soccer practise

Hejsan
jag ska ta det kort, för jag har suttit och gjort massor av flätor i mitt hår så nu är jag väldigt vacker. 18 flätor, pratat i telefon och duschat på 1 ½ timme. inte dåligt, inte dåligt. Nu är jag dock trött.

Jag ska snabbt berätta om min dag. Jag är min fysiklärares mönster/bästa-elev, duktig mikaela! Vad mer har hänt? Inte så mycket under skolan. Åt flingot till frukost i skolan, mums mums, eller inte. Och så åt jag lite salad till lunch. Eftersom jag har Lunch A så är jag aldrig hungrig. Lunch A är liksom klockan 11.19... ingen är hungrig då om man äter frukost klockan 8.

Är ni inte alla förväntansfulla över hur det gick för mig då jag stannade efter skolan för soccer practise? Inget märkvärdigt. Period åtta, då jag har det som klass, så fick jag nya skor. Det är röda och splitternya. Superfina, de är dock lite skitiga nu, men ska ta kort imorn och visa er. Och coachen sa att jag kanske kan få dem i slutet av året. HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!! haha, jag är helt villig att betala för dem också. Hur coolt är det inte att ha sina egna fotbollsskor? haha! töntig jag är.

Sedan sprang vi, dribblade och gjorde några snabba fotstegs övningar. Det är jobbigt, och så varmt ute. Vi får vatten, och det är det godaste vatten i hela Texas hittills.

Sedan var det paus för toa och vet inte rikitgt. och sedan gick vi in och jobbade med vikter i ca 30 minuter. Inte hela tiden, och mina armar är super svaga om ni vill veta. Sedan gick vi ut och spelade match. Eftersom jag inte åt bra till lunch så känndes det som om jag skulle svimma. Ska äta imorn (tänkte skriva bra, men det är så himla ohälsosam mat i skolan så kan tyvärr inte skriva det - mycket är ett bättre ord). Så jag kan springa när vi är ute, eller menar på onsdag. Har inte träning efter skolan på tisdagar.

Pratade även med trackcoachen, och jag ska börja hoppa med ryggen före, ni vet? Men det börjar inte förens i typ december. Så ska prata med henne igen om jag kan börja göra något redan nu.

Sedan åkte jag buss hem. Och en kompis sa att de skulle svänga in på min väg, men de gjorde han inte. Så vi svängde in senare, och fick vända tillbaka. Busschaffören blev inte sur över huduv taget, men det var en kille som bara: vet du inte var du bor eller? Nej jag vet inte hur man åkter dit... Och han bara: jag är svettig och super hungig vill bara hem. Ja som om inte alla andra är det också på bussen eller?

Sedan är det många i min fotbolls grupp som typ inte kan prata knappt någon engelska över huvud taget. Men det funkar väl lite halft... haha.

Åkte hem och åt mat, vekrligen hungrig. Pasta och köttbullar med tomatsås, super gott. Och till desert de alldra sista godisbilarna (typ 15 st) Nu få ni skynda på att skicka mitt godis mamma och pappa! haha! Och en annan sak jag verkligen skule vilja ha är en tröja där det står: I LOVE SWEDISH GIRLS. ahha det skulle vara hur kul som helst! Vet att det finns i suvernir affärer i galma stan. Haha det är absolut inget måste. Men om ni passerar förbi där SNÄLLA köp en och skicka hit. Jag skickar tillbaka en present härifrån! :)

Det var nog allt för nu. Mitt ansikte gör inte som jag vill just nu. Och jag är super trött.

Godnatt allihoppa och ha en bra dag idag/imorn!

Kommentarer
Postat av: mamma

Nyfiken fråga - hur kom det sig att du tog fotboll istället för basket eller volleyboll?

Candy är skickat och på väg - hoppas det kommer fram inväntar därefter nästa sändning. Lovar att hålla koll på Gamla Stan "tröja" när jag är där.

Tips.. Ta med dig lunch till skolan...Gör storkok som Andreas gör här - andra gången han gjorde det var i går. Hur går det med dator uppgiften och ev. telefon??

Ännu en nyfiken fråga - hur hjälper du till i hemmet med städ, tvätt och matlagning ?

Tusentals morgonkramar från mamma

" Lycka är när det du tänker och säger och gör är i harmoni" Mahatma Gandhi

2011-09-20 @ 08:35:03
Postat av: Pappa

Du känner väl mig. Om jag köper godis så äts det upp. Jag köper nu dubbelt så att massor kan skickas till dig. Kul att ha en fotbollsspelare i familjen.

Kram Pappa

2011-09-20 @ 17:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0