the mall

Hejsan allihoppa!

Det har varit en bra dag idag. Jag vaknade klockan 11 efter att ha somnat efter att inte ha orkat gå upp och gjort mig iordning för att gå och lägga mig. Jag var så fruktansvärt trött. Släckte bara lampan och somnade!

Jag pratade med fina Malin som har det bra i Nebraska. Och senare i över 1 timme med världens bästa familj. Försöker att inte gråta, men tårarna kommer, jag älskar er så underbart mycket.

Någonstans där imellan gick jag ner och åt frukost, pannkakor, ägg bacon och mini-mini korvar. (det var inte så mycket som det verkade.) Plus att jag åt lite godis som jag hade fått från Ines, från Österrike. Mums, det var någon nöt kräm i. Love nuts!

Under tiden jag skypade med min familj så fick jag ett sms från Hayley som sa frågade om jag, Ines och Christina ville gå till shopping stället med dem. Såklart jag ville. Plugga kan man göra någon annan gång, haha!

Så stressa på med kläderna och sminket och så åkte vi iväg. Jag köpte en blå eyeliner, kommer göra min ögon coola. De ändrar färg beroende på vad jag har på mig, fett coolt, right? haha.

Sedan köte jag två jeans från Levis och två tröjor. Jag har för en gång skull bilder! Så ni blir glad! Jag drack även en farppenchino, det var gott! jätte intressant jag vet!


tröjan var endast 10 dollar. men upptäckte att det var ett hål i den, under skärpet, men det går lätt att fixa. Köper nål och tråd på wamart när vi går nästa gång!

Ser ni hur fint jeansen/leggingsen sitter? Och titta lite extra på mina underbart söta tofflor.

suddigt jag vet, men jag orkade inte. "fina kläder du köpte Mikaela" ska ni kommentera nu, haha.

Sedan åkte vi hem till Marissa och var där tills klockan 9 eller något. Då monica kom förbi och plockade upp oss. Jag och Ines satt och pratade lite och så städade jag upp lite i mitt rum. Plus att vi flyttade ut en gaderob från min walk-in-clothes, som Ines ska använda.

Imorn vet jag inte rikitgt vad jag ska göra, det var något om en BBQ at Marissas hus, men vet inte om vi ska gå. Och resten av dagen måste jag plugga. Satt och pluggade lite bakrundsfakta om USA. Så jag kan mycket mer. och jag sak sova så jag orkar med och förstår vad allt går ut på. Och så ska jag äta så jag förstår och orkar med att ta testet! Påmin mig om att jag måste äta innan jag åker till skolan på Måndag!!!


Detta var vad vi gjorde i cooking class i fredags. läraren pratade inte över huvud taget. Kul, ska föröka byta klassen. Jag har bara ett år här, vill göra något roligare! 

 
Jag berättade redan om vad jag ska göra imorn. Nu ska jag - on en timme, eller så - gå och lägga mig och imorn gå upp och plugga.

Godnatt, och drött så sött!


Kommentarer
Postat av: pappa

Du har dom gulligaste tofflorna som jag sett. Det är väl Bostontofflorna. Det verkade som det blev én bra lördag ändå. Jätteroligt att se och prata med dig. Eftersom vi börjar dagen med att kolla bloggen för att se hur du haft det, prata om det och att jag och Carina pratar på kvällen så är det med hela tiden även om det är, jag det var något om 800 mil eller så. Carina, jag och Cecilia har hela helgen lagt tak hos Lars och Viola. Jag är inte ute och reser något i veckan men Carina åker tre dagar till Tyskland. Ser redan fram emot din nästa blogg och hoppas att du haft en bra helgdag till. Kramar i massor Pappa

2011-09-11 @ 19:52:25
Postat av: pappa

Hej igen. Såg i tidningen att det är den värsta torkan i Texas på över 100 år. 179 skosbränder bara den senast veckan. Inte undra på att du tycker det är varmt (hett). kram pappa

2011-09-11 @ 20:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0