inom en sekund så blev det super rakt igen pga av att det är så mycket vatten i luften. Så det ända det gav mig var att jag var trött... Har haft en jättebra dag, kan verkligen inte klaga. Och jag tror jag klarar det här! :)

Jag åt inte frukost för jag Hayley och Alessia gick och lämnade av deras gröna papper (om deras fysik), så imorn kan de vara med på soccer practise! :) Det ska bli super kul!

Till dagen nu då -
engelska - vi läser i ca 20 minuter först (jag "testade" en bok som jag läste igår. Jag glömde min bok hemma så jag läste om blodsprutande ödlor. Typ en 20 sidors bok.) Sedan håller vi på med Ethos, Pathos och Logos. Hur man pratar och skriver och sådant. Jag berättade ju att vi gjorde annonser eller något sånt. Och jag fick 95 på den (100 är max). Pga at några stavfel, men vad tusan, jag är inte pro på engelska. Hon sa ju att hon skulle hänga upp de bästa på väggen, och min är hittills den ända som hänger där. nu vet jag vad jag ska jobba med... advertisement. Haha skojjar bara!

Teater - vi håller på med "Mimare". Idag fick vi kort och sedan gjorde vi rörelser så att vårt team kunde gissa. Det var super kul, fick göra bland annat cowboy, som var den roligaste. haha ni kan ju tänka er konstiga mikaela leka cowboy.

Algebra  - det är SVIN kallt i det "huset" typ som en kontainer. Den är mysig innuto med sjukligt kallt. Jag har fått låna en tjocktröja av en kille som sitter några bänkar bort, för jag har gåshud hela lektionerna. Ska ta med mig mig egen tjocktröja! Såg en super snygg på Abercrobie, åh jag berättade om det igår...

Lunch - jag åt lunch. haha super äcklig kyckling och bröd. Och det tvingade mig att ta någon tomatsoppa, för jag kunde inte registera tagit mat utan den. Och jag bara: kommer ju inte äta den. Men var tvungen och slängde den på en gång. Stackars barn i africa.

physics - det är typ bara matte, och jag har hemläxa. Men jag har gjort alla hemläxor och jag tänker inte göra det för att jag måste göra min US history läxa + att jag inte fattar någonting.

US History - som sagt så har vi läxa. Under lektionen så ställde vi oss upp mitt emot varandra i två led och berättade en sak för varandra. Jag tänker inte förklara bättre, det är super tråkigt. Men är vi skulle byta partner så skulle vi danska i mitten till andra sidan. Jag var den ända ( av 7 personer) som dansade. Som sagt Knasiga Mikaela från Sverige. Haha, jag kommer troligtvis inte träffa många av människorna igen efter det här året och jag var glad och alla andra också, tack vara mig! haha skojjar!

sociology - vi håller på att skapa vårt eget land. Som ska vara klart på fredag, så jag har lite att göra. Ska vara en power point. Det ska bli kul tror jag. Ska ha ett land som är av massor av öar (lite som venedig, den härheten, då det är massor av broar och båtar som går runt runt.

Soccer - vi gjorde massor av ben övningar. Och mina ben är verkligen tränade från igår. träningsverk japp. och idag spelade vi inget, gjorde bara massor av super jobbiga övningar då jag dör. Jag dränker migsjälv i svett och jag ser snart ut som en tomat! Lovar! haha! Måste ta med mina skor imorn, för inomhusbruk. Haha, de är inte så sköna. lånade Hayleys idag för vi hoppade mycket och skulle inte ha de riktiga fotbolls skorna, och de är mycket sköare än mina! Får se hur jag gör. har så mycket på mig VILL HA - lista. haha. Fotbolls coachen gillar mig i alla fall, han är en cool lärare :)

Sedan var det snabbt byta och ta bussen hem.

Hemma satte jag mig och försökte med min fysik läxa i typ 10 minutes tills det var mat. Super gott och massor massor massor av grönsaker. Monica gör salader då och då med kokta ägg och ost i. Mums mums! Min talrik var överfull med salad, knappt någon potatismos eller kyckling, de syntes inte alls. Haha jag älskar salad!

