HAPPY EASTER

Vi vaknade up och gjorde oss iodning för att åka till kyrkan, som vi trodde började klockan 11. 

Marissa kom och hämtade up mig vis 10tiden, eftersom vi inte fick plats alla i Monicas bil. På vägen dit tittade Marissa på tiden och vi fick veta att det inte böjade förens klockan 12, så vi stannade på Strips (en bensikmack och affär) och åt tackos till frukost! Marissa klagade på hur de snålade med innehållet på tackosarna jämfört med den som är precis vid vår skola. 

Vi kom dit och jag satt ned mer Marissas familj. Vi såg Monica och hela familjen - Norby, JB, Chsitina och Ines - och jag gick med dem. Vi gick up till övre läktaren eftersom det var så fullpackat! Det var tråkigt och vi gick tdgare och tittade på dekorationerna och till ett rum med massor av knas och sedan till ett ställle där alla tände ett ljus och bad. 

i det där rummet var det massor av bilder som de hade lagt, och lappar där de stod bönder, Och även gåvor, till exempel en stor fläta av hår! Det är föresten så många som har sagt varför jag inte donerar mitt hår till Cancerungar, jo för jag vill ha mitt hår själv! Såklart jag tycket synd om dem, men de blir glada om de får mitt hår, men då blir jag lednsen!!
Ni ser håret på bordet där i mitten, svart med en blå toffs. 


här var vad alla bad, inte direkt något som jag gör skulle jag inte säga - lite för mycket religion för mig haha!
Vi gick utanför och väntade på Marissa och hennes fmailj som hade suttit och väntat på hela cermonin och kaoset i dörren på väg ut! Första familjebilden tror jag på oss alla. Ja som ni ser så är jag mycket längre än alla( Inte är längre bara det att hon lutar sig ner väldigt i alla kort)

Sedan gick jag, Ines och JB med hela Marissas fmailj runt på en sak som var hur jesus dog och korsfästes och återupstod typ. Det var väl trevligt att gå, men ingenting om Jesus kändes det för mig, jag och Alessia(mest) och Ines tog massor av roliga bilder.


Efter det så åkte vi hem, och hemma förbredde vi för att Marissas familj skulle komma och fira påsk med oss. 
Jag dekorerade kanin-tårtan igen. Vi vek servetter som blommor och svanar, väldigt uppskattat! :)
Det hela blev superfint tycker jag :) Sedan när alla var på plats så åt vi, potatissallad, grillat, ris och massor mer! MUMS!

När vi hade ätit klart så började det hända saker! Vi började med att leta egg, vi alla gick ut och det var små ägg ÖVERALLT! Så vi alla spang runt som små ungar och plockade så många som möjligt. Hinna före alla andra och lägga alla ägg i sin korg. Jag gick ihop runt 40 ägg!


Det var en godis i varje litet ett, äggen såg ut som vanliga ägg i alla färger, bara det att de kan öppnas. Så vi låg och åt godis och pratade på gräset.

sedan lekte vi allihoppa som små barn på stutsmattan. NI vet ägget och så ska man ligga osm ett ägg oi mitten och så säger alla 1 - 2 - 3 och alla stutsar och så hoppar den imitten superhögt! Och jag stutsade högst om ni vil veta :) vi var typ 10 stycken på stutsmattan - Jag, JB, Shay, Haylei, Christopher, Marissa, Ines, Alessia och en liten stund Monica också! Roligaste jag någonsin gjort!
Sedan börjad vi slå på pinjatan! Alla de små fick börja och så gick vi i storleksordning upåt - det blev tyvärr inte min tur eftersom ines slog sönder den! Haga, sedan samlade jag all choklad i en plastpåse! 
Sedan började det verkliga roliga, det vi verkligen har kämpat för! Alla de timmarna vi hade suttit och målat och stängt ägg!

Vi alla fick en box med ägg vad och sprang runt och slog dem (löst såklart) i huvudet på varandra - roligaste påsken någonsin!! Det var värt all den kämpan med att stänga&måla dem! Vi spang runt på granntomten och knäckde på allihoppa på varandras huvuden. Vi stångde in Jb till exempel i ett hhön för ingen hade knäck ägg på honom och så knäckde vi nästan två fulla lådor!! 

Jag och Alessia klckäckde de flesta på varandra, och messade runt i varandras hår! Jag har tyävrr inga bilder på under tiden med slutresultatet har jag! hahah - njut:
Ja ni ser vilken mess det var! Det var i alla fall värt det! Underbart roligt!

Någon timme senare när vi hade suttit och ätit godis från pinjatan och pratar så åkte Marissa och hennes familj hem. Ines gick och la sig och Monica klippte mitt hår. Hon klippte av ca 3-4cm och det blev jättebra! :)
Sedan gick jag och la mig helt slut efter en lång och intensiv dag! Men helt ärligt så var det här den bästa Påsken jag har haft, och torligtvis den roligaste jag kommer att ha :P
Sverige firar Påsk tråkigt haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0