Shopping :)

Hejsan,
Idag har varit en bra dag. vi tar det från början tycker jag... det är mycket att berätta. Och som körsbäret på glassen, jag har bilder!

Vaknade runt 9, och låg kvar i sängen och ville somna om tills klockan 10 typ. Sov nästan 8 timmar i alla fall. Som alla andra dagar. 
 
Jag gick upp och pratade med Pappa via telefon. Det är underbart, men fortfarande så ledsamt. Jag önskar verkligen ni kunde sätta er på ett plan och flyga över hit. men jag ska klara det här. Ser er i maj/juni! Sedan pratade jag med Clara, underbart att äntligen höra din röst igen. Och jag sakar verkligen dig! Jag har världens bästa vän, bara så alla vet! ♥

Sedan gick jag ut från mitt rum, vid halv 12 något. (Men vad intressant, bra att ni antecknar!) Men Monica frågade i alla fall om vi ville följa med och shoppa, någonstans, de visste inte vart än. Men jag sa jag för jag hade ändå inget att göra. Åt yohgurt och flingor och gjorde mig iordning. Och sedan åkte vi iväg till "the mall". Jag och Ines gick själva runt och tittade i alla affärer.

Först köpte jag en super söt tröja - har inte bild, men ska ha på mig den imorn så jag -troligtivs- visar er då. Sedan kom vi till ett stånd, där vi fick en ansiktstvål, som verkar funka jättebra (tror jag ska köpa en större senare). Och sedan ett erbjudande om någon slipsak til naglarna. Det tog honom typ 10 sekunder att göra en nagel. 20 dollar för den saken, en helande sak till nagelbanden, en lotion, en liten väska til allt, en vanlig nagelfil och något mer som jag inte kommer ihåg. Köpte det hela senare på dagen och är super glad att jag gjorde, min nalgar glänser nu! :)

Vi lunkade vidare till affär til affär. Såg un superfin tjocktröja på Abercombie and Fitch som står på min: VILL HA lista. Och även mjukisbyxor från Hollister. hehe. Vi köpte frappetchino, mums. Och sedan gick vi till en affär där jag köpte skor. För 4.33 dollar, inkuderat tax.

GILLA KNAPP KLICKAD PÅ!

Monica ringde och det var dags att gå mot utgången. Det var nu jag köpte nagelsakerna, och vi berättade om var vi kom ifrån och visade på en karta. Det var en kille som var från Irak, och det var väl cool... haha eller inte.

Vi stannade på gitarr affären på väg hem. och det var en cool kille där som hade en kompis som hade varit i sveige, och typ över hela europa. Och til poängen: han sa att sverige var det vackraste stället han hade varit på. Älskade vackra Sveirge! Han gav Ines ett erbjudande att köpa allt för 199.99 dollar. Då egentligen bara gitarren skulle kostat 200. Och hon fick med en hatt, plektrum (jag kan verkligen inte stava till det), och fodral till gitarren.

Ines och hennes nya gitarr. Vi är så helt olika personer. Hon är pojkflickan, och jag är den störta flick-flickan du kan bli tror jag (förutom att jag lyssnar på rock då, haha)

Killen som sålde till oss trodde inte på att jag kunde spela trummor. Så jag spelade trummor i affären för att bevisa det. Lita alltid på svenska person var det va? haha!

Jag har super mycker mer att berätta, och jag vill sova!

Sedan åkte vi hem och jag vet inte riktigt vad vi gjorde... Men efter en timme eller något (JO jag lekte med mina naglar och målade tångalarna (ska ha på mina nya skor imorn). och så ringde jag och pratade med Malin, som är i Nebraska. Sedan gick jag ut för att springa. Men jag ringde malin och pratade med henne igen. SÅ jag speedwalkade där för mig själv.

---- MIKKI PAUS - det rengnade kraftigt när vi åkte bil hem, bara så ni vet. Därför var det ganska kallt (för att vara här) ute, så jag sprang vid klockan halv 7 - MIKKI PAUS SLUT -----

Och sedan ringde jag min RC, för hon ringde mig när jag stod och betalde för skorna. Och hon sa kloka saker. Berättar för er, mamma och pappa, på onsdag, då min chema lagde prata med er dag är. Sedan började jag springa. Duktig jag kände mig. SÅ sammanlagt var jag ute i 1 timme. Gud va dukitg jag känner mig. :) Och det var en jättesöt kille vid ett av husen, han var typ 5 och han sa "titta nu kommer hon igen" och stod och tittade på mig när jag kom gående och springade gång på gång.

Sedan kom jag in, Ines satt i mitt rum sedan vi kom hem så vi pratade en massor. Det är varmare i mitt rum. och vi pratade även i bilen om lite saker, kan inte skirva på bloggen känner jag. Och även att hon kanske ska flytta in till mitt rum. Föt chirstina sover med snörrande-saken-i-taket på och med tv:n på. Och Ines är jättekall när hon sover och så... Så om hon stannar här (hon vill typ flytta tyvärr) så flyttar hon nog in i mitt rum.

Vi gick ner och åt och sedan duschade jag. Och sedan så var Hayley och Alessia här (marissa plockade upp Ines för att prata med henne när vi åt.) Och sedna skulle Hayley hjälpa Ines med att låsa upp hennes telefon. Rörigt det blev. Det är inte ens vikitgt.

Nu ska jag sova, ser fram emot en rolig skolvecka. Och jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med springa eller sociology... ska prata med Track´-coachen....

Godnatt och ha en underbar dag alla hemma i supervacka Sverige!


Och mamma: Sandra (hon vi hade baby showern för) är 22 tror jag. Och detta är hennes tredje barn.


 


Kommentarer
Postat av: Mamma

MMMMM håller isig - Mikalea, Marissa, Monica, Malin & Mamma, som vanligt 5M - same same but different...

Sverige, Schema och Socilologi också intressant men kom bara till tre...

Malin i Nebraska - kommer ni om det blir någon Ef resa resa ihop på en sådan?

Kram Kram från mamma

2011-09-19 @ 16:52:39
Postat av: Pappa

Det är härligt att läsa att det funkar bättre. Får höra klokheterna på onsdag. Kul o se Ines. Inte alls som jag föreställt mig. Alltid bra med en bild. Kram pappa

2011-09-19 @ 21:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0