Såg även att jag hade fått ännu ett brev. Det är så underbart! älskar verkligen när jag få brev, blir helt glad inombords! Detta var en tjock ett från mamma. Med ett jätte gulligt hjärtformat brev (bild kommer nedan) och sedan The Notebook. En fråga mamma: do you keep attention to what im writing? Haha jag har redan köpt den och läste ut den på två dagra. Men tackar så 100 gånger om för omtanken!!! Tidningsartikeln, vilken är det jag ska läsa?


detta är det super söta brevet. Jag blev tårögd, detta är så typisk dig mamma och det är så unerbart! ♥

Det är alltid en super bra present, typisk mamma sak att säga! :)

Vi åkte senare iväg (efter mer icke förstå fysik plugg) iväg till walmart, där jag köpte lite småsaker som nål och tråd (behöver laga ett plagg) lite toa saker bland annat en tandborste för jag tappade min ena i papperskorgen och jag ville verkligen inte ta upp den därifrån!!! Köpte även en addapter, för min funkar lite som den vill. Jag döpte honom också, hans namn är Fred och han älskar rosa.

Det är jättekul, det är en kille som första dagen eller något sa: ååååhhhh ditt hår är så amazing, kan jag röra det. (har fått många sådana) Men då såg han lite normal "killig" ut i alla fall. Nu har han super tighta jeans, och en handväska och han har mer smink än mig. och han har örtt färgat hår. Jag har absolut inget emot bögar (om det är det han är) men jag har aldrig gått på en skola med en förut eller någonting, så därör är det kul. Och det säger att det är många homosexuella på vår skola, har inte märkt av många, typ bara honom.

Men kom hem för en timme sedan och under den tiden har jag suttit framför den här datorn och haft ångest för us historia läxan plus att jag har skrivit allt det här. Det tar lååång tid att ladda in bilder, det är en av anledningarna till att det inte är så mycket bilder. Plus att jag inte tar så många.

Nu har jag skrivit allt. Jag hade jättebra dag, tillsammans med familjen och jag vill verkligen att det här ska funka! :)


älskar min enormt tjocka fysik bok! behöver i alla fall inte bära den med mig i väskan, den stannar hemma hela tiden. Men det är över 1000 sidor. Inte kul!


detta är vad jag har fått under helgen och under denna vecka. JAG ÄLSKAR ER!! Som sagt jag blir så glad när jag fåt något! och jag sak sätta mig och skriva under veckan/helgen! största kramar till er alla!

Nu ska jag GÖRA min historia läxa och sedan gå och ta en dusch. Förbreda för imorn och sedna gå och lägga mig. Ska försöka bli klar tills klockan 12. får sova igen imorn och under helgen.

Godnatt, och största tack tiller alla som läser min lill dagbok. Ser verkligen fram emot att skriva ut allt sedan när jag kommer hem om ett år. ♥



Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag och Markus sitter vid köksbordet och läser din blogg. Jätte härlig läsning. Kul att du uppskattar våra vykort, brev och karaktärsdrag som att skicka en bok du redan läst...

Päron, plommon och äpplen äter vi i mängder då vi har det i äverflöd på tomten och i övrgit börjar det regna och bli kallare men jag har mina bara ben september ut trots att de flesta nu börjar ta på sig stövlarna - redan!. Det är långt kvar till vintern.

Markus har flera dagar då har börjar kl 09.15 och sover gott och länge på måndagar, onsdagar och torsdagar, lyxigt va? Idag pluggar Markus svenska med ASKAm han tycker hon är toppen. Hon har fått din bloggadress. Vill du att jag mailar över Askas och Jacobs mailadresser ?

Kram nu tar jag snart en underbar regning promenad runt Rönningesjön och njuter att livet är precis nu. Älskar dig innerligt min vackra dotter

2011-09-21 @ 08:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0